Veckans träning

hmmm... vad har vi gjort nu då?

Onsdag; skoj med hund hos Eva. Denna gång fick storebror oxå vara med och leka. Och jäklar vad han jobbade bra! Vi körde sök i ladan o stallet med 3 figgar direkt för Tyson. Han fick stå utanför o vänta o sen släppte jag bara in honom o han visste direkt vad han skulle göra. Han var överlycklig när han fick jobba. Min lilla arbetsnarkoman *ler*

Dizza var oxå riktigt duktig o väldigt vågad o inga spöken trots skum belysning. Hon är tillbaka!!! Hennes rumpa gick hela tiden, o lite extra så fort ngn att hångla upp kom i närheten.
image69
Lite bilder från veckan...

Fredag var det dags för träningsgrupp lydnad o rallylydnad. Vi bestämmer själva vad vi vill göra. Camilla, Evas dotter, satte upp en fortsättningsbana för oss. Jag ville dock köra lydnad främst. Det är alldeles för länge sen vi kört lydnad med den störning vi nu hade.

Jag började med Tyson. Och han var såååå himla peppad. Fria följet gick riktigt bra, förutom i slutet då det blev lite väl mkt taggad Tyson vid min sida så det blev plogning... Men snabba o raka sättanden o fullt fokus på mig. Härlig känsla!

image71
Vaken kille!!

Körde även inkallning med ställande. Dock med dk o den satt mkt bättre än det gjort senaste tiden. Har efter detta kört bara med hand o han stannar bättre på det, så ev kommer jag köra med handtecken istället för kommando.

Rutan.... ja vad ska jag säga... Han vet exakt vad han ska göra, men har fått för sig att gå in i rutan från sidan... vet ej varför. Jobbade vidare på det o i slutändan blev det bra, men jag får jobba mer på detta.

Fjärren gick kanonbra. Snabba lägganden o sättanden. Eva stod bakom honom o prasslade med sin jacka, men han hade ändå fokus på vad jag gjorde o sa! Duktig kille.

Vi avslutade träningen med rallybanan. Det var kul sa han!! Piggt o alert gick det o han är mkt mer fokuserad på vad jag gör o säger nu, så detta har definitivt hjälpt oss i annat än bara rallylydnaden.

Dizza ylade o skällde om vartannat i ren vrede för att storebror fick komma ut före henne: PRINSESSAN!!! usch o fy matte.

Men glad ändå när hon väl fick komma ut. Hon hade max 2 tassar i backen de första 5 minuterna. haha

Sen krävde matte lite fokus, o det fick jag. Eva ropade runt oss i ettans moment o hon sa efteråt att vi inte får under 9 i allt om det ser ut som det gjorde då. Härligt att höra! Dizza har en sån himla glädje i allt hon gör, o hon gör det snyggt o snabbt. Det enda aber matte har är apporteringen. Jobbar dock på det hemma, o det går långsamt framåt.

Även Dizzelizz körde rallylydnadsbanan o det gick oxå bra. Hon tycker sånt är kul. Vi skulle ha tävlat i lördags, men pga usel info på oxiebk's sida (=ingen info) o efter ett par mail så ansåg dem att man inte ens kunde efteranmäla just pga denna avsaknad av info på sidan. Dåligt....

Det roliga iaf var att Stina med Dis vann klassen med 96 p. Bra jobbat!!

I lördags... då var det lugnt, endast långpromenader o mys.

image70
Vaddå kampa är tråkigt....

------------------------

Söndag, då bestämde jag mig efter nattpass på jobbet att sticka till Landskrona till sökgänget. Alldeles för länge sen jag kunnat vara med o träna. Det är ett härligt o glatt gäng som dessutom var väldigt förberedda o visste vad de skulle köra.

Det var kul att se vilka framsteg vissa ekipage gjort, o det var härligt att se glädjen i hundarna. Det var även 2 nya medlemmar som kommit med. Trevliga tjejer med trevliga vovvar.

Dizza ville jag se om hon var tillbaka i sina vanliga gängor och körde första figgen halvvägs ut som gick iväg ut på fullt djup utan att säga nåt. Dizza stod o hoppade o pep o ville bara iväg. Kamp så figgen blev svettig, hehe. Gick ut o mötte henne, sa inget utan kopplade bara o gick iväg till stigen igen.

Nästa figge var redan ute på fullt djup. Kastade bara upp kamptrossen 2 ggr o gömde sig, även där stack D som ett skållat troll ut o kampade.

En gång till, och även där var det fullt ös medvetslös o det var härligt att se henne så frimodig igen! Jag ler bara jag tänker på det. She is back!

Tyson fick köra först o han hade redan påpekat att han visste vad vi skulle göra så fort vi kom in på skogsvägarna. hihi. Han fick bara 4 skick, med kort klapp från figge 1, 2 o 3 för att få farten ut. Och jäklar vilken fart han hade ut. Han tycker det är så himla kul, men det blir aldrig någon tävlingshund i sök av honom pga för dåligt med träning fr mattes sida.

image72
T med sin killigt rosa boll. tihi

---------------------

Idag måndag blev det fysträning. Springa bredvid cyklande matte var på schemat. 6 km blev det o det är härligt höstväder med sol, svalt o inte så blåsigt. Nice!!

---------------------

Denna vecka blir det skoj med hund på onsdag, ev träning torsdag oxå. Fredag lugnt, so far. Lördag ev sök eller spår. Söndag blir det MH i Varberg för Dizzelizzan. Hade 2 som skulle med som support o filmare. Men nu har båda fått förhinder.... så J får klara sig själv.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka fina bilder du tagit :)... Ozzy har oxå en rosa boll *schhhhh* inte säga det högt. hans image kan förstöras. Haha... Lycka till på mh:t! Hoppas systrarna sköter sig fint på lör :D.. kramelikram

Postat av: Jossan

Hello! Tack för alla inlägg! Jätte roligt om du kommer upp nu i nov och tränar lite med oss:)! Jätte fina bilder du har...inte konstigt med en sådan kamera och fotograf:)! Hejsan Hoppsan dags att förbreda för jobbet nu...lite tråkigt men man överlever:)!

2007-10-16 @ 16:40:42
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Helen

Hej! Det verkar som att det kanonbra med träningen ju! Vad kul! Roligt med mh. Synd att du inte har någon som filmar. Skulle ju gärna vilja se ju;) Kram från Helen

2007-10-16 @ 20:04:55
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Malin

Vad mycket skoj träning ni sysselsatt er med sista tiden!
Och vilka jättefina bilder!! :D
Önskar att jag hade mer pengar för då skulle jag tanka Chevan full och dyka upp på söndag... skulle vara så skoj att få se Dizzas MH!
Men jag önskar lycka till i alla fall och hoppas få höra allt sen!
Kram och fortsatt trevlig helg!

2007-10-20 @ 01:13:07
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Allan

Härliga bilder J! O kul-kul att det släpper loss igen med träningen.

2007-10-21 @ 20:29:49
URL: http://www.allanbank.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback