Lite träning o så avslutningstävling

Den här veckan har det blivit lite lydnadsträning, inget spår dock pga trist väder o lat matte.

Det går framåt o båda mina älsklingar har varit duktiga o kommit ihåg det vi tränat innan o jag har inte behövt lägga så mkt energi på att gå tillbaka i träningen. Puh!

Igår kväll hade vi avslutningstävling med vår lilla grupp i rallylydnad. Det var totalt 5 hundar.

Eva gjorde en rolig bana som lades inne i hennes lada pga mörkret som kommer tidigt o så utmaningen med mkt mindre plats.

Jag började med Dizza o hon var ngt ofokuserad idag. Följde med ok, men inte som det brukar vara. Matte var väl oxå ngt trött i huvet efter lång dag o inte så peppad pga kommande nattarbete. Det positiva med nattarbete är att vid lågtrafik så kan man uppdatera bloggen hihi.

Hur som helst... Tyson fick gå sist av alla o var duktig. Han är fortfarande större än Dizza vilket jag gärna glömmer varje gång jag byter mellan dem, vilket gör att jag får ta ut svängarna på annat sätt o vara betydligt tydligare med honom. Han var riktigt med idag o gick fint, trots matte klant.

Vad blev resultatet?

Jo, än en gång visade Tyson att han är bäst av mina 2. 99 av 100 möjliga poäng blev det och därmed kvällens vinnare!!! Dizza kom på en andraplats med 98 p. Duktiga vovvar!!

Min fokusering kommer nu bli den lydnaden inför kommande tävlingar. Så även spåret.

Nästa helg blir det läger med Lindholmens kennel vilket ska bli spännande. 3 dagar med spår o lydnad. Nu j-ar ska det hända grejer! Matte ska äntligen få ändan ur vagnen.

I helg blir det ev sök på lördag, jag får se hur det känns. Eller så åker jag upp o figgar, men kör spår med mina älsklingar istället efteråt.

Mh är Dizza bokad till. En i Lomma där vi bara är reserver, så den räknar vi inte komma med på om 2 veckor. Synd. Det är nära o bra beskrivare på klubben. Är anmäld till en i Varbergs Bk¨'s regi, då det är dåligt med MH i skåne närmsta tiden.

Ska strax även boka tid för röntgen av höfter o rygg o bogled för Dizza o omröntgen för Tyson på höfterna. Vill veta så att han inte har slappa leder fortfarande, vilket jag iofs inte tror men jag vill vara säker. Ska även röntga ryggslutet för att se om han har broskbildningar.

Det är våra planer den närmsta tiden.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå tös :)
MH i Varberg, kul :) Hälsa Gullan från mig. Hon är verkligen suverän.
Röntgar man bog och rygg på mallar? Inte armbågar? Man lär sig något nytt hela tiden :) Håller tummarna för att det går bra iaf.
Jag hänger gärna med ut och spårar en dag. Måste själv få tummarna ur ändan. Har en appell i sikte i mars/april hehe.
Kramar Linda

Postat av: Jeanette

självklart ska vi röntga armbågar oxå, för mig är det nåt som hör ihop med höftröntgen därför tänkte jag inte på att skriva ut det oxå...
Planen att spåra igen typ måndag el tisdag om 1½ v tror jag. Åker på läger på torsdag o innan det jobbar jag varenda dag så nästa vecka fungerar inte för mig iaf...

2007-09-28 @ 18:42:23
URL: http://www.dizza.se
Postat av: Helen

Grattis till resultatet! Bra gjort;) Varför ska du röntga bogleden på Dizza? Har hon markerat något där? Kram från Helen

2007-09-29 @ 07:28:06
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Jeanette

Jag är nog bara allmänt nojjig när det gäller skelett o sånt efter Tyson C/D m slappa leder. Jag vill inte bli överraskad igen...
Hehe jag kanske ska röntga hela Dizzelizz... främst höfter, armbågar o ryggen ska röntgas.

2007-09-29 @ 11:17:02
URL: http://www.dizza.se
Postat av: Mia

Hej Jeanette,
Hoppas allt är bra med dig och hundarna, och att du har mer tid för träning än vad jag har just nu!
Läste ditt inlägg från Landskrona lägret...ja, det är ju ett tag sedan. Käns som några år:/
Läste där att jag hade sagt till dig att ni hade förstört kampen på Dizza.....Nä nä... bett och tillkämpande;) heh, ville bara klargöra lite. Blir så många missförstånd ha ha ha...åandra sidan blir det det ändå!:)*S*
Ha det bra så hoppas jag verkligen att vi kan sammanstråla längre fram i höst.
/Mia -just nu inte tid med hundträning:(

2007-09-30 @ 18:56:01
URL: http://www.mallekraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback