Lite av varje

Vad har så hänt i våra liv på senaste tiden... Vi skulle ha haft valpkurs i onsdags, men p g a sjukdom och ngn som inte hörde av sig så slutade det med att jag & Dizza och Marina stod där på planen.... Jaha, vad gör vi nu??? Jag och Dizza lekte, körde lite kontakt, sitt & ligg, sitt kvar och så lekte vi lite mer.

Marina tog ut Woffe och Zebban en i taget, så de fick leka lite med henne. Allan var också med och passade på att försöka ta bilder på Dizza och storebror Woffe tillsammans. Det var inte det lättaste med en Dizza som har myror i busbyxorna ibland. *hihi*

I går, torsdag, var vi på Og Sturup. Hundarna fick sig en rastning och lektur innan träningen. På vägen mötte vi en mc-polis som pausade och frågade om det var blivande polishundar. Nä, men ett syskon som är 2 år är minsann med i svenska insatsstyrkan!! var jag snabb att få med. Och bror Gollum är köpt av polisen som valp, med mål som polishund. Man måste ju få skryta lite, eller hur?!

Efter turen lade jag ett spår på vår "hinderbana" där det finns massa olika grejer (broar, tunnel, hinder, traktordäck). Det blev ett rätt så kort spår, men tänkte att jag ville testa henne bland massa grejer och på färskklippt gräs. Och som vanligt drog hon på som en Bulldozer ;-) , men var jätteduktig. Direkt efter det myste vi lite på appellplan för att leka/träna lite till.

Tyson fick sig också en tur på appellplanen och när det var hans tur (efter en evighet, enligt honom) så var han så tänd att jag fick hålla tillbaka honom lite innan vi gick in på plan. yihooooo
Vi körde framförgående åt alla olika håll, eftersom han fått för sig att sikta på saker som elstolpen, hinder, apportställningen osv. Till slut verkade polletten trilla ner. Han gick riktigt bra i slutet. Lite rondering som ren belöning blev det och så lite kamp m bollen.

Vi fortsatte med kontakten vid fritt följ och linförigheten. Han har börjat ta vänstersvängarna mkt bättre nu, och det såg bra ut i våra mått mätta. Vi testade även lite apportering. Mkt håll-fast vid sidan och sen även fotgående med apportbock i mun. Ser bättre och bättre ut, men det är fortfarande lång väg kvar till en 10:a. Men jag är glad om vi bara får poäng eftersom vi inte kört detta speciellt mkt. Som avslutning hoppade han hinder som var högre än vad han normalt brukar köra, och efter ngn enstaka smitning runt om så hoppade han grannt över.

I helgen står spår m valpkursen på lördag. Ev spår vid Torup m Marina efteråt för Tysons del inför nästa appell spår nästa helg. Ska testa budföringen också. Söndag är det UHP för Tyson. 2 mil på cykel med matte och 7 andra ekipage. Spännande....

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som att ni haft det härligt... "myror i busbyxorna" *skratt*.. Det var en bra beskrivning det.. Nixa är helt sanslöst busig ibland. Då får hon den där busblicken.

Heja heja för Tyson och Jeanette som ska tävla appellen..

haha jag skryter oxå.. heeela tiden. Roligt att alla poliser jag typ pratat med här nere (ok inte fler än 3 st men ändå) visste precis vem Gollum var.Snart vet alla vem Trozz är oxå.

kram kram

2006-09-15 @ 19:00:17
Postat av: Annie

aha e det det som kliar när jag sitter i rullstolen

det var en bra beskrivning tycker jag
kram till dej j som e en toppen tjej, jag e så gla att en engagerad, flitig o duktig tjej som du e ägare ill en av mina små drömvarelser
puss o kram

Postat av: Jeanette

Asch då, Annie... *rodnar* Jag gör så gott jag kan och älskar mina vovvsingar övermycket!! Och visst är D en drömvarelse, även när hon tuggat på mattes Hilfiger-sandaler (oops har visst inte släppt det än...)

Hon spårade som en Bulldozer idag igen!! Och clickern vid hundmötena funkar!! Tack för tipset.

2006-09-16 @ 14:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback