Long time, no see.....

Senaste månaden har varit helt galen.... Har varken haft tid eller ork att uppdatera något här. Jag uppdaterar närmaste dagarna med lite åt gången... många bilder blir det nog...
Nåja, here we go:

Innan semestern var det mååånga tjänstetecken som skulle göras, och mkt annat som skulle hinnas innan avfärd mot Norrbotten o snön :-) .

Körde upp tidig söndag, och körde 160 mil på en o samma dag. Jisses vad trött jag var!! Möttes i Luleå av hällregn. What the f**k!!! Men snö var det!

Morgonen efter vaknade jag av strålande solsken och frisk luft o snö så långt jag kunde se.

Denna utsikt från mina föräldrars hus i Gammelstad:


Underbart, eller är det underbart?! *ler*

Jag o hundarna tog en tur på isen så de fick springa av sig en hel del. Efter promenaden så körde jag mot min brorsa o hans familj i Vallen, med en avstickare hos Linda o Kiwi med alla galna valpar. De skulle levereras dagen efter, så jag fick passa på att bitas på o försöka hinna pussa på dem innan man fick valptänder i näsan eller liknande...

Fick även det efterlängtade torkade renkött som Linda torkat åt mig. Tack, vännen!!!

Här är bilder på några valpar:


Hur söt får man vara då?!


Nyfiken i en strut...


Plutt.....

Svårt att slita sig, meeen ville ju träffa mitt charmtroll till brorsdotter Lova och även nytillskottet Robin (lillebror)

Här är Lovas favvo-uttryck:


oh!! Pluttungen.... :-)

Så här ser hon ut utan favvo-uttrycket:



Och så lillebror vid namn Robin:



Jag körde även upp till stugan där föräldrarna höll till under den första veckan, och umgicks med dem, hälsade på mommo och tog även en liten nätt dagstur till Kiruna för att träffa en barndomsvän, Viveka o hennes dotter Linna. Bara 20 mil enkel tur från stugan... stenkast med andra ord...

På fredagen bar de av tillbaka till Luleå för att på lördagen gå ut o göra Luleå osäkert. Men vilket jävla bottennapp... Riktigt slaskhelg... för inte var det kul ute... inte ens bra musik och inget roligt folk förutom en gammal klasskompis fr Kiruna :-) . Men vi hade kul innan iaf.. men det är väl så det brukar vara; förfesterna är roligast.

Veckan därefter blev det lite hundträning med Linda, och även någon dag själv med hundarna.

Bilder från dagarna när vi tränade och hade fotopaus.


En Nio som ser lite smått galen ut :-)


En mindre galen, men fortfarande charmig Nio


Ännu ett charmtroll, min favvo av valparna: Ozzy


Bara smaka liiiite... eller??


Hur söt får man vara på en skala.....

På fredags morgonen drog jag söderut och stannade till hos Johanna på Björkis, lyckades få min bil lite skrapad av en som parkerade bredvid. Av ren tur kom jag ut ur butiken o skulle ta in T för att testa "Furminator" o då kom en snubbe o sa till mig att bilen bredvid touchat min bil så den gungat till. Vilken jävla tur! Hade jag inte kommit ut så hade jag ev aldrig sett det i tid... nu är det inga stora märken, men fortfarande skrapmärken som jag vägrar stå för!!

Nåja, vidare söderut mot Eskilstuna för ett par nätter på camping med div träning o mys i krokarna. Det skulle vara en skyddstävling på lördagen i Eskilstuna. Visade sig vara en tävling man kunnat vara utan... få deltagare o bara en som var nåt att se. Man lär så länge man lever.

Slut på denna uppdatering....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att läsa om din semester, ser fram emot forstsättningen :). Underbara valpbilder!

Kram

2009-05-11 @ 19:46:54
Postat av: Linda Kiwi & Nio

Hejsan vännen!

Hoppas du kryar på dig snabbt. Vilka härliga bilder å framför allt på lilla Ozzy Pozzy som jag får träffa om mindre än två veckor, undra just om han känner igen gammelmatte :)

Scarfarna var uppskattade.

Pözz på dig och längtar till vi ses nästa gång-

Postat av: Nina

Tack o bock för liten uppis med fina bilder :). Tervvalpar är sjukt söta fniss. Luddigt och fluffigt så det räcker :). Jag tycker inte att du är riktigt klok som kör 160 mil på en dag, alternativt väldigt envis och målmedveten ;). //Kram kram

2009-05-11 @ 21:52:53
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Larsson

Aha - du har varit på semester! Det förklarar att ingen var hemma sist jag tittade förbi.



Hoppas det var en skön & slapp ledighet!



Fräcka foton...som alltid! :)



Svejsan!

2009-05-13 @ 00:32:03
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Hej bäääjb.. härliga bilder. Förutom på snön.. usch för snö. :D kramaaaar

2009-05-13 @ 12:13:23
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback