Kort o gott....

Vad händer? Jo, jag har gått och blivit riktigt förkyld. Då menar jag bomull i huvudet o låter som om jag ständigt håller för näsan.... Crap!

I veckan har det blivit lite rallylydnad, men mest vanlig lydnad för båda mina monster. Tyson är anmäld till Veberöd, men det känns som om jag får stå över den. Trist, men samtidigt måste jag se till Tysons bästa. Just nu är han för orolig vid platsliggningen, speciellt när han inte kan se mig. Som om han tror att jag ska lämna honom... så jag får bli flitigare på att träna bort detta pip. De andra momenten kan han, de flesta bra o några för det mesta bra men ibland mediokra. Han älskar hur som helst att träna, och är taggad till tusen när vi kör och DET är huvudsaken.

Idag körde vi inte fritt följ som första grej, vilket jag pinsamt nog är rätt bra på att köra först. Så idag gjorde det att han inte pep i förväntan utan faktiskt fokuserade på vad vi skulle göra. Kanonskön känsla!
Vi började med inkallning med ställande. Shit vad han gjorde det bra idag.
Ett par hopp hann vi med o sen gick jag över på rutan. Han vet vad han ska göra, men det blir ibland fel o han ställer sig i jämhöjd med de 2 första konerna. Så jag kör "framåt" och "stanna" och det går framåt. Idag var farten inte alltid den högsta men han lyssnade på vad jag sa o stannade direkt när jag sa "stanna". Yey!
Sen blev det så fritt följ, o han var med o gjorde snabba o raka sättanden. yihoo. Inga 9:or men tätt inpå iaf.

Dizza då? Ja hon gjorde mig nervös igår när Eva ropade oss genom programmet.

Vaddå stanna när du fortsätter gå sa Dizza... Oh *piiiiip* Detta som hon gjort klockrent. Visst är matte konstig o segare än vanligt när hon är förkyld, men helt oförståelig är jag väl ändå inte. Det tyckte Dizza. Så även idag.
MEN, det blev bättre. Insåg at hon kommit in i en period där hon är väldigt känslig för hur jag säger kommandot. Inte varit så innan, men nu helt plötsligt. Nåja, jag får kämpa så gott det går i morgon o så får vi se hur mkt det ger i poäng.
Ja, det är dags för premiär i lydnadsklass I.

Pricken över i:et är att så fort hon tar apporten i munnen så far ändan upp. Och sitter hon kvar så spottar hon ut den.... så den blir en klar nolla.

Om inte jag är helt ute pga feberfrossa så gör vi ett försök i morgon på Svedala Bk kl 10. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Här håller vi alla tummar och klor för er idag :) Min tanke var att komma och heja på er. Det får bli till nästa gång :)

LYCKA TILL idag tös och ta sen det lugnt med tanke på din förkylning :)

Kramar

Postat av: Helen

Genrepet ska ju gå dåligt säger man ju. Det gjorde det för mig och Maxa och det fixade sig ändå. Hoppas att det har gått bra för er:) Väntar med spänning på resultatet;) Kram från ett vitt Stockholm

2007-11-18 @ 14:00:09
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback