USM-guld till Elin & Nixepix, och Monica & Rejas kanontävling!

Vill börja med team Elin & Nixa, hoppas det är ok Monica :-)

I lördags åkte jag o vovvarna till Göteborg för att heja fram Elin o Nixepix till ett guld i spår i USM. Ja, det har ju alla förutsättningar till det, inget snack om det.

Vid 10-tiden någongång, ringer Elin o berättar att de kommit runt spåret... öh, surprise, tänker jag. Hi hi. Klart de kommer runt spåret!! Och med 9,25 för upptaget och fullpott i spåret ledde dem inför uppletandet.

Jag kom fram till Gmbk en timmer före uppletandet skulle börja. Elin var nr 3. Nixa jobbade på bra, men lyckades inte reda ut det sista föremålet inom tiden, men hon var alldeles i närheten. Det blev 7 p för uppletandet. Så inför lydnaden ledde dem med 3 poäng, men ändock fortfarande en ledning.


Älskar matte?? Va, näää då... bara alldeles jättemycket :-)

Inför lydnaden var jag inte så nervös, för jag har ju sett deras lydnad innan, och jag kunde inte tänka mig att någon skulle kunna slå dem på fingrarna i det.

Fria följet, ja jisses... jag hade gåshud, så stiligt var det. Om jag någonsin får ett så fint fritt följ med Dizzelizz så kommer jag flyta på moln..

Så här fint ser det ut:



Men, då händer det som inte "får" hända... Nixa, som aldrig tjuvar, rusade tvärsäker mot matte innan inkallningen skett. Så idag bestämde hon sig för att göra det mer spännande för oss åskådare och ; tjuvade...

Nu satt vi som på nålar... tjejen innan Elin, med en schäfer från Schax's kennel, var väl den som kunde hota Elin o Nixas guldchans...

Resten av momenten såg oxå fina ut och hon fick bra poäng på det. Vad sägs om 10 i krypet...
Och det förstår man när man ser detta:


Kan man vara lägre..

Och så skallet, så här farlig kan en Nixepix se ut:



De efterföljande ekipagen flöt lite ihop, då jag satt o höll tummarna för Elin o Nixa.

Vid den inofficiella prisutdelningen så blev Nixa o Elin så här glada:


Yey!!! Matte, där ser du! Vi klarade det!

Och sist men inte minst, en bild på Prince som blivit en stor kille:



Förresten, Elins Jon var oxå med o charmade med en Staffe... kanske nästa hundras i familjen?



Ännu ett bildbevis:



------------------

Så till fredagens begivenheter!!

Jag o Dizzelizz skulle ha tävlat i 2:an, men en viss episod söndag/måndag satte stopp för det.

Stöveldamen Dizza

Så vi tog det som en utflykt och för att heja på framförallt Monica o Reja. Jenny hängde oxå med för att kolla.

Här är hennes ena bc Peak.



Monica har jag försökt banka in i huvudet att hon faktiskt kan och är riktigt duktig och att det ser hur trevligt ut som helst när de är på plan eller i spårmarkerna. Reja är en hejjare på att spåra, svårt att lura henne om inte omöjligt.

Och äntligen så kanske, kanske insåg Monica fakta; att de faktiskt är duktiga och framförallt KAN!!

Resultatet: snygga 179 p och en femteplats av måånga deltagare!! Grattis Monica!

Här är några bilder på de tu:


Reja charmtroll laddar upp inför uppvisningen.


Vilken kontakt!!


Hopp!

Ev kommer fler bilder på de andra deltagarna i USM bruks senare.. men inte just nu.


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad kul att du tog kort på de duktiga:)

Postat av: Elin

Åh titta här vilka fina bilder! Hoppa det är oki att jag lånat :D. JOn och Chili var ju ursöta ihop :P. Finaste Dizzelizzen är ju så lymla söt med sina små stövlar med.. pussa henne från oss igen. kram kram

2008-08-03 @ 20:40:09
Postat av: Ingela o Patrik

Nämen... ser ut att ha gått bra för alla tävlande...



kul o se Reja i annat än med näsan i backen.. fniss



Söta dizza med stövlar



Vi hörs nöärmre om ev täcke o så...

Ha de godis!!

2008-08-03 @ 23:20:55
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Jenny

Var jätteroligt att se dig! Vi får försöka ses snart igen för en helg med träning och tjatter :)

2008-08-07 @ 20:40:56
URL: http://www.balleronn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback