Köpa lott kanske?!

Jisses..... igår hade jag mer spänning än jag behövde... och helt självförvållat.

På morgonen var jag ute 1½ timme ute med hundarna på promenad, och slapp helvetesregnet som hållit på nu on and off ett dygn... *bläääää* !! Bara där borde jag ju fattat att jag skulle köpa en lott.

Sen iväg till Lund för att fixa naglarna. Jaaa, jag gillar fina "långa" naglar. På väg hemåt satt jag och funderade på fredagens övningar... Ville ju träna! Så jag förväntade mig ok väder... nu så här i efterhand.. njaaaa. inte riktigt va. Resultat: blåser (jaaa, jag vet att det är det normala i skåne) och så regnar det vågrätt. INGEN träning för mig och hundarna.

Nåja, tillbaka till färden hemåt. Hade inhandlat jordgubbar att ta med till jobbet och var nöjd med det beslutet...  satt iaf i min egna lilla värld och helt plötsligt fylls min tillvaro med blåljus, och sirener från en polisbil som jag absolut inte sett komma.... FAAAAAAAAN!!!! hinner jag tänka. Tittar på hastighetsmätaren.... THIS IS NOOOOT GOOOD!! ser framför mig hur jag inte kan ta mig till jobbet på ett normalt sätt de närmsta månaderna... för jag kan säga att jag körde fortare än vad körkortet håller....
Den vägen har varit 90-väg och är verkligen en 90-väg i mina ögon, faromässigt osv.. vet inte varför de tagit ner farten till 70. Jag körde över 100, mkt närmare 110.... Och visst kör jag ofta i högre fart än tillåtet, men INTE över de magiska körkortet-ryker-gränserna.
Tankarna och hjärtat rusar....  MEN!!! Vad ser jag?! Polisen saktar inte in utan bara blåser förbi och drar vidare!!!

LYCKA!!!! Trisslott nästa, säger jag bara!!! Numera: alltid farthållaren på så detta inte händer igen.

Väl på jobbet så blev det jubel över jordgubbar o vaniljglass som jag hade med :-)

Vi drog även lott om vem som får gå hem kl 21 isf 22.. Och jag vann!!! Go figure! Big time Trisslottsköpardags!

----------------------

En annan cool sak. Jag har letat mitt headset i typ en dryg månad... Vänt upp och ner på bilen, ja eller du förstår vad jag menar... hemma, letat överallt verkligen....  och så sitter jag vid en paushörna vi har på jobbet, och vips, där låg mitt headset på bordet!!! Snälla människa som lämnat den där. Oiiii, nu kan jag dessutom ha båda händerna på ratten!!

-----------------------

Nu ska jag fortsätta mysa inomhus innan jag ska iväg och klippa mig.

Ska fortsätta hoppas på tur, då jag bett om att få kompa imorgon så jag kan åka och hejja fram Elin o Nixa i Karlskrona på LydnadsSM! Kanske att be om för mkt.... meeen, hoppet lever!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Men då! Jag vill minnas att det var tal om farthållare efter hemfärden från Tjockhult sist också fnissar



Så glöm inte den imorgon! Du kan ju inte komma hit snart om du inte kan köra jue tittar menande på



Kram!

Postat av: Alexandra

Öhhhh du är grym gumman!!! vilken jäkla tur du har.Men kan tänka mig att tusen saker far runt i huvudet på dig hua mig..Dom små naglarna är fix o färdiga nu?? hihi Du är hård o grym i dina naglar hehehe ...Kramar

2009-06-12 @ 11:48:19
URL: http://www.alexhoff.se
Postat av: Jeanette

Nina.. what can I say,... I like speed :-) just like you fniss... detta var bara fullt oplanerat..



Alex: jag VISSTE att jag skulle få en kommentar av dig... men du vet naglar är bra när man behöver klösa ut ögon wroar äh, skämta bara.. jag slåss :-)

2009-06-12 @ 12:24:06
URL: http://www.dizza.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback