Lite prova-på massage och kort spår idag och så sök i morgon

Den här veckan har varit så där händelserik. Jag har jobbat en del, det har varit uselt väder när jag inte jobbat osv osv. Ursäkterna haglar.

I dag, på Og Sturup, så kom en tjej som vidareutbildar sig med hundmassage dit. Tyson var min kandidat, och det är kanonbra för honom att få lite massage pga stela muskler då och då.

Vi fick samtidigt se Gitte o Bosses nya tillskott; en 8-veckors staffe-valp. Hur söt som helst med sina rynkor i pannan.

Nåväl. Tyson fick sin massage och det var lite jobbigt i början när det var stelt, men sen njöt han i fulla drag med halvslutna ögon. När vi kom hem slocknade han i soffan med detsamma!!

När alla var klara med sina hundar så fick Dizza provas på lite. Hon tyckte det var lite jobbigt i början, att ngn skulle hålla på o röra på henne men hon fann sig ändå i det hela tiden och dummade sig inte något. Vi ska göra en uppföljning om 3 veckor igen, och då ska båda få chansen igen.

Strax innan massagen så tog vi ett spår på ca 200 m. I början blev hon lite konfunderad, för där det luktade godis var det inget... hmmm.. orsaken var att kråkorna tagit godiset i spåret... skrotfåglar. Men hon hittade slutet och en snusdosa, så överlag gick det bra. Hon gick ok i spåret, inga stora utsvävningar, och tog vinklarna bra men inte perfekt.. Men vad kan man vänta sig när matte varit lat med spår på sistone... får bättras på från mattes sida.

I morgon, ja då är det dags för sök igen!! yihooo!! Det blir hitta-övningar igen och bus med figge. Håller tummarna på bra väder, inget regn tack!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi staffevalp.. en liten minigris? Nixa fick oxå ett sånt kortisspår idag (150 m).. Hon blev så snopen när spåret tog slut. :p Dom där kråkorna är ena riktiga skrotfåglar dom.

kramar

Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta + valparna

En kampgris på vårt OG..... Hmmm
Ja ni fick i alla fall vackert väder..... Hoppas söker gick bra.
Vet du hur gott minitervarna luktar???

2007-03-04 @ 21:38:15
URL: http://www.myslya.se
Postat av: Annie

össes vad ni e i gång, mina hundar e nog lite avis Lotuz har nog inte gjort en 10e del av allt Dizza upplevt...

regn,,, men det e väl bättre än att vara insnöad??

kramelikara

2007-03-05 @ 07:50:40
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Louise

Åhh en staffe-valp! Dom är ju så underbara :D Leah har också varit på massage en gång.. och gissa om hon njöt!
Kram på er!

2007-03-06 @ 09:21:29
URL: http://www.caseydior.se
Postat av: Linda

Massage är såå skönt hälsar Wille & Lucas :) Snart dags igen för deras del...

Spår ja... var lääängesen jag körde det tyvärr. Måste skärpa mig!! Kanske måste jag ha sällskap av någon ;)

Kramar Linda

2007-03-07 @ 21:59:13
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Malin

Försökte skriva en kommentar via min mobil men det gick inte, mobilens IP-adress var tydligen spärrad på er sida som spam :(

Kommer inte ihåg vad jag skrev heller men jag hoppas ni har det bra i alla fall! :D

Fortsatt trevlig helg!
Kramar!

2007-03-09 @ 21:22:27
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Anonym

Tack själv för träningsällskapet idag! Det var bara Zeb som var pigg när vi kom hem. Han kom väl in i andra andningen när han busade med dizza! Vi syns i morgon!

2007-03-10 @ 19:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback