Livstecken... lååångt inlägg

Sitter på jobbet o fullkomligt kastar mig över datorn under rasterna. Shit vad man är beroende av nätet o kunna kolla av vad ens hundvänner på nätet bland annat skrivit. Nedräkningen börjar.... den 20:e har jag blivit lovad internet... men vi får se vad som händer, det är ju trots allt Telia som lovat detta.

Vad har hänt den senaste tiden? Vi har fått huset sålt o nu på tisdag så är det nyckelöverlämning o bankbesök.! Det känns bra o det är en härlig familj som köpt huset.

Annars har jag tagit lite av en paus med symaskinen, för att få ordning på huset o framförallt då gästrummet/syrummet. Men nu i veckan ska jag börja sy igen, o göra kunder glada (förhoppningsvis) De har varit riktigt snälla o tålmodiga med min paus!! Tack till er för det!

Förra helgen på lördag så tränade jag med Lotta o hennes bc's och Susanne med hennes Aussie Malte. Båda vovvarna skötte sig kanon o Tyson speciellt körde vi kontaktövningar med o det anammade han kanonfint. Tack Susanne för de braiga tipsen o ditt klickerfinger :-) .

Under söndagen körde vi lite vindövningar med Dizza på söket, och hon fattade allt med en gång o sprang rakt ut till figgen med svansen viftandes o mallehångel redo. Hon är för söt!
Tyson fick oxå köra en omgång o fick retning av figge som gick ut. 4 st figgar o han hade full ånga ut o kampade för glatta livet. En figge vägrade han lämna även när jag kallade, för han hade hans favvo boll. Sötnos.
Det var härligt att äntligen träffa gänget igen.

Under veckan har jag kört Dizza i måndags, tränade lite fritt följ på korta sträckor och ngn inkallning blev det oxå såsom hopp över hinder. Hon skötte sig jättefint o fick fina beröm från de andra. När jag märkte att hon började tappa lite fokus o var lite trött så sa de andra att de inte kunde se det... men man känner ju när ens hund börjar bli trött. Sen blev det passivitetsövning och hon var kanonduktig på det. Låg så lugnt o fint o väntade på matte.

Tysons tur i tisdags och vi körde igenom LK II's moment. Det mesta gick rätt ok, med tanke på att vi inte kört på länge. Inkallning med ställande stannar han lite väl nära mig, tar alldeles för lång sträcka att stanna för det är ju så himla kul med inkallning :-) men med tanke på hur lite träning han fått på senaste tiden så tyckte jag han skötte sig fint.

Katastrofdagen lördag så.... Jag var först i huset o tömde lite i garaget o plockade ogräs innan det var dags för träningstävling där vi kör lydnad. Jag var tveksam från början att starta  men efter att mina instruktörer sagt att jag bara skulle ta det som träning så tänkte jag att ok då.... skulle jag inte gjort.

Jag blev skitnervös när jag skulle in. och då går matte stelt som få.  Han gick segt igen, dock raka sättande. Fick kommentarerna segt sättande o trängningar. Ids inte ens nämna de usla siffrorna vi fick.
Han var inte alls sig själv, men jag körde på o försökte peppa honom mellan momenten. Hoppet fick vi 10:a och han skulle inte haft annat för den satt klockrent. Det mesta var katastrof mot normalt...

Vad hände så sen efteråt? Jo, domaren (kvinna) kallade mig arrogant o nonchalant sa även senare att vi (jag o Tyson) inte kommer att komma någonvart. WHAT THE FUCK?! Jag blev så himla ledsen o tog väldigt illa upp. Hon snackade om mitt kroppsspråk o jag fattade ingenting. När jag blir nervös så blir jag stel, men varför förtjänar jag dessa kommentarer? Om jag går stelt på planen, o jag inte kan rå för det, varför ska hon läsa in saker i det?
Jag tycker inte en domare har rätt att säga såna saker, trots att det var träningstävling och för att hon ville "hjälpa mig".  Jag blev så j-a chockad och kom inte för mig att säga nåt, och stod o grät som ett litet barn efteråt. i ett hörn.  Inte mitt stoltaste ögonblick, men vad göra.... Jag är inte klassens clown när jag träffar nytt folk, utan blir nervös o är rätt så tyst.

Jag kan säga att hon knäckte mig rätt duktigt. Hon fick mig att känna mig så j-a liten, och kommer ALDRIG tävla för henne igen. Och träffar jag henne igen, så kommer jag att säga exakt vad jag tycker o tänker. Har hon åsikter om mig som person, så kan hon hålla dem för sig själv. Är hon störd över att jag har "fixat" hår o långa naglar? Mina tankar snurrade rätt duktigt under kvällen. Hon hade tydligen fällt kommentaren " om du inte tycker det är kul med hundträning/tävling så kan du lika gärna syssla med frimärkssamling" till ngn annan. Vad tusan har hon för rätt att fälla såna kommentarer? Tror hon att det hjälper folk som är skitnervösa inför tävling (inoff/off)?

Jag återkommer när jag kommer upp över vattenytan igen och har en dator i närheten.

Kommentarer
Postat av: Lio

Det var en lång inlägg :)

Postat av: L8 med bordercolliegänget....:-)

Det var kul att träffa dig och dina fina hundar igen, det var ju ett tag sen ;-)
Kul att träna med dig och tack för att du "störa" dig när Leo skulle apportera o göra rutan! TACK!
Låter ju inget kul på träningstävlingen, men domaren menade säkert inte något personligt mot dig, kan jag inte tänka mig bara.
Alla har vi problem på tävlingar, jag har stora problem med att Leo är superkänslig...han lägger av
om det blir för tufft med högljudda röster utanför apellplan...
Man får kämpa på!
Hörs snart o ses snart igen hoppas jag!
Kram L8 :-)

2007-06-03 @ 20:46:15
Postat av: Linda

Fy fan vilken kärring till domaren. Vad var det för en?? Anmäl henne till SBK.
Står och fälla personliga kommentarer tar dig ingen vart. Det är ju inget som har med din tävling/träning att göra. Du ÄR DUKTIG så låt ingen få dig att tro annat!!!
Hoppas du glömmer den här kärringen snart och att du och T kommer ut på banan igen så ni kan visa vart skåpet ska stå.
Många kramar till dig min vän :)

2007-06-03 @ 21:34:20
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Mirjam

Faan, vad förbannad jag blev när jag läste om den puckade domaren!! Nä, så säger man inte till någon, särskilt som hon aldrig sett dig innan och varken vet hur du tränar eller om du är nervös eller ej! Glöm henne! (även om det kanske är svårt just nu). Jag tycker att du är jätteduktig med dina hundar!! Massa kramar

2007-06-03 @ 22:22:34
URL: http://www.mirjamshundliv.se
Postat av: jeanette

tack för kommentarerna, det var snällt.
jag har blivit helt nojig nu o frågar alla jag känner o vet är ärliga om hur de uppfattar mig.

2007-06-03 @ 23:42:52
Postat av: Helen

Hej! Hoppas att du kan skaka av dig vad den knäppa domaren sa till dig. Sådana människor är det ingen idé att bry sig om. Men det är svårt att låta bli:( Jag tror att ni visst kommer att komma någon vart. Du är ju så himla flitig och tränar. Det är klart att det går bra då;) Lycka till med nya huset! Kram från Helen

2007-06-04 @ 00:07:08
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Josefine

Usch hemska tant! Då får komma hit så vi kan köra många tävlings träningar sedan får du komma ner med huvudet högt och visa vart skåpet ska stå. Alla blir vi nervösa mer eller mindre! Kämpa på det kommer gå:)!
Mvh två små farliga uttrar och en cola, glass, lakrits, tårt, kebab, choklad galen matte!

2007-06-04 @ 12:56:15
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Malin

Nej, men vilken tråkig domare du råkade ut för!! :(
Hur tänker man när man säger så till ekipagen? Att det kommer peppa dom till att träna/tävla mer?? Idiottant!
Hoppas att du har släppt det nu och ser framåt igen. Bara att komma igen och visa tantskrället att ni VISST kan! :D
Vi ska förresten planera vår semester till helgen och med semester menar jag Skåneresa =o) För vi kommer, var så säker! ;o)
Mailar dig datum när vi vet själva!
Kram och puss på hundarna!

2007-06-06 @ 03:16:58
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Lotta

Helluuuu!
Det var länge sen jag skrev här, men jag kikar in ibland iallafall ;o). Skönt att husaffären är färdig.
Men fy vilken duktigt dum domare! Men folk som bemöter sina medmänniskor på detta sätt har ju oftast själva en väldigt låg självkänsla, och måste därför hävda sig. Borde anmälas! Det är ju inte deras uppgift att vara elaka, utan att döma tävling!
Hoppas Nationaldagen blir ledig och skön!

2007-06-06 @ 10:26:55
URL: http://www.rottisweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback