Sökträning

Så var det äntligen dags för sökträning igen!! Vädret var så där, dock inget ösregn vilket jag var tacksam för. Vi var 6 stycken.

Gänget var snälla nog att låta mig köra med båda mina älsklingar! Tack så mycket, det var snällt av er att låta en nykomling få köra 2 hundar.

Med Tyson bestämde jag mig för att köra poppar och minska på påvisen. Första gången fick han komma tillbaka till stigen med rullen och jag låtsades koppla honom och sa "visa", Han sprang ca 25 m och stannade till och verkade säga "kommer du, eller?!" . Normalt brukar jag bli utdragen till figgen vid påvisen vilket resulterar i att han är rätt så trött efter några skick. Därför lät jag honom sköta påviset själv och få kamp hos figgen som tar honom till mig halvvägs ut fr stigen. Därefter tog jag honom till stigen, och riktade honom mot figge 2 på andra sidan.

Även denna gång rakt ut till figgen för att hämta rullen! Duktig kille! Även påviset gick i fullt ös ut igen för kamp. Vi körde totalt 4 el 5 skick, kommer inte ihåg. Han skötte sig jättebra och han tycker det är askul!

Dizza fattade direkt vad vi skulle göra och ville nästan inte släppa figge 2 som sprang ut först. Fick rikta henne mot figge 1, men hon ville ändå inte släppa 2:an. Men så insåg hon att ettan oxå är kul att hitta. Fullt ös ut och skitroligt hos figge! Jag gick ut för att möta upp, men vi beslutade snabbt att figgen jobbar Dizza tillbaka till stigen istället, annars bryr hon sig för mkt om mig. Skick 2 gick lysande. Hon rusade ut så hon nästan lekte jordfräs ;-) . Denna gång kom Dizza tillbaka till stigen med figgen. Jättebra jobbat av Anna Lena och Dennis som figgar. Dennis får stilpoäng för sina skutt/hopp/kycklingrop på väg ut *asg*.

Dizza har verkligen vuxit flera hundra procent. Hon tycker det är skitballt och roligt att springa ut och leta roligt folk med massa godis!! Och så får hon chansen att hångla hihi. Dennis mumlade nåt om piercad näsa... förstår inte vad han snackar om... Man säger väl aldrig nej till lite mallehångel.

Det är ett trevligt gäng vi fått turen att hänga med, vilket jag är riktigt glad för!

Kommentarer
Postat av: Dennis

ja det är aldrig fel med malle-hångel!! Och piercingar är ju modernt! ;-)

2006-11-06 @ 12:17:09
Postat av: Annie

MMMMMMM monstermatte myser
så glad att demonängeln är hos rätt matte o husse.
så glad över er lycka
kramar

Postat av: Nixa

Tja syrran.. visst är det görkul med sök!! springa, använda näsan, käka godis och hitta folk.. finns det ngt roligare? Känner igen det där med att man måste ha koll på vart matte är dock.. Matte är ändå viktigast..

Ha det så kul!

2006-11-06 @ 20:45:29
URL: http://eloz.tk
Postat av: Malin

Mallehångel kan aldrig vara fel!! :D
Jag kan komma och figga om jag får hångla lite med Dizza ;)

Härligt att ni kommit med i ett så underbart gäng!
Och vad kul att Dizza växer så!

Kramis!

PS. Hälsa Allan att vi älskar hans kommentarer i vår blogg! :D Superkul att en duktig fotograf gillar våra bilder så! :D

2006-11-06 @ 23:48:58
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Linda

Härligt att er sökträning går så bra :)

Nu får vi snart se till att hitta en dag så vi kan ge oss ut. Jag vill oxå träna sök ;) Jag har hittat perfekta ställen på andra sidan E22:an när man kommer ut från vår grusväg.

Kramar Linda

2006-11-08 @ 16:54:52
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Jenny

Mallehångel måste vara det mest intensiva hånglandet iallafall! Roligt med sök också, det skulle vi vilja testa på.

2006-11-09 @ 00:44:07
URL: http://www.bosseronn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback