Gbg o lite annan träning

Kommer fler bilder fr söndagen, när jag kommit hem.

Nu så... ska jag försöka återge helgen i Gbg. Bättre sent än aldrig är ett motto jag lutar mig mot....

På fredag fm stack jag upp till Gbg för att träffa Elin o Hannah på Gmbk för lite träning... Strålande sol o klarblå himmel!! Helt underbart!! Jag tog ut hundarna för att rasta dem och gick upp för en kulle o när jag gick där kom tanken: shit vad fina bilder det kan bli här... sagt o gjort; jag hämtar kameran o ler stort o säger; det kan bli kanonbilder där uppe på kullen. Så mkt träning blev det inte mkt av... Mer fotande och lite lite träning. Inget seriöst från min sida iaf.

Här är några av dem bilderna:

Shanti


Ebba

Prince

Du sa vad för nåt???

Min stilige Tyson

Mina pluttar

Vi mötte även Harry där (
www.swedbox.nu)  och blev inbjudna på fika och titt på deras ursöta valpar.
Kan man säga nej till sånt? Icke, sa nicke!!

Så vi for till Harry o Annethe och blev storcharmade av valparna. Vilket gäng goa valpar, glada och framåt och full av bus. Jag blev störtförälskad i minstingen, tror det var tik 3. Hoppade o bockade och anföll med viftande svans. Jisses.

Här är några bilder på dem:






Bra att ha syskon...

Svårt att ta bilder när de for omkring, så de bästa blev när de sov... så det stämmer ibland när man säger; de är så söta, när de sover. Hihi.

På kvällen for vi till Elin där jag bakade en kärnmjölkskaka (gammelmosters recept) inför lördagen. Träffade även Tomas o Ärtan (Dizza o Nixas syster) innan jag for vidare till Jenny(Bråka o Focus matte) där jag skulle få sova. Tusen tack, Jenny!!! Du är för go!

----------------------------------

Lördagen var dagen med Sverker (www.lindjax.eu) .

Vi var 7 ekipage på olika nivåer och med olika kunskap. Behöver väl inte säga att jag kände mig som ett blåbär *fniss* .

Mitt mål var endast att köra uppbyggningsövningar med Dizza. Inte det bästa grunden med tanke på att hon precis gått ur löp och är mjukare än mjukast just då.... Och det visade sig även i övningarna. Hon har humör den lilla damen. Försiktig med nya kampsaker som hon aldrig sett. Efter några ggr med dem så var det inga problem. Så jag fick lite tips om vad jag ska göra hemma och jobba vidare på det....
Inte jätteimpad av min skrutta, men jag vet oxå att hon är sämre än sämst när hon gått ur löp o ev på väg in i skendräktighet.

Tyson fick vara mingelhund denna dagen.Charmade Jenny som inte är så mkt för schäfrar... hihi, min charmknutte.

Även Josefine o Jerry, de nyförlovade tu förgyllde vår dag med deras närvaro efter att ha kommit hem från Paris kvällen innan.

Var kanonkul att se systeryster Ärtan o husse när de körde. Duktiga var de, och fick lite vägledning av Sverker hur jobba vidare. Har ju inte sett Tomas o Ärtan sen de var pyttesmå.

Kvällen blev hos Jossan o Jerry med lite alkoholhaltiga drycker och mkt snack! Så himla glad att jag lärt känna detta goa gäng i Göteborg. Kram på er!

Här är bilder fr Lördagen:


Max, Prince's pappa.

Stolt Max.

Farlig Bråka-kråka

Just you try to get it!!! Dizzelizz, fotad av Jenny el Jossan

Nixepix in action

Ärtan-pärtan

Troja med husse Henrik ska smaka på Sverker

Troja igen.

Det var inget bra ljus under dagen, o kvaliteten därefter. Tyvärr fick jag inge bra bilder på Malin o Bella, som oxå var med under dagen.

---------------------------

Söndagen.

Det blev sök, lydnad och uppletande. Tyson var jätteduktig i uppletandet, vi har ju precis börjat men avslutet och minnesbilden blev nog kanon från dem övningarna för honom. Dizza hade lämnat de 2 hjärncellerna i bilen. *huh? Va? Har vi gjort det här förr?*

Söket körde vi på lite tips fr Sverker dagen innan, och med Jenny blev det bättre och bättre. Jossan var liiite läskig när Dizzelizz blev trött.

Lydnaden var Tyson fint med och vi hade riktigt roligt på plan! Dizza gick helt ok, men märker hur mkt lättare hon tar åt sig av hur jag säger saker när hon är så här puckad.

Lite foton blev tagna igen *surprise* Kanske det jag ska satsa på med tanke på min obefintliga utveckling med Dizza just nu... host host. Nä då, på det igen!!

Här är porträttfotona från dagen:


Jossan o Leah, sötnosarna!

Hela påsen tio kronor!! som de säger på Möllan i Malmö när de säljer frukt o sånt...

Bråka-kråka


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig på att fota Jeanette!! Många kramar

2009-01-14 @ 21:29:35
Postat av: Nina

Klart ni utvecklas - du och Dizza - hon måste bara krisa klart först :). En del damer blir som små hormoniska vrak helt enkelt. Misströsta inte! Kul iaf att komma iväg och ta sketabra kort :), glänsa med en schäferosaurus i sakletning och charm och träffa trevliga kompisar! //kram kram

Postat av: Anonym

Men du - vilka bilder!!!

Man fick ju kraftigt ha-begär när man såg boxervalparna :))



Må gott!

2009-01-15 @ 16:12:47
Postat av: Jenny

Äntligen en uppdatering!



Och jag instämmer med föregående talare, du är otroligt duktig på att fota. Oavsett vad du själv tycker ;)



Tusen tack för den trevliga helgen, det måste vi absolut göra om snarast!

2009-01-15 @ 18:35:18
URL: http://www.balleronn.se
Postat av: Elin

Ja jag hoppas du kommer upp snart igen. :D som alltid RÅsnygga bilder. kram kram

2009-01-15 @ 22:03:59
URL: http://eloz.tk
Postat av: Malin

Åh, äntligen uppdatering om helgen i Götet! :D

Önskar jag hade kunnat vara med där, ännu mer nu när jag läser om det!! Hoppas verkligen att ni gör om det snart så även vi kan vara med! :)

Åh vilka fina bilder Jeanette!! :D Underbara!

Stor kram på er!

2009-01-16 @ 00:37:39
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Helen

Instämmer med de andra; kanonfina foton! Ni verkar ha haft kul. Tråkigt att Dizza blir lite knasig efter löp bara. Maxa får p-spruta nu och hon är på topp jämt. Jätteskönt faktiskt. Ska kastrera henne när jag blir rik;) Kram på er!

2009-01-16 @ 14:02:03
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Lotta

Men gud vad Tyson blivit en stilig kille!!!

Mycket större sen jag såg honom sist, jaja länge sedan jag vet men så fiiin.

Hälsningar från belgargänget i Önnarp

2009-01-16 @ 18:44:06
URL: http://www.myslya.se
Postat av: Larsson

Jag hade tydligen glömt att skriva avsändare i förra inlägget....(ibland är man mer än lovligt tankspridd...)



Men NU vet vem som fick ha-begär på boxervalparna :))

2009-01-16 @ 22:42:10
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Magnus och Thia

Kul med en träningshelg.Verkar varit fullt upp. Superfina bilder

2009-01-18 @ 12:13:28
URL: http://kipikiinthia.blogspot.com
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

VAD tusan!!!

Inget kort på ert fina pris ?????

Kramen

2009-01-26 @ 15:11:47
URL: http://retrivrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback