Svartbergsdagarna, del2 o liiiite uppdatering innan.

Idag var jag såååå laddad att träna med Susanne, men hon ringde igår o kraxade :-( . Så det är nog bäst att hon ligger hemma i horisontalläge o vilar sig frisk.

Först kände jag inte för att träna, men sen så tänkte jag... vad f-n.. äh, jag åker iaf. Och så bar det av mot Skurups Bk.

Soligt o varmt, inte mkt vind. Härligt. Tyson blir dock fort trött speciellt i början på "sommaren" när det är över 15 grader o sol.

Hade så kul med mina hundar idag! Min plan var att bara gå ut och ha kul och inventera i det de kunnat förr o som vi inte tränat på ett tag.

Båda var jätteduktiga och gav verkligen allt. Mina pluttar!!

Tysons apporteringar är riktigt fina nu, med bra fart. Körde även positioner i fria följet, inkallning med ställande och även framåtsändande. Duktig kille var det!!! Han kämpade på bra även om det märktes att han blev trött i solen.

Dizza körde jag positioner vid halter och vid ingångar. Det börjar nog rätta till sig nu :-) . Felprocenten är mkt lägre än tidigare, så vi kör på!
Sen körde vi förflyttningar. Har haft "problem" vid steg åt vänster och även bakåt. Idag gjorde hon det riktigt bra. Säger backa nu när jag tar steg bakåt och nu håller hon in rumpan i rätt position. Innan tog hon ett steg ut med bakdelen från mig o så korrigerade in vid halten. Men inte idag *yey* .

Körde även apport med träapport o idag blev jag såå överlycklig, för nu börjar det kännas som om momentet kan bli ett riktigt bra moment i slutändan. Riktigt fin fart in och snygg ingång.

Testade även krypet och lillfian som snart är ökänd för "skink-krypet" överraskade matte. Jag bestämde mig för att backa lite och stå framför henne och belöna minsta lilla rörelse som var rätt då det är lättare att se. Hon gör skutt som är grymt små o låga med bakbenen ibland, eller lägger sig på ena skinkan o kryper så...  jag vet; ser helt knasigt ut..
Idag verkade 25-öringen ha trillat ner och hon tog små små steg med bakbenen, så det finns hopp om fint kryp.

Efter träning pratade jag med en kompis som har ett inte så trevligt problem med sin träning. Nämligen en tränings"kompis" som står och snackar skit om hennes hund till de andra i gänget, och så att hon kan höra det!

Ja, hunden är ju dum i huvet och fattar ingenting och typiskt malle och han kan ju ingenting och fan o hans moster kommer ur dennes mun.
NÄR HON TRÄNAR!!! Vad faaaan, säger jag bara.

Ska inte hundträning vara kul och peppande, speciellt i en träningsgrupp?
Jag förstår inte vad man får ut av att stå och snacka sånt SPECIELLT när den omtalade tränar? Ja, annat än att försöka sänka ekipaget. För jag tror det är där skon klämmer. Denne person känner nog sig hotad av min vän.
För varför vara glad för sin träningspolares framgångar?? öhhhh....  (ironi)

Jag tror h*n ser vad jag och andra ser: detta ekipage kan gå hur långt som helst!
Hunden är ung och visar redan finfint engagemang och är snabbtänkt och är riktigt duktig och inte ett dugg dum!

Så, vännen; fortsätt tro på dig själv och din underbara hund för det är vi många andra som gör!!

Nåja, nu till bilderna:



Tyke Tyrann :-) sötnosen

Bara 2 bilder idag på charmknutten :-)

Hit med den, mojjan!!! Gretis-pletis fattade snabbt vad som gällde för att få rosa kampskinnet :-)

Run, Forrest, run!! Rolig bild, även om det är noll skärpa..

Yihoooooo!! (inte heller skarp, jag vet :-) )

Så rolig min, kunde inte låta bli

Underbart söta Greta

Älskar att jobba med mojjan sin


Greta med fiiiint rosa skinn

Klicka

Vad händer där borta?

Sötnosen...

Titta, mamsen, jag har en boll!!!


Klicka in action!

Kryddan tränar vittringsapportering

Nöjd tjej




Sötnosen "El Kryddo"

Så, nu är det inga fler bilder :-)

Medalj till er som orkade igenom allt.

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Finfina kort och kul att fröken Skinkkryp kan krypa som en normal hund :)). Jag och Nixx är vana vid suckar, stön och ögon som himlar rätt upp i hjärnan (fast på ett medlidsamt snällt sätt fniss) = vi slår underifrån, är underdogs eller slamkrypare ... Jag njuter av att potentialen är väl dold ;)! Tips till vännen din: vänd det negativa till din fördel! //Kram kram

Postat av: El Kryddos ex,..

Du tar otroligt fina bilder verkligen:))

2009-05-20 @ 06:15:52
URL: http://www.kennelreloads.com
Postat av: Larsson

Nu blir jag allt lite avis...vill OXÅ gå på kurs hos Svartberg surar lite



Nåja, jag & Grabbarna ska ju på "modelläger" i slutet av juni och då blir det trixträning för hela slanten!! blir glad igen



Jag har sagt det förr och jag säger det igen;

vilka galet bra bilder du tar!!!

Rottisen Greta är ju hur söt som helst - för att inte tala om Klicka :)) (ras?)



Må gott och lycka till med träningen!

2009-05-21 @ 15:00:25
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Åsa & Prinsessan

Hejsan!



Vilka underbara bilder på hundarna. Måste bara säga att få se en röd golden idag är underbart. Jag bara älskar den färgen "kärlek"

Må gott och träna på utav bara den

Kram

P.s Kom ihåg att halsbanden ska stanna kvar i skåneland:) Bara räkningen ska hit upp haha

2009-05-23 @ 17:51:56
URL: http://www.redgoblins.se
Postat av: Malin

Åh vilka fina bilder du tog på Svartbergslägret!! :D

Hmmm.... inte OK att bete sig så som dom där träningskompisarna gör mot din kompis! :( Men som sagt, bara att försöka vända det negativa till ngt positivt och sedan knäppa dom på näsan!

Sorry att jag inte ringt dig ännu, det kommer! Just nu är det full fokus på Ivar dock, Strömsholm imorgon :( Men jag slår en pling när allt lugnat ner sig så vi får språka lite ;)

Kram på dig vännen!

2009-05-23 @ 23:31:50
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Malin

Vad roligt med kurs! OCh vilka fina bilder Wow!

2009-05-25 @ 11:12:01
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback