Här har ni Dizzas protokoll fr Mh:t, o så lite annat...

I söndags var det dags för Dizzas MH. Åkte upp till Varberg, som var en mkt trevlig klubb med trevligt folk o trevlig inhyrd beskrivare.

Elin var snäll nog o kom ner o hjälpte mig filma Dizzas framfart. TUSEN TACK, Elin!! Det betydde mkt för mig. :-) Kände mig mindre nervös o dessutom kul att höra hur Nixa reagerat o hon kunde jämföra lite.

Här är Dizzas siffror:

Kontakt hälsning: 3 (Väldigt intresserad av alla nya dofter o skulle spåra lite...)
Kontakt samarbete: 3
Kontakt hantering: 3
Lek1 leklust: 5 , Hej o hå så det kan gå... fullt ös som vanligt *ler*
Lek1 Gripande: 4
Lek1. Dragkamp: 5 (På videofilmen ser man hur TL ruskas om när Dizza kampar vid passiviteten hehe)
Förföljande1: 4 (Yey, nåt att springa efter!!!)
Förföljande 2: 4
Gripande1: 4 (Vajern fastnade lite o hon släppte o tog om för att sen dra med det hela till matte)
Gripande2: 5
Aktivitet: 3 (Checkade läget lite o så fick hon vittring på en figge som tydligen stod bakom ett buskage)
Avst. lek intresse: 3 (Följde hela tiden figgen med intresse)
Avst. lek hot/agg: 1
Avst. lek nyfikenhet: 5
Avst. lek leklust: 4
Avst. lek samarbete: 4
Övverraskn. rädsla:  4 (hoppade till o studsade ca 2 m utan att vända bort blicken)
Överraskn. Hot/agg: 3 (ja j-ar vad förbannad man kan bli på en overall)
Överraskn. Nyfikenhet: 3 (gick fram när jag stod framför overallen)
Överraskn. kvarstående rädsla: 2
Kvarstående intresse: 1
Ljudkänsl. rädsla: 3 (ingen stor reaktion o går fram direkt utan hjälp)
Ljudkänsl: nyfikenhet: 5
Kvarstående rädsla: 1
Kvarstående intresse: 1
Spöken hot/agg: 3
Spöken kontroll: 5
Spöken rädsla: 1
Spöken nyfikenhet: 3 (nja, går fram när matte är där)
Spöken kontakt: 3
Lek 2 leklust: 5
Lek 2 gripande: 3 (när matte kastar till TL går den för högt o TL ropar till, Dizza stannar till pga detta o sen fullt fräs till trasan som ligger ibland grästuvor o tar därför ett omtag för bättre bett o sen till matte för kamp)
Skott: 1 (huh?! är vi färdiga nu?! )

Där har ni det. Är kanonnöjd med prinsessans framfart o hon var glad o framåt o verkar ha landat efter allt som varit. Ska bli ännu mer spännande att se korningsresultatet när det är dags för det.

Nixa o Dizza var väldigt lika förutom just humörbiten så är Dizza ngt snäpp skarpare. Dizza är oxå mer neutral i kontakt o hantering än Nixepix är. Jag gillar Dizza som hon är, samtidigt som Nixa är en charmknutte. Men för mig passar Dizzas neutrala sätt mig perfekt. Sen att hon överfaller o hånglar upp dem hon känner o älskar är en annan sak.

Efter Mh:t tränade vi lite. Lyckades få till en platsliggning med skott. 4 skott o 5 minuter, o inga som helst problem vare sig för Nixepix el Dizzelizz. Duktiga tjejer har vi!

Elin fick ropa runt oss i en etta, förutom apporteringen o det gick rätt så bra. Inte lika alert som vanligt, men mh:t precis innan kanske hade gjort henne lite trött. Men hon gick fortfarande rätt i position men det var inte samma kontakt som hon brukar ha. Resten skötte hon sig strålande.

Testade lite framförgående, o jag tror att det kommer gå ok snabbt att lära in.

Efter vidare träning med Tyson o Ozzy så körde vi för att leta upp en Pizzeria, men icke så det blev MacD... med världens segaste personal...

Sen var det hem med 2 nöjda vovvar o matte som skulle jobba natt efter det.

---------------------------

Nu kommer min resterande fritid... i måndags var sotaren förbi o var snäll o påpekade att det inte var helt tätt i rören till min pelletskamin o lade eldförbud tills det var åtgärdat..... så nu har jag härliga (brrrrr) 15 grader på nedervåningen... Jag har en luft-luftvärmare men den varma luften stiger snällt upp direkt till övervåningen där det är behaglig värme.

På tisdag kommer en skorstenssnubbe o hjälper mig med detta o hoppas en sotare kommer o godkänner jobbet kort efter det.... j-a fuskjobb. Givetvis så har de som installerat kaminen gått i konkurs....big surprise... Ibland känns det som om en hel del av jobben som är gjorda i huset är hastat igenom o inte helt färdiggjort.... inte så kul alltid, men det ska vi få ändring på.

------------------------------

Utöver detta har väl inte jättemkt hänt, har en del beställningar som ska fixas denna vecka. Samtidigt ska jag hinna spåra o köra lydnad med vovvarna speciellt då jag o Dizza har kommit med på en appellklass spår om några veckor. Lydnaden sitter där, det mesta iaf, men spårapporterna måste matte arbeta lite med. Går dock mkt bättre nu o det ser ljust ut.

Har även blivit tillfrågad att vara med på uppvisning i Rallylydnad på Malmös Valputställning om 2½ vecka. Kul!

Kram på er!



------------------------

Kommentarer
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Dizza gjorde ett superfint mh! Jag var kaxig när jag gick runt och filmade och påpekade att jag hade syrran ;) haha. kram kram

2007-10-24 @ 12:30:27
Postat av: Helen

Grattis till ett jättebra mh! Kul att se att syskonen är såpass lika fast vi gjort mh på olika ställen;) Om jag får så vill jag jättegärna ha Dizzas mh på dvd. Jag har Maxas filmat också om du vill ha. Det är så kul att ha senare;) Trist med fuskjobb; inget vidare att behöva göra om det som redan är gjort en gång:( Kram från Helen & Maxa

Postat av: Josefine

Kanon bra jU:)! Bara att tuta och köra!!!

2007-10-26 @ 01:04:37
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Malin & Uska

Härmed är Dizza utmanad av Uska :)

2007-10-26 @ 09:02:11
URL: http://www.nogg.se/satchmosuska
Postat av: Christine

Dizza är utmanad.... Se mer info på www.16tassar.se (Stines blogg)

/C & vargarna

2007-10-26 @ 10:45:02
URL: http://www.16tassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback