Så har matte tagit sig i skinnet

Men jag måste börja o berätta en "rolig" incident vi hade i trädgården för ett par dgr sen... Jag har börjat så smått med uppletandet, o ingångarna är hon kanon med, rusar tillbaka till matte i ren glädje o vetskap om att det blir lek o kamp hos matte. Något jag alltid gjort är att berömma mkt när hon kommer in med grejer, o nu har hon, om möjligt, ännu högre fart in till matte. Så även denna gång i trädgården, så hon springer in till mig trycker sin spetsiga nos o haka rätt mellan benen. DAMN, vad det gjorde ont. (hann tänka; vilken j-a tur att jag inte är kille!)  Tankarna gick tillbaka till speciellt barndomen när man cyklade på ngt för stor herrcykel o slant på pedalen... ajaj o aj.

Men det var bara att försöka hålla god min.

Nog om det.

--------

I tisdags gjorde Eva en bana till mig inne i ladan för mig o vovvarna när jag kom för att hämta dem. Så himla snällt av henne. Det är kanon att ha hundarna hos henne på pensionatet o träna för henne.

Eva gick igenom banan med mig o så tittade hon när jag gick med hundarna o kommenterade vad jag kunde förbättra o vad som var bra i det jag gjorde. Fick en del att tänka på o det blev bättre o bättre efter förbättringarna jag gjorde. Tyson måste jag komma ihåg att vara mkt mer tydlig med, annars blir han frustrerad o hoppar o piper. Dizza är så mkt mer signalkänslig o vaken på mig att jag kan slarva mer med henne o ändå gör hon rätt. Men jag måste säga att båda gick jättefint när jag förbättrat mig i sakerna som inte riktigt stämde.

I onsdags var jag mitt på dagen ut med Dizza först på långpromenad på 6 km, ca, o vi lekte lite på vägen. Sen var det Tysons tur att ta samma tur, men med matte cyklandes vid sidan för mer konditionsträning. Båda var nöjda o belåtna efter sina turer. Jag har nämligen bestämt mig för att bli bättre på att ta egna turer med dem, så de får mer egentid med matte.

På kvällen var det uppsatt en ny bana hos Eva, så vi var 4 som träffades o körde igenom den ett par ggr. Kul bana på liten yta vilket gjorde att man fick jobba desto mer med hunden (läs Tyson) . Dizza gick kanonbra o var riktigt vaken o alert som alltid. Tyson fick jag jobba mer med, men i slutet gick han riktigt fint. Jag får jobba mer med honom, men så är han ju oxå större o inte lika snabb som lillfia.

Ikväll blir det en tur där igen, sista gången innan lördagens aktiviteter/tävlingar.

C ya later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback