Home makeover.. på gårdsplan

Min galna Jacob ringde i onsdags och frågade om jag ville ha sten till uppfarten. Billigt var det oxå. Öh, ja det vill jag, svarade jag tveksamt.

Sagt och gjort. I fredags fm kom grusgubben först till Jacobs hus o lämpade av 10 ton där och sen for vi vidare till mitt hus o lämpade av de sista 5 ton på min uppfart.
Och himla imponerad var jag över hur han lyckades backa in en lastbil mellan de två husgavlarna som är på var sida om min uppfart. Och folk som varit här vet hur trångt det är. Jag kan säga att när han tippade flaket för att tömma stenen så var det inte mkt mer än någon decimeter tillgodo på var sida. Det ni!!

När jag tittar mot mitt vardagsrumsfönster så står en stor kluns, läs Tyson, och fyller upp hela fönstret. Jag kunde inte annat än le åt honom. Han hade klättrat upp på tv bänken som står vid fönstret o sen inte kunnat vända, och så skämdes han något så fruktansvärt för att han blev tagen på bar gärning. *asg*

Här är ett foto. Inget bra foto, men så får ni se hur det såg ut...

image73
"Mamma, jag sitter fast..."

image74
"Hmmm... hur ska jag komma ur det här nu då... Om jag sitter tyst o stilla så kanske matte inte ser mig.."

När jag väl kommer in så tar jag fram kameran, för detta måste bara förevigas. *fniss* När jag väl ställer undan kameran så klättrar han helt upp på fönsterbrädan och vet inte hur han ska lösa detta. Julstjärnan var vid ryggen på honom och jag tror han trodde han satt fast i den och därför inte rörde sig. 



Det var en liten rolig händelse i mitt liv. Mina älsklingar får mig att skratta varje dag och för det mesta är det MED dem och inte åt dem.

När gruset var dumpat på gården så satte jag igång med att skotta grus i skottkärran för att fördela det jämt över gårdsplanen. 5 ton är MYCKET. Jag hann väl igenom nästan hälften innan det var dags att duscha och byta om för en tur till jobbet.

Idag har jag tagit det sista, och fick även över så jag kunde fylla min gång mellan huset o tvättstugan med fint grus. Nu är det bara Jacobs uppfart som ska skottas.... Hjälpte med en 15 kärrlast i morse, och ska väl dit och hjälpa honom lite till. Han har ju 10 ton att fördela ut innan hans familj kommer på besök över julen.

Vad har vi annars gjort? Hmm. Jo, handlat DYR julklapp till oss. Se här:

image75

image76
Mina juveler i bagageutrymmet.

Ja, jag har ju blivit beskylld för att vara psykiskt sjuk innan.... so what the f**k. Dyr, men kul "leksak". Nu ska jag bara bli av med min Chrysler. Lite trist är det, för jag är grymt nöjd med den men problemet är att den inte har 4wd som jag kommer att vara glad över att jag har när jag ska ta mig till jobbet från denna obygd där det kanske har plogats på vägarna på eftermiddagen när vi fått snö.

Julen kommer jag att fira med Jacob och hans familj. Hans föräldrar, och 2 bröder med familj kommer. Jag och vovvarna är inbjudna, men jag låter nog vovvarna få ha det lite lugnt och stanna hemma med lite gottis.

Fick ett postpaket från mina föräldrar i förrgår. Jisses vad glad jag blev när jag såg att de skickat med pappas mockasnitt och mammas knäck. Mums!!! Sen lite paket till alla mina "barn" katterna får varsitt paket och vovvarna likaså. Ja, och så paket till mig!

God Jul på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Elin

WOW vilken bil!! :D Och som jag skrattade åt Tyson-bilderna hahaha... han är ju för härlig. Ha en god fortsätning.. kram kram

2007-12-25 @ 10:44:05
Postat av: Linda

GOTT NYTT ÅR min vän :D

Jag hoppas vi ses snart.
Stressa inte ihjäl dig nu!!

Kramar

Postat av: L8 med bordercolliegänget....:-)

Halloj!!!

Gott nytt år på dig!

Hoppas du får ett härligt träning/tävlings år med dina fina hundar 2008!!!!!!!!

Hoppas oxå att vi kan ses detta året....;-)
Hade vari himla kul!

Sköt om dig!
KRAMAR

2008-01-01 @ 12:35:06
URL: http://l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback