Äventyr i stora Malmö

Jepp, det var på dagens program! Jag och Dizza skulle ta en liten tur i stadsmiljö. Vi började i en park, där hon fick kissa av sig och sen gick vi vidare till gågatan och hälsade på Ulrika (Crix matte) där stod vi och snackade i en 10 min eller nåt och Dizza fick lite vatten och så la hon sig lugnt och väntade.

Vi gick vidare en liten tur och sen till parken igen och slappade lite. Sen hoppade vi in i bilen och drog till Heaven-for-dogs, vid namn JägerZoo ;-) . Jag skulle dit och handla lite grisöron och "tjurmuskel", det blev en leksak till Dizza oxå hrm.. host host.

Där möttes vi av en kille som jobbar där som utbröt: "gud vad vacker valp!!!" och hör och häpna: Han frågade om han fick hälsa på henne!!! Äntligen en person som frågar först! Tummen upp för dig om du läser detta. Inte att du inte fått hälsa på henne om du inte frågat, men det är skönt att folk visar respekt och frågar först. Han verkade helt betagen av Dizza, vilket är förståeligt ;-) . Han berättade att de hade en schäfer på 13 månader och gillade tydligen Mallar. Han tog t o m en bild på henne för att visa sin sambo. Så snart är Dizza värsta paparazzi-motivet hihi.

Gav även hemsidans adress, så han kan gå in och kolla på alla fina bilder. Tror nästan han skaffar en malle inom kort ;-) , men jag antar att Dizza har den påverkan på folk. Men tyvärr kan man inte klona henne, det finns bara en av denna underbara hund och hon är vår!

Man tror att efter detta stora äventyr så skulle Dizze-lizz vara trött, men icke. Så fort vi kom hem så satte hon igång Tyson för att leka. Men hon klarade väl typ en 30 min, sen "dog" hon i soffan bredvid husse.

Kommentarer
Postat av: Kurskompisen Linda med Wille

Jaså du var i Malmö idag. Du skulle hört av dig så hade vi hängt med på en promenad :) Om vi hade fått det vill säga ;)

JägerZoo brukar vi också handla i, eller hur man säger?
De har en sån bra våg där som man kan väga hundarna på :) Och så har Wille lärt sig att de har matskålar utsatta lite över allt.

Visst är det härligt när folk frågar om de får klappa hunden. Men oftast säger jag nej, vare sig de frågar eller ej hehe. Stygga mig...

Apropå papparazzi, Lucas och Wille ska vara med i Hundsport hehe. De ska visa vilken fin bur de har :)

Vi ses på onsdag.

Kramar Linda

Postat av: Jeanette

Vi får höra av oss nästa gång vi tar oss in till storstaden! Jag missade vågen och Dizza missade matskålarna, tror jag.... men hon smakade lite på ett märgben som stack ut fr en korg. hihi

Vi ses på onsdag! Ha så kul i skogen i morgon!

2006-09-08 @ 21:19:22
Postat av: Elin

hehe.. dom här vovvarna tar ju allt nytt på ett bra sätt. Ja allt utom förskräckliga stenar som tänker överfalla en. men den var ok den oxå efter en liten koll.

A9 kommer att ha folk på kö snart.. *skratt*. Våra små busar är ju ena riktiga reklampelare. Vänta bara tills dom är uppe och tälvar i SM allihopa ;).. *skratt*.. drömma kan man ju iaf... Hunden är det nog inget fel på men matte (jag alltså) ska ju kunna därefter oxå.. Men det gäller ju att sikta högt *fniss*. Mallarna blir väl rätt gamla oxå.. ;) Ozzy ska vara SBCH innan han är 7 år har jag tänkt *haha*..

kramar

2006-09-08 @ 22:57:41
Postat av: Annie

Japp Mallarna behöver en söt postergirl, å då e ju Dizza utmärkt, söt som socker är hon...

Kramar
Annie snornäsa, Lexus sover tungt, Lallo vill vara i knät och lotuz som leker ute i regnet klockan 7.12

2006-09-09 @ 07:12:48
URL: http://www.grimlocks.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback