Lååååg motivation till att skriva...

Har det varit länge...
Kort sammandrag av vad som hänt sen sist... hmmm....
Jo; en ny familjemedlem har vi.
Får jag lov att presentera:
Carra (Häxsjöns Caramelle)
Hon är en härlig individ som har potential att bli nåt ruskigt bra känns det som.
Nu ska jag bara lyckas förvalta detta :-).
Kommer mer om min lilla familj senare.
Det som är riktigt stort för mig är oxå att jag o Dizza lyckats ta vårt första CERT!
Så jäkla nice, o vi har potential att ligga på en del fler poäng än vi fick ihop, men allt ska
ju som sagt stämma på en o samma dag :-).
Yihooo! Jag o Dizza högst upp :-)
Annars så lunkar livet på. Det består till största delen, surprise...., av hundträning.
Lite annat på G oxå, men det får vi se hur det artar sig om det skrivs om senare ;-) .
Här är lite träningsbilder som Malin Andersson tagit. Tack, vännen!
Jag o Carra. Lite "ligg"-övningar, pang-i-backen-tack :-)
Lite fokuseringsövning.. här ser det mer ut som: matte.... hiiiit med godiset :-)
"STANNA!" Dizza grånos e duktig :-)
"håll fast" Duktiiiiiig
Min älskade galenpanna
Slalom e kul!
En så här fint halsband fick Dizza när hon tog sitt första CERT :-) (Från Eckers)
Å sist men inte... jo, det e hon ju: minst :-) : MORRA!!
"ligg" .... lätt som en plätt juh
"fot" Duktig kicka!
Sötnosen :-)
Va?! Ville du nåt?
Framförgåendet börjar arta sig :-)
Hon är helt galen, men helt underbar!! Vad skulle jag göra utan denna varelse?
--------
Det tråkiga som jag fått veta: är att jag var till vet pga att hon löpt 12 veckor (!!!!)
Jag var hos Veterinärgruppen i Tygelsjö, hos Malene. Hon är helt underbar med hundar,
och jag har fullt förtroende för henne. Hon ultraljudade Morra, o fann en cysta på ena äggstocken.
:-(... även att livmoderhalsväggen var onormalt tjock. Så nu väntar vi på en op-tid o kastrering för Morra.
Hon blev riktigt dålig förra löpet, o löpte även då onormalt länge... så nu hoppas jag att allt löser sig
snabbt o att hon förblir pigg o glad som den hund hon är.
Kram på er därute!

Kommentarer
Postat av: Prinsessan med familj

Åh vad kul med bilder på hela fam Laine :)

Du e så flitig och det syns hur kul ni har tillsammans på träning, precis som hundträning ska vara. IDOLER, det är vad ni är!!!

Kram från hela fam Nordström som längtar tills ni kommer upp

2010-11-18 @ 11:08:10
Postat av: Inga-Lill

Rifi, Rizzlas syster hade också en onormalt tjock livmodervägg. Det blev op direkt.

Sen för övrigt ... äntligen en blogguppdatering ;-) även om vi har koll på er ;-)

2010-11-18 @ 19:22:00
Postat av: Sabina

Fina bilder! Sista bilden är ju bara helt underbar. Vad tråkigt med Morra, hoppas det blir bra med kastreringen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback