Nu får jag skärpa mig...

Uppgift ett: uppdatera oftare... vi har ju faktiskt pysslat lite

Jo, det har hänt en del här i skåneland, även om jag glömmer att skriva då och då. Har dels jobbat massor, men även kommit igång med träningen, och försöker köra rätt så strukturerat med vovvarna 2.

Har även börjat rallylydnad på torsdagar, och det är ju hur kul som helst tycker mina monster. Tyson studsade nästan hela banan igenom... Dizza var på väg att sprängas i bitar av lycka, men höll ihop mkt bra, höll de 4 benen på backen tills matte ropade JAAAA! när vi var i mål. Då var det studs a la Marsupilami i lillfian.

Gruppen vi är med i är helt nya, men har duktiga hundar! Eva Lina har oxå hoppat på och det är jättekul att träna tillsammans igen, o under trevligare former :-) . Ginza var sååå taggad och ögonen riktigt lyste av lycka över att få göra nåt kul med matte. Duktiga flickor! Båda har minsann talang för detta, det visade dem definitivt på premiären.

Annars har jag fortsatt med apporteringen med bägge hundarna. Sidförflyttningarna hoppar Dizza sittandes i sida till höger, hon är för söt. Tyson börjar få riktigt fin bakdelskontroll, och matte har lyckats belöna rätt så Tyson äntligen fattar vad virriga-matte menar. Pipet är mkt mindre, och platsliggningsträningen går framåt.

Vi SKA tävla i år, jag och Tyson!!! När våren närmar sig blir det tävlingsträning på Skurups Bk, tror jag.

Annars är vi anmälda till Svartbergs läger, 2 dagars i mars. Nu sitter jag o hoppas att ngn hoppar av så jag kan få plats, då jag bara är reserv än så länge. Hade varit sååå kul. Blir nog Dizzelizz, men inte klart än. Men tar nog med båda vovvarna, så får jag träna själv när vi är färdiga.

Vi är även anmälda till Ystadlägret i juli, spår en hel vecka, så jag borde ju lära mig lite... host host... virrpanna nr ett hoppas. Har nu 2 trevliga tjejer med i samma grupp som jag redan känner. Kul kul! Här tänkte jag köra Dizza, men får se hur jag känner det då.

Sen är det Vixaxlägret i slutet på juli, även det spår. Det ska bli kul. Vet inte om det blir Tyson eller Dizza, lutar åt Tyson.

Annars så har jag sprungit lite med vovvarna, ska även sätta igång med att köra vagnen med dem. Ni skulle ha varit med när jag bara tog med den på en promenad för skojs skull. *asg*
Snacka om dåligt beslut. Jag satte Tyson i selen framför vagnen o gick bredvid honom. Han blev lite fundersam men beslöt sig för att det var rätt så kul. Då kommer Dizza-retsticka farandes. "blä-blä-blä-blä-blä!" sa hon o smånafsade stackars T i nacken för att sen rusa iväg lite o komma tillbaka o hoppa i busställning så fort han inte reagerade...
Matte blev frustrerad o hojtade till Dizza, o hon slutade för stunden... Tog snabbt av selen på T o insåg att nästa gång börjar vi på ruta 1 och med EN hund bara på promenaden.

Ja ja, nu är det en rätt kul historia att berätta, men ngt frustrerande speciellt när jag insåg hur j-a dum idé det varit.

Men på det igen ska vi inom kort.

Sätter in bilder senare som jag tog igår.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej!
Vet inte om du kommer ihåg mig, men du sydde ett tecken åt min Häxa i somras. Vi ska också till Ystad i sommar - igen! Vilken spårgrupp ska du vara med i? Själv ska jag vara med i Annas detta året.
/Ingrid, Häxa & Dodi

Postat av: Elin

Låter som att ni har många roliga planer i vår :) - härligt! Läger rä alltid roligt och utvecklande :).. stor kram på er!

2008-02-08 @ 17:22:50
URL: http://eloz.tk
Postat av: Malin

Fasiken vad många skojiga läger ni ska på framöver! Har ännu inte hittat ngt sommarläger för oss, kanske vi vilar oss i form inför hösten sen *asgarv*

Tack igen söta du för halsbanden!!! :D De är så snygga så jag vågar inte använda dom, inte än i alla fall! Får bli lite bättre väder ute först!
Kramis!

2008-02-09 @ 00:52:44
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Åsa & Prinsessan

Hmmmmmmmmmm du ska ju anmäla dig till Mallekrafts lägret i stället så kan vi få några hela dagar tillsammans JU. Fundera nu om, vi har lägret v 28 i juli alltså. Hmmmmmmmmm skäms på dig// kram

2008-02-10 @ 09:25:38
Postat av: Linda

Håller med Malin, så många roliga läger ni ska på :) Men har man jobb och tjänar pengar så har man råd. Sen vågar jag inte riktigt åka på något där ajg inte känner någon heller :(

Väntar fortfarande på bilderna du skulle lägga in :)

Har du tid att ses en dag tös? Lite avslappnat spår i Vomb kanske? :)
Jobba inte ihjäl dig!!

Kramar

2008-02-13 @ 19:55:57
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: L@sse & Fantom

Varför har du slutat blogga?
:-O
Det har ju varit så intressant att läsa om era träningar, tävlingar och vardagsliv...

GLAD PÅSK!!!

/L@sse & Dihekas Fantom

2008-03-18 @ 08:43:04
URL: http://lasse.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback