Tillbaka till livet!

Shit vilken vecka/-or det varit. Vi har haft problem med en viss kakelsnubbe som inte gjort många rätt under kakelsättningen i vårat badrum. Mycket snack och lite verkstad stämmer in alldeles ypperligt på denne clown.

Vi hade nämligen visning på huset i söndags och det var lovat många ggr att vara klart lååångt före visningen. Vi kunde ju heller inte städa förrän badrummet var klart, för det spreds så himla mkt damm i huset.

Resultat: inte helt färdigt badrum iaf, Jeanette skällde ut gubbjäveln som värsta pms-kärringen. Han lämnade så många grejer ogjorda och vi har säkert (lågt räknat) lagt ner 10 timmar var i badrummet för att få det ok visbart för söndagen. Han hade inte ens tagit bort fog som fastnat  mitt på kaklet, så det hade ju brännt fast ordentligt o var ett helvete att få bort.

Vi lämnade huset städat o "klart" 10 min innan visningen.... puh. vi mötte ett par på uppfarten o Tyson hälsade dem så fint med en utskällning fr bilen... NICE!

Men vi fick iaf med beröm godkänt för kämpandet för att få fint i hus o trädgård av mäklaren o det var skönt att höra. Vi hade 7 spekulanter varav 3 nu är intresserade. Det är startat en budgivning o vi hoppas på att skriva under inom kort!! yihooooo!!!

Hundträning??? Tätt på noll. De har fått roa sig själv mkt i trädgården mellan korta kisserundor. Jag mår så himla dåligt över att de inte fått den träningstid de förtjänar.

I onsdags fick dock Dizza komma på "skoj-med-hund" träningen. Vi körde rallylydnad och vidare på Flyball.

Denna gång klickade det för Dizza att hon skulle trycka på plattan för att få bollen. Yihooo, vad roligt det var sa Dizza. Och matte sprang o jublade som ett fån när man skulle hoppa tillbaka m bollen i munnen över några hinder. Men roligt hade vi!

Rallylydnaden var oxå kul o Dizza var så klart jätteduktig och vi hade ännu mer roligt. Det kommer vi testa fler ggr. Jag har en plan för Göteborgsgänget, om de ngnsin törs komma ner till Skåneland, att låna in Eva o köra lite av varje av Freestyle, rallylydnad o Flyball, bara för att testa ngt nytt och roligt även om det inte är nåt man vill köra vidare på. Men ett break i den vanliga träningen är aldrig fel! Bara de inte är rädda för att bli fjollstämplade nu... jag skriver inte ut deras namn så går de safe. hehe

Helgens tävling... nope... blir inget. Eftersom jag inte hunnit träna med Tyson o matte har tydligen gjort T osäker på vad han ska göra vid platsliggning så skiter vi i det. Jag får börja om från början helt enkelt... Och komma igen när det är klart. Synd, men jag får se MINA begränsningar och jag vill inte misslyckas i en platsliggning!

Vill samtidigt åter gratta Elin o Nixa till det överlysande resultatet i debuten i Lydnadsklass I... 196 fucking poäng!! Det ni!

Nä, nu ska jag jobba vidare.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack vännen för dina gratualtioner :D... JAAA vad skojigt med flyball och sånt, skulle jag tycka vore dökul. Vi får planera in en skånehelg nåt tag!

kramar

2007-04-25 @ 08:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback