Hund, hund o åter hund *ler*

I fredags kom så äntligen Elin o vovvar till skåneland!! Vi hade planerat in en dag hos Eva o döttrar med dagen fyllt av freestyle, rallylydnad o flyball. Såå kul vi hade. Nixa har liksom Dizza grymt lätt att förstå o ta till sig de olika momenten. Dizza sprang då o då o tryckte på plattan till flyballmaskinen för att få boll, men blev lite putt när den inte var laddad med boll. Sötnosen. Många skratt blev det oxå. Tack Eva för att du tog dig tid med oss.

Efter träningen tog vi min bil till TEBA o handlade lite grejer. Som vanligt rusade kostnaden iväg.. hehe. Men denna gång köpte jag en Arrak väst som var lite fodrad m 30% rabatt. Inte för att man direkt behöver det nu.. men senare till hösten o på kalla kvällar är det nice. Sen blev det lite öron, tjurmuskel, ben och halsband till Tyson. Dizza har tuggat på ett han haft på dagiset så det gick av, så då fick han nya..

På kvällen när vi kom hem så delade vi upp huset för natten. Måste säga att det gick riktigt smärtfritt, och alla inblandade hundar var riktigt duktiga.

Lördag.

Dags för kennel Kvasers läger. Jag blev tillfrågad eftersom de vet att jag inte varit inne på IPO:t, utan brukset o att jag gillar Stefan som instruktör. Så jag ringde snabbt o frågade Elin o Josefine om de ville vara med. Josefine kunde tyvärr inte pga jobb.

Vi började morgonen med härlig frukost hos Bosse o Gitte, så alla han möta varandra innan vi skulle ut.

Bruksfolket fick givetvis "planen" som hade noll skugga, medans IPO-folket höll till på gräsmatta med massor av skugga men de klarar ju heller inte annat hehe (skämt)

Jag tyckte de andra i bruksgänget var en härlig grupp o fina vovvar. Vi hade jättekul o många skratt.

Tyson körde jag lite lydnad med i början, eftersom jag känner att vi glidit i från varandra under alla ändringar i vårat liv. Tog en 10-minuter så kände jag att vi börjar komma närmare igen. Härlig känsla!!

Han fick även bita lite ärm i slutet av dagen, och det var uppskattat. Han tyckte det var så himla kul att bita, och han var riktigt fokuserad på uppgiften vid bevakning o var snabbt igång när figgen rörde sig. Körde även lite transporter, vilket han snappade fint. Matte måste bara lära sig hur hon ska vara ibland...

Dizza var det meningen att jag skulle köra mest, men iom värmen så ville jag heller inte köra henne för trött så att det blev fel. Jag tyckte vi lyckades pricka rätt bra med henne o fick henne att växa en massor i helgen! Tack Stefan.

Dizza har ett jäkla klipp i betten, o brukar ha fulla bett.När Stefan gjorde så att hon missade ärmen smällde det till när käftarna slog ihop i luften. Så ska det låta, sa Stefan nöjt!! Matte log oxå fr öra till öra. hehe
 
Nu har hon ju haft några män som hon tyckt varit lite läskiga, så jag var spänd på hur det skulle gå med Stefan o ev annan figge. Men även om hon var lite försiktig i början i kontakten så var det borta så fort ärm o kampstock var framme. *asg* Det sa bara bingo-lingo i ögonen på henne.

Hon satsade och jäklar vad kul vi hade!

Nixa gick oxå sketabra! Hennes bett har varit ngt tveksamma, men efter ngn enstaka miss så laddade hon fullt o fick riktigt fina bett!! Hon är ju inte lika försiktig som Dizza varit, så hon eskalerar liiite snabbare.

Ozzy o Elins kontakt på banan är grym, lite stirrande i början, men efter ngn överraskning eller två fr matte så såg han inte annat. Kanonjobbat, Elin!! Har någon bild på  det sen när jag fått internet hemma o kan ladda upp bilder..

På kvällen möttes vi igen för god mat o snack. Vi var väl hemma efter ett för att stiga upp vid halv åtta igen på söndag.

Söndag

Återigen, frukost hos B o G. Möttes av störtsköna staffevalpen Bente som är deras "maskot". Hon är så himla härlig o svansen går i ett. Happy camper!

Denna dag var om möjligt ännu varmare. Lollo tävlade tydligen i Simrishamn(?) på söndag o de hade haft 27 grader redan rätt tidigt på morgonen. Det var iaf grymt varmt tidigt. När vi åkte för att svalka hundarna med bad på em så var det 30 grader. Shit pommesfrites!

Nåja, åter till lägret.

Jag fick börja morgonen med Tyson o vi körde främst lite lydnad med några tips och så avslutade vi med lite bevakning o transport. Det hade fallit på plats hos honom o han gjorde framsteg. Var dock rätt påverkad av värmen o vi körde ett kort pass. Linförigheten var mkt bättre idag o han var mer vaken på mig.

Inkallning med ställande fick jag helt nya tips, som jag inte hört förr. Och jag har aldrig sett Tyson göra så snabba ställanden. Damn!! Snyggt! Det ska vi jobba vidare på.

Krypet fick jag lite finslipningstips på o T anammade detta snabbt.

Jättenöjd med Tyson o han var nog glad att få göra lite båda dagarna!! Fick även beröm av instruktören över Tysons mentala o hur han kunde hålla ihop o fokusera i skyddsövningarna, att han var den trevligaste avkomma efter pappan som han sett. Jag blev överlycklig!!! Äntligen beröm för min älskling!!

Dizza då?! Ja jäklar vad hon var taggad när hon kom in på plan på söndagen. Snäppet värre än dagen innan. Hon hade oxå en helt annan blick på söndag. Mer trygg o så visste hon ju nu vad o hur det skulle göras.

Hon tvekade under lördagen lite i hoppet för att få ärm, o närheten ibland till figgen vid flykt. Men inte på söndagen. Hon t o m klättrade på Stefan för att nå ärmen. Hon jobbade kanonfint o jag var mer än nöjd med helgen. Detta ska vi nog köra i framtiden, ska bara hitta ett gäng med bra figgar o som skulle kunna tänkas trivas med oss.

Jag vill tacka Gitte o Bosse för att vi fick vara med o träffa alla dessa härllga människor o lära oss en massa nytt! Och maten gick inte av för hackor... jag som skulle gå ner i vikt... inte denna helg iaf.

Kram på er!

ps bilder nästa vecka, då jag har internet. ds

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen.. :) ja men visst hade vi trevligt! Dizza och Tyson var görduktiga!!! Ja och matte oxå så klart :D... Jag har lite bilder på T in action oxå och där ser man hur kul han hade det... Ja och sen är ju lillkrokodilen med på en massa oxå och flyger glatt efter ärmar hit och dit haha.
kram kram

2007-06-12 @ 13:24:13
Postat av: Malin

Halloj!
Åh, det låter som ni haft det superskoj!! :D
Förstår att skyddet är kul, har alltid gillat det även om jag inte provat på det speciellt mycket. Hoppas att du hittar en bra grupp så du och Dizza kan köra lite!
Ser fram emot bilderna... ;o)
Kram på er alla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback