Uppflyttad!!!

Jajemän, min lilla prinsessa var jätteduktig idag!
 
9 o 8,5spåret pga vinkel i nytt spårunderlag (sand med lite torr mossa på jämfört med högt gräs på resten), där tog hon en cirkel för att fästa igen o sen var det fullt ös igen. Och hon kom in med alla pinnarna till matte!!! Yihooo!!!

Budföringen 9 o 9,5; hon satte sig lite långt fr mottagaren för domarnas smak. Dock ingen tjuvstart o GRYMT snygg ingång (a la vänder o tvärnitar i luften). Bra fart ut från matte o givetvis tillbaka.

Platsliggningen 10 o 10!!! Men hon har ju heller aldrig visat annat, stabilt!

Så till lydnadsdelen.....

Linförighet: 8 o 6 (!!!!) ; här fattade jag ingenting. De andra fr gruppen sa till mig efteråt att de inte förstod vad han drog för, att det såg kanonsnyggt ut. o att det var grymt snygg kontakt. Jag själv vet att en 8 nog var det rätta betyget, men INTE en 6:a!
Jag bad domaren ifråga förklara betyget. Hans svar: 1) nos i backen (hände INTE) 2) snett sättande (helt riktigt, hände 2 ggr som jag kände) 3) hindrande i sväng (*asg* hon har aldrig o kommer aldrig att tränga el hindra mig i svängarna"") o sist men inte minst: 4) dåligt språng (*asg*, ingen kommentar, folk skrattade rakt ut när jag berättade detta)

Framförgående detta moment avstod vi (inte klart eller befäst, dumt att köra o göra henne osäker)

Läggande under gång: 9.5 o 9 ( kommentarer: "rycker i ligget"-antagligen förväntade hon belöning...)

Inkallning:  9,5 o 8(igen!!!)  (kommentarerna; tempot in (???) o ngt snett sättande)

Apportering:  5 o 6,5 ( ingen kommentar egentligen, vi är inte färdiga där. Satte sig inte vid sidan o släppte apporten vid mig)

Hopp över hinder: 9,5 o 9 (snett sättande, snett avslut drog ena domaren 1 helt poäng för)

Totalt: 253,75 p o en TREDJEPLATS!!! 11 startande, o ett riktigt trevlig gäng allihopa. Vi hade så trevligt o peppade varandra så tiden gick mkt snabbare än den annars skulle gjort. Hoppas jag träffar dem fler ggr ute på tävlingar!

Summa summarum: Jag är GRYMT nöjd med vad min lilla plutt åstadkom idag. Hon var trött när vi skulle köra lydnad kl 14.30 efter att ha varit uppe o på språng sen kl 6 på morgonen.

Det vi fick avdrag för är helt o hållet mitt eget fel, o jag är sååå glad att hon ändå höll ihop trots det. Hon har en glädje i allt hon gör o hon gör träning o tävling till en ren fröjd.

Nästa helg är det rallylydnadsuppvisning på Malmö Valp (utställning) som gäller, så mest rallylydnad denna vecka, dock lite vanlig lydnad oxå eftersom vi ska köra LK 1 om ett par veckor om det känns bra.

Tack alla vänner som stöttat, peppat o hjälpt oss till var vi är idag!!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Dexi

Grattis!!! Storasyster hälsar, och ser fram emot konkurrensen från de små syskonen...

Postat av: Linda

SuperGRATTIS till dig och Dizza idag :) Ni är såå duktiga!! Och ni fick stå på pallen också :D

Jag skickar över Wille till dig som sagt så kan du träna och tävla honom lite hehe.

Än en gång GRATTIS till en otroligt duktig förare!

Kramar

2007-11-04 @ 19:16:56
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

GRATTIS igen.. vi är så stolta över er här hemma.. kram kram

2007-11-04 @ 19:42:01
Postat av: Jenny

Stoooort stort grattis ifrån oss!!!!!

2007-11-04 @ 20:18:07
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Lotta, Mozart o Greta

Grattis!
Ja då ses vi nästa helg, skall ställa 3 syskon. Håll tummarna!

2007-11-04 @ 21:14:33
URL: http://www.myslya.se
Postat av: Lotta

Tjohooooo! STOOORT Grattis brudar ;o)!!! Bra jobbat och kanonpoäng ju!
Visst är det gott när tävlingen är över och man har lyckats!

Kraaam!

2007-11-04 @ 23:46:40
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Jossan

Hurra Hurra! Kanon bra ju!

2007-11-05 @ 03:56:03
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Prinsessan

Men Grattis till dig, min sköna böna. Du är ju lika grym som jag... hahaha. När kommer du upp så vi kan köra lite rally skydd??? Det blir ju inget när du inte är här! Hmmmm vilken färg, mörk eller ljus. Ja se där får du fritt val, sätt på massor med krims krams. För jag kan bära upp en hösäck & ändå se dö läcker ut "skratt"

P.s Vill du ha min mattes marsvin (Papillon), jag tycker det ser ut som levande föda!?
Matte hälsar hon me!

Kramizar från snyggaste Mallen i Norr

2007-11-05 @ 08:06:49
Postat av: Christine

Grattis till uppflyttningen!! Snyggt jobbat!!

2007-11-05 @ 17:00:15
URL: http://www.16tassar.se
Postat av: Helen

Stort grattis från syrran med familj! Vad kul att ni också är uppflyttade nu;) Kram

2007-11-05 @ 19:35:54
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Malin

Grattis till uppflytt! :)

2007-11-05 @ 22:03:45
URL: http://mangie.se
Postat av: Linda & Lallo

Grattis lillsyrran !!!
Kramar

2007-11-06 @ 09:41:22
Postat av: Åza och Maya

Grattis Brudar!

2007-11-07 @ 15:37:33
Postat av: Sofia

STORT GRATTIS till uppflytt! Vad duktiga ni är!
Och oj vad jag skäms, det är evigheter sen jag var här, hon var ju bara en liten plutta då! Det måste jag ändra på!
Ha det bra o lycka till med all framtida träning!
Kram Sofia

2007-11-09 @ 02:36:51
URL: http://www.sofiashundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback