Better late than never..... Morra här!!

Så.... jag vet!!! Aslänge sen jag uppdaterade här...

MEN, det finns massor av bra ursäkter.. t ex att min fucking pc helt plötsligt vägrade fungera... med proffs hjälp av Allan lyckades jag rädda en del filer för att sen reboota hela skiten.. så mkt annan info o min iTunes är väck... skiiiiit!!! 
Lösning: köpte en mac... så nu jäklar... Har dock inte lärt mig allt om den än, om jag någonsin kommer att göra det haha... nåja.

Bilder har jag fortfarande på min externa hdd, är fortfarande nojjig o sånt. haha... have patience with me!!


Nåja, till det mer viktiga!!

MORRA är hemma nu!!


Ännu en prinsessa i huset!

Nyare bilder kommer inom kort... Detta är när hon är 7 veckor :-). Imorgon blir hon 10 veckor!!
Morra är en Staffordshire Bullterrier och kommer från Kennel Kvaser. Heter Madame Margrethe egentligen, men det namnet kom inte innanför mina dörrar. Morra passar perfekt, även om jag funderade ett tag på att ändra det till Piraya.

Dizza o Tyson har tagit emot henne riktigt bra, och även T har nu smält för den lilla. Visade sig i att han lät henne sova på honom, eller tätt inpå honom o med huvudet på hans mage... givetvis hade jag inte kameran i närheten... mattes hjärta smälte iaf :-)

Dizza är den som leker mest med lillskiten, men även T gör lekinviter då o då. Men gud nåde henne om hon skulle försöka komma nära "hans" leksaker... Båda är rättvisa o snälla vid tillsägelserna. Hon förstår meddelandet och läser dem bra!

Hon har iaf trillat rakt in i mitt hjärta och är en härlig individ. Hon passar som handen i handsken i vår familj. Även om jag fått gliringar om att ha 3 (!!!) hundar, så ångrar jag inte att jag tog beslutet att ta hem denna juvel! Visst är jag fullt medveten om att det kommer att ta mkt av min tid, hunderiet, men det gör det redan o det är ett val jag tagit.

Mina andra 2 juveler, D o T, har jag tränat även om det blivit mindre några veckor. Har nu kommit igång igen. Har lovat mig själv o hundarna att köra minst 3 uppletande-träningar i veckan, för att verkligen få kontinuerlig träning o få det befäst. Utöver det blir det lydnad och spår så klart... Agilityträning för Dizza blir det oxå, vilket hon tycker är asballt! Snabb som blixten o matte med blodsmak otränad som jag är.. *skrattar*

Har tränat en del senaste veckan och igår kändes det riktigt bra både uppletandet och lydnaden!! Jisses vilken härlig känsla. Konditionen ska bli bättre på både matte och hundar, men de kämpade verkligen och gjorde allt över förväntan med tanke på den usla träningen de fått på sista tiden :-)

Var på Vixaxlägret i slutet juli. Hade hoppats på att få träna med Thomas Wiman, men han orkade tyvärr inte vilket jag har full förståelse för. Håller tummarna för att denna underbara människa-hundperson blir bättre och övervinner sina hinder i cancern!! Han om någon klarar det.

Vi fick träna med Micke Ryberg istället. Och jisses vad vi fick lära och testa massa nytt. Jag kan verkligen ingenting om hund, insåg jag snabbt. Vi var alldeles för många för min smak, 10 st, men det gick ändå även om jag önskat annat. Vi körde mkt "hårda spår" och detta är nåt jag definitivt kommer att fortsätta med! 
Lärde mig/oss massor och fick lite nya tankar ang spårträningen.

Hur hösten blir får vi se... planer om att tävla brukset. Trean hade jag oxå tänkt köra, men pga min avsaknad av bra träning så får jag vänta med det. Vi är låååångt ifrån klar till start. Mitt eget fel, ingen annans.

Kommer att hinna med en 2-dagars med Frida i september, vilket känns bra. Ser jag fram emot!!

Nä, nu ska jag jobba vidare.

Hörs en annan dag med fler bilder på mina älsklingar!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lotta

Aaah vad kul att hon äntligen är hemma :D ! Så himla söt!!

Ser fram emot fler bilder på juvelen.

Kram på er, Grattis till nya flockmedlemmen och lycka till :)

Postat av: Alexandra m Tyke

Underbar underbara lilla Morra.Vilken liten sockertopp...Lycka till m henne ....Hoppas ni kommer ut till hösten och tävlar.Ni är duktiga!!!



Kramar Alex o Tyrannen

2009-08-17 @ 09:41:34
URL: http://www.alexhoff.se
Postat av: Helen

Söt liten Morra:) Eller en Maggan kanske;) Mini blev kallad Vasstand här hemma när hon var mindre. Nu har hon bytt alla tänder och det är så skönt:) Hör av dig om du har tid när du åker förbi här. Jag tänkte på Frida-dagarna. Kram från Helen

2009-08-17 @ 10:15:03
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Nina

Välkommen till en mysig matte Morra! Se nu till att håla till henne ordentligt, så att jag får fnissa lite.

2009-08-17 @ 15:08:07
URL: http://www.ninamartin.se
Postat av: Nina

WEEEE! Uppdaterat :). I love! Söt som socker är hon allt, nya prinsessan och det här med 3 hundar (fullsize dock) överlever man smidigare än vad man kan tro :). Kaninhoppningskarriär (skojar bara) under utveckling - spännande! //Kramar

2009-08-17 @ 17:15:01
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Linda

Hon är för go, lilla Morra :)



Jag har också fått gliringar om att jag valt att ta hem ytterligare en hund. Men precis som du så är det jag själv som gör valen :)



Ha det gott.



Kramar

2009-08-17 @ 17:23:48
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Elin

Hon är ju bara för söt den lilla råttan. :D Som sagt; vi måste ses snart så jag får klämma på henne. Kul att det går så bra oxå. kram på er

2009-08-17 @ 20:06:45
URL: http://eloz.tk
Postat av: Larsson

Aha - det är detta du varit upptagen med!



Morra...coolt namn ;)



Svejsan från oss i skogsbrynet!

2009-08-17 @ 21:03:33
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Men GUD så gullig!!



Lycka till med Morra!

2009-08-18 @ 09:37:40
URL: http://www.myslya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback