Vilken jäkla dag!!!

Nu ska ni få höra!!! Det har inte varit ngn katastrofdag, men inget roligt iaf...

Jag träffade Marina och Marie på Trelleborgs Bk, för att träna tillsammans och för att tävlingen är där nästa helg. Hur som helst.

Jag började köra med Dizza. Hon var såååå duktig! Som vanligt lite följsamhet och kontakt. Sitt kvar, och inkallning kördes det vidare på. Hon ville sticka några ggr till Lex som körde lite uppletande en bit bort, men när matte kallade eller sa NEJ, så kom hon rusandes tillbaka lika glad för det och satte sig klockrent framför matte!! *ler*

Hon fick även testa lite uppletande, och det gick bra trots att det inte var hennes grejer vilket vi inte prövat förr. Rätt så rakt ut, men ngn gång med en liten sväng. Men vad gjorde det, när tjejen hittade grejerna!! Sista gången upptäckte jag att hon blivit av med sitt fina nya halsband... som har typ samma färg som alla ruttnande löv.... say no more. Vi gick och letade en stund, men sen sa jag att jag hämtar Tyson för han brukar hitta.

Och mkt riktigt, mammas kille hittar!!! Efter många glada (och lättade) tillrop från matte så kördes det lydnad. Och han gick sååå fint. Uppmärksamt och fin kontakt. Fortsatte med att testa nya saker med platsliggningen. Och det funkar än så länge, försöker hålla en bra balans som Elin tipsade om att jag ska tänka på. Läggandet under gång, inga problem. Ställandet körde jag inget. Inkallningen bra fart som alltid. Körde även med ställande vid inkallningen. Också det kom han ihåg, fast vi inte kört det på länge! Inget hopp idag, men jag ville inte nöta allt för mkt eftersom han gick så fint. Vi ska köra i morgon också.

Nu börjar det.....

När jag kör från klubben så låter det fruktansvärt under bilen, som om nåt fastnat i ett av hjulhusen eller något liknande. Samtidigt som jag stannar vid en butik som har uppfart precis vid vägen så ringer Marina som även hon säger att det låter konstigt. Jag går runt bilen m telefon vid örat och vad ser jag?! Jo, en FUCKING PUNKTERING!!!! Vad i h-vete! Inte nu..... Jag ska ju hinna duscha innan jag ska på jobbet....

Det är bara att plocka ut grejerna och sätta igång. Men för att göra det måste jag ta ut hundarna, binda fast dem ngnstans. Ta ut hundburen, och ta upp luckan för att komma åt reservdäcket... *suck*

Marina var snäll och kom och hjälpte mig hålla koll på vovvsingarna. Medans jag hittar allt som ska hittas för att byta däck, börjar Marina häva upp bilen med domkraften. Sen tar jag över och får till slut bytt däck. In med punkterade däcket  där reservhjulet satt och så in med buren osv. Då säger Marina; det ser ut som om Dizza tuggar på kopplet. Och mkt riktigt! Hon har redan lyckats bita av kopplet och står och mumsar vidare på resterna av kopplet.

Nu förstår jag varför hon gillar krokodilen från IKEA så mycket!! Hon identifierar sig med den! Snapp-snapp koppel av! Ha ha fri som en fågel.

Marina, jag är evigt tacksam att du var där!! Dizza hade ju kunnat springa ut på vägen som är rätt så trafikerad! Tusen tack, jag ryser bara jag tänker på vad som kunnat hända om inte du varit där...

Allan ringer i samma veva. Ngt stressad Jeanette svarar. Han har en surprise till mig! Va, vaddå för nåt?! VI behöver åka en tur, säger A. Jag har inte tid, jag har precis fått punka och ska köra till jobbet om mindre än en timme bla bla bla bla! Du får säga vad det är, jag har inte tid att gissa! Så där förstörde jag hans surprise.... Han,  min älskade, hade lyssnat på mina klagosånger över vår skit-tvättmaskin som gör att kläderna luktar trots rens av filter och klorin-genomtvättning osv osv. Och han hade KÖPT EN NY TVÄTT-MASKIN!!! Yihooo!!!! Halleluja, för min älskade sambo. Han orkar lyssna trots allt mitt babbel jämt!

Så det hela slutade iaf med att jag hann precis till jobbet (dock efter att ha kört "ngt" olagligt) och nu sitter jag här och är glad över vilka underbara hundar jag har och min sambo som är guld värd. Och glad över vår nya tvättmaskin!!

Tack för ordet!

ps Det är på väg en "sömnadsflik" på Dizzas hemsida, med mina alster av söktecken, vintertäcke o dyl ds

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oJ det lät ju görjobbigt :).. impad av att du kunde byta däck. jag hade ringt Jon hehe..

Hehe roligt att du skrev att jag tipsade dig om balans :D.. det var ju din idé och det där om balans hade du ju redan tänkt ut själv.

kram kram

Postat av: Lotta & Basse

Vilken dag! Vad skönt att det ändå gick vägen, och att du hann till jobbet. Och vilken underbar sambo du har, som kom med den glädjande överraskningen mitt i allt kaos!
Träningen gick ju bra också. Härligt!

Ha det gott, och vi hörs.
//Lotta (som längtar tills posten kommer imorgon!)

2006-11-30 @ 18:17:02
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Malin & C:O

Usch, det lät svettigt det där...
Tur att du har en sådan go' sambo som kom med en sådan härlig överraskning! :D
Hann du till jobbet förrresten?!

Härligt att träningen gick så bra också!

He he... klart att Dizza är en liten krokodil. Fast världens sötaste sådan! ;)
Pussa på mallenosen från mig!

Kramis,
Malin

2006-11-30 @ 23:13:39
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Linda

Inget kul med punktering... Jag vet inte ens om jag har ett reservhjul i bilen hehe.
Och vilken tur att Marina var med så hon såg Dizzas bus... fyyy på Dizza ;)

Har du tid snart tös att träffas?? Jag har ju nästan glömt hur du ser ut ;)

Kramar Linda

2006-12-01 @ 16:08:46
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Jeanette

Självklart måste vi träffas snart! Men du har väl kurs en vecka till?! Jag sms:ar hur jag jobbar, så kan du säga om du kan eller inte! Dizza o Wille måste ju få beundra varandra snart igen ;-) .

2006-12-01 @ 18:58:10
Postat av: Linda

Jag går i "skola" en vecka till ja... en är jag fri som en fågel igen :D :D

Kramar Linda

2006-12-01 @ 21:49:37
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta

Ja ibland är oturen ens partner.....
Önskar dig lycka till på ett LP1 till helgen. Jag skall ställa på stora Stockholm så jag kan inte komma o hålla tummarna, men gör det givetvis på avstånd.

2006-12-03 @ 12:49:03
URL: http://ww.myslya.se
Postat av: Marina

Det var så lite så! Fast jag msåtec säga att du hade bättre teknik med domkraften än vad jag hade. Det var tur att det ordnade sig trots allt!

2006-12-05 @ 20:22:07
Postat av: Sarah & Ayla

Hej

Om man vill få något fint uppsytt till sin halv-Grimlocks, hur kommer man i kontakt med er då? ;)

2006-12-11 @ 23:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback