Nu chockar jag mig själv med ytterligare en kort uppdatering

Chockad?! Jag med... hihi

Men jag måste ju skriva nu när jag kommit igång lite mer med att träna. Jag kan meddela att vovvsingarna är glad över att vanliga matte är tillbaka.

Tyson fick börja och tur var väl det. Han var toppad som få, vilken energi. Lite för mkt i vissa tillfällen och då tröt mattes tålamod lite. Tog mig själv i örat och gick tillbaka några steg och gjorde det hela enklare och han lyckades mer!
Jag måste säga att jag är glad att jag har 2 så olika hundar. De utmanar mig på olika sätt, och jag tvingas tänka efter. Att jag kommit så pass långt med Tyson trodde jag nog aldrig när vi startade. Men med hjälp från vänner och min bror med familj så har vi tagit oss till där vi är, och det är jag evigt tacksam för. Att vi sen råkat ut för puckon som försvårat vissa delar under Tysons uppväxt är en annan sak, men vi har iaf kommit vidare och förbi dessa "hinder" som de skapade under vägen.


Dizzelizz tur. Kulsprutan, hoppetossan, Red Bull i mallekläder...ja, kärt barn har många namn. Vi började med bakdelskontroll. Detta är kul sa hon, och swishade rumpan till rätt position vid matte. Körde vidare med kontakt och små "fot" förflyttningar. Hon var, som för det mesta, med fullt fokus på matte. Ja, då och då blåste det ju ett löv som man var tvungen att kolla, men var snabbt tillbaka hos matte igen... hehe

Jag körde vidare på inkallningarna för att bibehålla farten som hon fått tillbaka. Fullt ös och så sitt framför matte. Jättefint! Glad att farten är tillbaka. Detta har jag aldrig haft problem med Tyson, men de är ju oxå olika.

Körde lite hopp. Både till ettan och tvåan. Så duktig! Den har matte fått gratis. Hoppetossan tar gärna o hoppar lite själv när hon kommer i närheten och hon bara springer fritt.

Läggande under gång går framåt. Ja, det har ju aldrig varit problem med farten haha. Smack i backen, men dock upp som ett popcorn ibland, men nu börjar hon greppa att det är först när jag säger annat som man får lätta från backen.

Ställande har vi börjat så smått med, men inte gjort så mkt. Kommer dock.

Apporteringen; hon vill gärna släppa för tidigt och matte klurar vidare på det. Tror dock inte det blir några större problem.

Kort men intensiv träning.

Idag, tisdag, blir det träning med Eva. Yihooo, säger matte. Ska bli kul. På onsdag börjar ju kursen oxå. Vad kul det ska bli.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt att du fått tillbaka träningssugen :).. Hundarna verkar ju laddade som det låter *fniss*.

kramar

2007-03-20 @ 07:35:38
Postat av: Josefine

Någon som sa något om choklad:)? F-n va gott:)! Känner igen det där med att ha två olika sorters vovvar, det är utmannande...men ibland svårt att pendla mellan de olika individerna:)! Hopp&Lek

Postat av: Malin

Härligt att träningslusten är tillbaka och härligt att du bloggar flitigt dessutom ;o)
Se nu till att blogga i helgen för då jobbar jag och måste ha något att läsa ju ;o)
Visst är det en utmaning att träna 2 så olika individer, lite väl klurigt ibland om du frågar mig - fast kul ändå! :o)

Trevlig helg om vi inte höres!
Kramar!

2007-03-21 @ 02:36:02
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Linda

Härligt er träning går så bra :) Och visst är det en utmaning att träna två helt olika hundar.

Du får hojta till en dag om du har tid att ses på Revinge för lite spår eller så. Jag kommer gärna ner till dig ;)

Kramar Linda

2007-03-22 @ 10:05:57
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback