Tokryck till Göteborg över dagen....

Jepp, så har man blivit kallad galen, knäpp, you name it...

Igår snackade jag med Elin på MSN, mellan brodering på vintertäcke och annat fixeri. När hon nämnde att de skulle träna sök idag, så fick jag ett ryck o frågade om man fick möta upp... Jaaa, kom ett tveksamt svar från Elin. Hon trodde jag skämtade. Men jag kände verkligen att jag behövde komma bort från min vardag en stund. Och 30 mil är ett tjejkast för en norrlänning ;-)

Sagt o gjort. Kl 06.00 for lasset till Gbrg, eller Surte rättare sagt. Det var kalasväder. -10 grader och klarblå himmel och sol som värmde lite. Som balsam för själen.

Vi var totalt 4 pers till träning med totalt 6 hundar. Vi började med att valla o fick sällskap av Ciwi som är hur charmig som helst. En briard som far omkring som ett glatt kakmonster. Hur söt som helst.  Man fick dagens motion o lite till genom att valla 150x50 m i snö på var sida om stigen.  Jag kan berätta att jag är rätt så mör i benen nu.

Vi började med Nova, en försiktig Beauceron, som var en riktig klippa på sök. Hon jobbade jättefint!

Sen var det dags för Tyson att visa sitt sökarbete, och det gjorde han lysande!!! Jag hade bestämt mig för att testa rulle igen, och påvis med massa godis o beröm. Sen ville jag även testa ett allra första tomskick, beroende på hur han jobbade. Hur det gick för honom får ni läsa i hans blogg på
www.lifeoftyson.com .

Dizza gick näst sist. Hennes första skick blev inte bra. Figgen som satt där tyckte Dizza var märklig med stor kappa och med ömkande stämma när hon reagerade genom att skälla på henne. Hon är i spöktider min lilla Dizza o detta var jobbigt tyckte hon. Det blev en liten flashback från den tråkiga upplevelsen hon hade när hon var mindre... 

Som tur är var det inga som helst problem hos Elin o Carro, utan där käkades det godis o pussades det för fullt!! Skönt! På vindsidan jobbade hon kanon o fick dem i nosen innan jag skickade henne. Hon gick säkert ut mot figgarna och ena gången var hon lååångt ut, typ nästan fullt djup i tät skog och jobbade kanonbra i ett framslag för att samtidigt hitta  figgen  och allt detta utan att behöva se matte.

Hon fick 4 skick totalt och det var endast första skicket som inte blev som planerat, men de andra jobbade hon jättefint. Den lilla skiten verkar ha klart för sig vad som ska göras!! Mamma Lexus har nog berättat godnatt-sagor om hur man kör sök när de var små.

I Kungälv körde vi bara lite lek med kamp o släppande, och även inkallningar. Men hon var jätteduktig ändå och fick kampa med Elin, Carro o Louise för att vänja sig att kampa med andra än husse, matte o Tyson. Hon kampade som tusan. Kul att se! Hon bjöd även upp till lek när hon vunnit kamptrasan, vilket jag var glad över att se. Det gör hon ju med oss, men visste inte om hon skulle göra det med andra.

Jag for hem med ett stort leende på läpparna!! Sååå nöjd med dagen o är evigt tacksam att jag togs emot med öppna armar av träningsgänget.


Nu ska jag äta Pizza! (don't tell anyone....)


Kommentarer
Postat av: Elin

MMmmm pizza.. vad gott! själv har jag käkat en chockladkaka och den satt fint efter en hel dag med snöpulsande :D.. som jag skrivit överallt så var det görkul att ni kom till oss idag.. Jag blev särskilt impad av Dizzas fulldjups sökslag ut i den täta skogen och Tysons första tomslag där :)..

kram på er...

Postat av: Annie

åhhhh mina duktiga små vappar o deras duktiga förare, sitter här o blir helt varm o go i hjärtat
kramar

2007-01-26 @ 07:58:59
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta

Låter hur kul som helst.
Duktiga hundar. Idag är det ultraljud på Myran.....

2007-01-26 @ 08:22:27
URL: http://www.myslya.se
Postat av: Linda

Jag tycker nog också du är lite galen som kör 30 mil så för en tränign hehe. Men jag ska inte säga nåt... jag körde 45 mil till en utställning hehe.

Härligt träningen gick så bra :)

Kramar Linda

2007-01-27 @ 10:45:07
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback