Tyson KM i spår 2008 o så lite totalt ohundigt...

I höstas vann Tyson KM i spår på Skurups Bk och igår på årsmötet fick vi priset. Såg ut så här:


Själva plaketten på priset fick lov att bytas ut då de fått för sig att det var med Dizza jag vunnit.... Men det var ju min spårstjärna T....

Årsmötet gick över förväntan och var utan jobbiga diskussioner, utan det som skulle gås igenom gick som smort.. Skönt.

Innan mötet körde jag lite lydnad med dogsen. T fick komma ut först. Han hade myror i byxorna och for glatt omkring och försökte aktivera matte med diverse upptåg...

Vi värmde upp med lite kontakt och fritt följ, blandat med fokuseringsövningar. Han var riktigt på och ville sååå mycket. Plutten.,... Sen körde vi framåtsändande, och känner att T har koll på vad som ska göras, men vi har lååång väg kvar men det känns bra !

Vi avslutade med lite bus och så en apportering som kändes bra med fin fart ut och in och noll tugg. Satte sig snabbt o rakt dessutom!! *ler*

Kände att vi hade kul och ville avsluta när det kändes så bra.

Dizza var inte helt nöjd med att storebror fick köra först... Som skjuten ur en kanon rusade hon in på plan när hon fick ett "varsågod" och tokrusade som bara hon kan.

Hon var lite väl taggad, så jag kände inte att jag ville in o peta i moment, utan vi skulle bara ha kul och belöna de små framstegen trots taggad-o-galen-attityden.

Vi körde lite ingångar, med fokus på farten och det hade hon idag... så det var en passande grej att köra.

Vi körde även framåtsändandet.. var lite orolig innan vi kom till klubben, då hon var så himla vek sist vi körde det och ville se om hon hade minnesbilder från förra gången... Men icke sa nicke!! Fullt ös i fartmomenten. Saktagåendet var riktigt bra andra och tredje gången. Testade även sen åt båda hållen att köra fart till mitten, och med hjälp av linan få henne att sakta in och sen fortsätta sakta-gåendet nästan helt fram till grisen som satt på bollhållaren i slutet. Där fick hon stanna, jag sa "vänta" och gick förbi henne o hämtade grisen och belönade bakom henne!! Andra gången saktade hon själv in kort, tittade på mig, vinglade till lite, men med min hjälp med rösten o ett bra, sakta så gick hon rakt igen och kanonfint tempo!! Jisses vad jag var stolt över henne!! Lååång väg att gå men det var ändå en skön framgångskänsla!!! yey!

Vi lekte lite som avslutning och Dizza var på topp!!

Sen fick matte plikttroget delta på årsmötet...

------------------------------------

Måste berätta om nåt jag såg idag när jag var i Lund (skulle fixa klorna). När jag är på väg till bilen för att köra hem så går jag på en gågata och ser en tant med en fet gammal hund i flexikoppel (surprise...) som låter hennes hund gå fram till en hund som sitter fastbunden utanför en affär.
Hon stod o fånflinade medan hennes hund fjäskade för den fastbundna hunden som stod med en stel vagt viftande svans som stod rakt upp. Jag sa högt till henne; jag hoppas du känner den hunden, för annars tycker jag du ska låta bli det där...

Jag fattar inte vad f-n kärringen tänkte på... hon gick iaf därifrån när jag sa till henne...

Bara en reflektion från idag...

---------------------------------------

Idag har jag lekt hantverkare. Jag är faktiskt lite händig och gillar att fixa grejer själv.

Imorgon kommer elektrikern och drar lite kablar till nya uttag för min tv-vägg och en lampknapp. Så till dess skulle jag ha satt upp de nya reglarna, vilket jag gjort idag. När elen är dragen ska osb-skivor och sen gipsskivor upp. Spackel, slipning och sen en snygg tapet (om jag hittar nåt...) . Sen det roliga; upphängning av min tv som ska sitta på ett väggstativ så man kan vrida o vränga på tv:n och så upp med högtalare. och så: tadaaa!!! Färdigt!!

Här är förebilder, med reglerna uppe.



Återkommer med uppdateringar på tv-väggen, för det är nog det som mest kommer att hända i veckan, innan jag sticker iväg på äventyr i Fjollträsk aka Stockholm. Ska bli skönt att komma bort lite, träffa gamla vänner jag inte sett på lääänge och så kanske några nya bekantskaper haha.

Kram på er därute!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej finaste J! Duktiga ni som fått pris.. grattis!! Och vilken bra träning ni verkar ha haft med. Hoppas du får en underbar resa till Sthlm. jag vill höra allt om den sen.. :P kram kram

2009-01-26 @ 22:31:00
Postat av: Nina

Här händer det grejer vill jag lova :)! Kul kul att träningen går framåt och målen verkar ju helt klart realistiska tycker jag. Urfint spårpris ju! Fast det allra mest imponerande är, att du reglat upp en vägg alldeles själv! Jag som trodde jag var vass som kunde byta däck utan att kvida ...



Hoppas turen till Fjollträsk blir till belåtenhet - apropå bildbevis alltså ;)!



Kram kram

Postat av: Helen

Ska du ha med hundarna i helgen så kan du ju höra av dig. Annars också såklart:) Vi tänkte väl träna något i helgen ifall du vill hänka;)

2009-01-27 @ 10:59:11
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Linda & Lallo

Hej du vännen !!!



Ska vi öppna byggfirma ihop ???? Brukar se ut så där hemma hos mig oxå, men jag har satt renoveringsstopp någon månad till ... Men snart måste jag fortsätta .....



Hoppas du hinner klämma in mig och Lallo mellan nya bekantskaperna, hmmm ;))))



Kram kram

2009-01-27 @ 12:41:39
URL: http://www.lallo.webb.se
Postat av: Helen

Okej:) Men se till att de håller i hundarna denna gång bara;)

2009-01-27 @ 13:22:16
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Linda Kiwi och Nio

Grattis Tyson och matte, härligt jobbat!!!

Å ha så himla skoj i Fjållträsk men gör mer än vad jag skulle gjort ;)

2009-01-27 @ 14:02:40
URL: http://www.newstorykiwi.se
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

Sedär!

Duktig tjej som uppdaterar när sådana viktiga saker såsom att få ett "Spårpris" händer :-)

GRATTIS i massor ni är ju bara bäst..

Låter som om du har kommit på ett bra sätt att få hundarna "taggade " Kör nu försiktigt och kom tillbaks snabbt så vi kan träna ihopa kram

2009-01-27 @ 17:32:14
URL: http://retrivrarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Fasiken vad duktig du är som reglar själv!! :D Och det kommer bli sååå bra när det blir klart, det vet jag bara av vad du beskriver! Ska bli kul att se efterbilderna sen!

Härligt att träningen går så bra! Ahhh... framåtsändandet måste vi också komma igång bättre med...

Ska du till fjollträsk? Har du vägarna förbi, så hojta till!!

Kram på er!

PS. pengar och mått kommer på torsdag el fredag!

2009-01-28 @ 23:41:42
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: VickyVilse

Hello gunnan! Shit vilken handywoman du är!!! Jag är impregnerad! Ha det nu underbart kul i Stockholm!!! Väntar med spänning på avrappotrtering sen bara så du vet ;)//Kram kram

2009-01-30 @ 07:21:20
URL: http://www.thepack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback