Tv-vägg...= inte mkt hundträning

Min motivation har inte varit på topp när det kommer till hundträningen... men hundarna har fått en hel del långpromenader och lekt lite lydnad då o då.

Körde häromdagen några "uppletanden" eller inte uppletanden så... men iaf. Först gick jag med på tur med Dizza på 45 min. När vi kom till en åker så satte jag henne, gick iväg o vallade en ruta på 50 m djup o kanske 40 m bred. Lade ut 4 grejer på fullt djup och sen 1 på halva djupet.
Gick tillbaka till "stigen" och kallade på henne. Full rulle till mig och taggad som få.

Skickar henne gång på gång och jäklar vilken fart o jobbade faktiskt överraskande fint i vinden. Fin fart varje skick, mot förr då hon ibland kunde tappa farten och inte jobba på djupet. Hon letade tills hon hittade och kom i raketfart in till mig!! Så nöjd jag var!! Måste dock börja köra "riktigt" uppletande så hon får bilden.

Hem och bytte hund. Tyson fick oxå en långpromenad, men vi hann bara gå 10 min innan åkern, så killen hade lite mkt spring i sig. Så slutsatsen blev; mkt spring o lite nos. Normalt är han den som jobbar kanonfint med nosen... men inget fokus idag. Får tänka efter inför nästa gång. När han väl hittade föremålen kom han i bra fart in och det var jag kanonnöjd med.
Så Tyson var "IKEA-schäfern" den dagen och Dizza den "riktiga hunden"... ombytta roller då o då. *fniss*

Spår var min plan denna vecka... men.... det får nog vänta til helgen...

När jag har haft tid över efter jobbet och inte varit astrött... så har jag fixat inför min tv-vägg. Har varit ledig några dagar och nu tog jag tag i det sista. Reglarna har ju stått där en stund, sen har elektrikern varit o dragit elen som skulle dras innan väggen skulle upp.

Då såg det ut så här:



Sen satte jag igång i tisdags med osb-skivorna som först skulle upp . (värsta name-dropping där, va?! Impad?? Det e jag!!) Jäklar vilket pill att fräsa hålen på rätt ställe för uttagen...
Nåja, det gick faktiskt bättre än väntat! Sen var det gipsskivornas tur. Och där blev det bang-on med fräsningen av hålen. Som handen i handsken. Puh! Tur, för annars hade jag fått köpa fler gipsskivor.

Efter allt det var uppe så var det spacklings-time, vilket gjordes i tisdags. Sen fyllningsspackla där det sjunkit in och så slipa i onsdags. Och så till det roliga: tapetsera!!

Och: tadaaaa så här blev det:



Jag är så j-a nöjd!! Sån himla boost man får av att inse att jag kan faktiskt fixa en del själv!!

Nu ska tid bokas med elektrikern för att koppla in det sista och sen ska jag hänga upp tv:n och högtalarna.
Bild på "the final result" kommer senare, förhoppningsvis senast till helgen.

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Nina

SHIT så händigt :)! Urfint blev det ju. Jag är nu officiellt djupt imponerad. Bara en sån sak som att fräsa på rätt ställe ... Min vägg hade liknat en prästost. Så är det. //Kram kram

Postat av: Åsa

Jösses vad du är skicklig. Det där skulle jag aldrig klara av, tur man är gift haha. Här bara går vi i väntans tider, kanske blir du faster snart?, Kiwi ska valpa & Prinsessan ska löpa... Mycket roligt ska de då bli i alla fall. Kram på dig och vi hörs längre fram/ Åsa

2009-02-12 @ 15:30:32
Postat av: Anonym

Wow vad duktig du är!! Jag är mycket impregnerad!! Kan man gå på kurs hos dig :)?



Kramar

2009-02-12 @ 16:34:27
Postat av: Linda

Vad duktig du är. Men det vet du ju redan :)

Tapeten är skitsnygg. Vill ha en fondvägg i köket och har tänkt på någon tapet i svart med mönster. Fast det blir kanske inte bra i köket med svart utan får ha något ljusare?! Jaja, den som lever får se



Kramar

2009-02-13 @ 08:04:20
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Linda m flock

Ojojoj vad snyggt det blev bruden !!!!

Kanske man skulle anlita dig till....marknadsföring hahahahahahaha

Ja översättnings prog var fenomenalt va, det vågar man ju inte använda hur som helst :)

Kram på dig

2009-02-13 @ 08:39:32
URL: http://www.newstorykiwi.se
Postat av: Mirjam

Inlägg nr 3 är mitt :p, tydligen har mitt namn inte kommit med dock! :)

Trevlig helg!

Kram

2009-02-13 @ 17:27:59
Postat av: Nina

Jag säger ju det! Vad ska man med en man till? Bra tjej reder sig själv, och resten av tjänsterna kan man köpa (elektriker är ju bra att ha, bara därför jag gifte mig med min "kombination" ;) ).

Klart... man kan ju ha en man till annat... evil grin.



Supernajs gjort gumman!

Stor kram från Värmdö!

2009-02-14 @ 06:35:26
URL: http://www.ninamartin.se
Postat av: Larsson

Jamen DUUUU!! "Arga Snickaren" kan ju slänga sig i väggen. (ja, inte din då...)

Alltså....jag skulle behöva hotta upp min boning.

Vad säger du - sugen på ett xtraknäck??? :))



Må bäst!

2009-02-14 @ 23:06:25
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Linda

TACK för gratulationen :)

2009-02-23 @ 16:10:06
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback