Valpträning

Så var det dags för valpkurs igen. Och hur var vädret? Tja, regnmolnen hängde tunga över oss men för en gångs skull regnade det inte!

Vi tränade kontakt, sitt och ligg och började även på sitt kvar och ligg kvar. Vi jobbade mest med sitt kvar eftersom ligg inte är helt befäst än... Men sitt kvar blev hon en riktig stjärna på! Hon är snabblärd som få tycker jag. Duktig tjej! Matte är sååå stolt över demonängeln. Linda tyckte att hon fick prestationsångest när hon såg hur duktig Dizza var. Men hallå, hur duktig är inte Wille???? Han går ju grymt bra i koppel, vilken kontakt och inget drag!!! Där kan man snacka om att jag får ångest.

Efter pausen körde vi slalom runt Marinas nyinköpta koner så vi blev snurriga, eller matte ialla fall. Sen blev det vidare kontaktträning och träning på "sitt kvar" och inkallning. Vi avslutade som vanligt i grupp.

Jag måste säga att alla i gruppen skötte sig exemplariskt även om Wilma var liiiite väl busig enligt husse ;-). Jag håller även tummarna för Aragon som kräktes, hade tydligen fått i sig lite svamp tidigare under dagen.

Nu ligger vovvsingarna och tuggar på välförtjänta märgben och matte slappar i soffan.

Kommentarer
Postat av: Kurskompisen Linda med Wille

Ja jag får prestationsångest när jag ser er två... så duktig Dizza är. Sitter så fint vid din sida... en annan har en kängru som hund. Jaja, nån gång kanske vi oxå kommer dit där.
Jag är så, får jag inte resultat snabbt tycker jag inte det är roligt och ger upp :(

Kramar Linda

Postat av: Jeanette

Ja, men Wille går ju kanon i koppel, där är Dizza från och till som värsta draghunden *ska framåt!!!*

Jag tror skillnaden är raserna. Malle är väldigt "eager to please" medans rottisen ska övertygas lite först... och göra om och om igen och sen en dag säger han "aha, vad det det jag skulle göra för matte, okej!!!"
Medans Dizza säger " är det så här, eller kanske så här eller så här då osv" och sen "yihoo, matte är nöjd och jag får en godis" .

Jag märker en grymt stor skillnad på Dizza och Tyson. T fick jag jobba hur mkt som helst med och ändå gå därifrån med missmod. Han skulle hålla koll på allt annat, och tjöt som jag vet inte vad vid andras inkallningar. Dizza däremot är lätt att bryta och hon är väldigt kontaktsökande. Så denna gång ser resan mkt lättare ut, vilket jag är tacksam för.

Vi kan nu även sätta upp en upptuggad annan sandal (inte andra skon tyvärr) på räkningen... Nu ska här inköpas skoskåp på IKEA.

2006-09-07 @ 08:32:56
Postat av: Elin

Har du sett att de har en fototävling på aktivhund? Där borde ni vara med.. man kan vinna en jättefin tavla. Jag hade velat ha en sån om jag hade nåt fint bidrag att skicka in :)..
kramar

2006-09-07 @ 21:25:06
Postat av: Jenny

Underbara bilder du tar! Jag är väldigt nyfiken på vad det är för kamera och objektiv? Kämpar själv med min systemkamera och man är inte i närheten av dina bilder! :D

2006-09-08 @ 13:29:41
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Jenny

Kul att man fick svar samma dag! :D Jag har väntat på att Linjax Akita ska paras. Parningen ska väl bli av i slutet av november, början på December. Så det blir ifrån Krokasmeden!

2006-09-08 @ 15:40:57
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Jeanette

Det blir nog kanonbra med en valp efter Akita. Jag har varit i kontakt med Lollo och Stefan ang en träningshelg här nere i Skåne och det har inte varit annat än snabba och väldigt trevliga svar från dem. :-)

Önskar dig lyckat till, och du kommer inte bli besviken över att ha en Malle, tvärtom du kommer att tänka: Varför gjorde jag inte detta tidigare???!!!

2006-09-08 @ 20:06:14
Postat av: Jenny

Jo, både Lollo och Stefan är ju toppentrevliga! Sen har jag hotat lite smått med att om Akita går tom så kidnappar jag henne istället ;) En av de bästa mallarna jag stött på. Otroligt trevlig tik! Har hört mycket skräckhistorier om mallevalpar, så jag hoppas att allt kommer gå bra ;)

2006-09-11 @ 01:17:57
URL: http://www.bosseronn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback