Kort uppdatering av veckan...

Spårade igår!! yihooo.... *klappar mig själv på axeln*

Har haft GRYMT dåligt samvete för mina underbara hundar. Visst de har fått timmavis av promenader varje dag, men inte mkt annan aktivering... i söndags körde jag ju lydnad på Skurups Bk innan årsmötet. Sen dess har jag faktiskt inte hunnit med mer lydnadsträning... suck...

Man vill så himla mycket, men ibland får man bara inse att man inte har tid till allt...

Jag reglade upp väggen till min kommande tv-vägg, elektrikern kom i tisdags o drog klart trådarna som skulle dras innan jag kan slänga upp väggen. Slänga och slänga... det är väl en smärre överdrift *asg*

Har jobbat hela veckan, så det har inte blivit mkt mer än promenader för dogsen... MEN, igår fick jag nog!! Jag vill ju träna med dem, för vi har ju himla kul. Så igår hade jag en em-vakt.. så jag började med att fixa med lite beställningar som jag behövde få gjorde ASAP. Sen blev det tvättat lite kläder o diskmaskinen sattes igång .. många järn i elden. In med dogsen i bilen när jag var färdig, körde till åkern nära mitt hus. Lade 2 rätt så korta spår ( 400 m ca), ett till dem var.

Sen åkte jag till Trelleborg med tapetproverna jag lånat. Beställde de tapeter jag ville ha, får dem idag (tror jag) . Sen tillbaka till Lilla Beddinge. Släppte ut galenpannorna en sväng för att kissa och springa av sig det värsta innan spåren.

Dizza fick börja med sitt. Gjorde ett upptag, Dizza drog själv ut mot spåret, analyserade o sen gick tåget. Hon var grymt intensiv och gick lågt o fint med snudan. Hittade första apporten och nästan stod på näsan som hon stoppade vid den. En stoppie (mc-språk) och in till matte: "kolla, kolla!!! Se vad jag hittade!!!"
Vi busade lite med apporten och sen fick hon lite köttbulle, men drog iväg för att spåra vidare. Pluttan!!! Hade inga större svårigheter, en hel del vinklar, men inga övergångar eller förledningar eftersom vi inte spårat på länge. Slutet var griseknoen!! Gissa om hon blev lycklig!! *nöff, nöff* Dizza hittade alla apporter, och gjorde mkt bra markeringar.
Kanonnöjd med henne, hon var väldigt intensiv i sitt spårande igår och analyserade fint vid vind.. På ett ställe var hon nog lite trött och tappade vid en vinkel, men skärpte sig o jobbade sig vidare. Mer spår!! Nu får jag f-n ta mig komma igång igen... *sparkar mig själv i röven*

Tyson fick sen komma ut, under stooor protest från Dizza, egot själv... Nåja, det sket T i. Han var överlycklig när han såg mig plocka fram selen. Började direkt kolla runt mig om spåret kunde vara i närheten.
Här klantade jag mig en hel del... Fick för mig att upptaget var på ett ställe, men Tyson fick visa för mig hur duktig han var och tog ett klockrent upptag.. Jag började bli irriterad, för jag trodde ju inte spåret gick där. Jag hann få ut ett: vad f-n pysslar du med?.. Tyson sket i vad jag gick o mumlade över o vips så gjorde han en markering på en apport... Jag fick gå från mutter-mode till YIHOOO!!!-mode! Yey!!! Vilken j-a tur att han klarar sig trots mina j-a puckomanövrar...
Tyson spårade riktigt fint. ibland lite ofokuserad vid vinklar, men jobbar sig in på spåret igen... hade dock önskat mer precision ibland. Han missade en apport i början, men det var ju pga mig. Hans markeringar är mkt snabbare nu, även om han alltid är tydlig. Har hjälpt med markeringsträning vid sidan av spårningen, med klicker. ...

Det blev en kortare promenad med dem en och en, för det behövs egentid med matte ibland!! Måste göra det mer.

Imorgon åker jag till Stockholm, ska hälsa på Eva o Nina främst, få se om jag hinner med mera äventyr.. Dogsen ska till pensionat 4 dgr, så de lär vara smått oregerliga o understimulerade när jag hämtar dem *fniss*... mattes änglar!

Kommer sakna dem, men samtidigt skönt ibland att få lite egentid.

Kram på er därute!!


Tysons favvoleksak; en mjukisigelkott fr Ikea.

Kommentarer
Postat av: Nina

"slänga upp" en vägg bara så där ... Ja, som sagt - det är impregnerande! Hade jag haft ett liknande projekt igång hade mina stackars djur fått vinschas ner från balkongen för att få snabbkissa ... I en månad. Bra att Tyson har koll på läget! Det verkar behövas host - harkel. Ha en härlig helg i Stockholm och när du kommer hem har du fått lite mer att göra med posten :). //kram kram

Postat av: Mirjam

Hoppas du haft en toppenhelg i huvudstaden! Jag tror dina vovvar är nöjda och glada fast du ibland hinner med annat, så är det ibland! Grattis till fina priset förresten, duktiga Tyson!

Kramar

2009-02-02 @ 22:47:41
URL: http://www.mirjamshundliv.se
Postat av: Susanne & Klicka

Oj vad du är flitig!!!!! Själv har det inte blivit så mkt...



Träning på fredag???



Sköt om er!!



Kram från oss!!

2009-02-03 @ 12:03:37
URL: http://klicka.cybersite.se
Postat av: Hannah

Haha, det ser ut som tyson har sånt där äckligt skägg som min ida...

2009-02-03 @ 22:42:23
URL: http://www.boxillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback