Så har vi tränat sök!

Hej hopp i lingonskogen!

Nu sitter jag här vid datorn efter att ha tinat upp efter en kylig förmiddag/dag i skogen på sökträning. Och det är en riktigt nöjd matte som sitter här!

Dizza har ju varit lite blyg när det kommer en klump med nytt folk "som överfaller henne" som Dizza verkar tycka. Detta efter en tråkig hälsningsepisod där en person tyckte man ska vara uppe i huvet på valpen och vara väldigt burdus och knuffa henne hit och dit som värsta schäferdunkmaskinen... Ja ja, idag var det inga problem, hon verkar ha släppt den tråkiga episoden och det är ju skönt.

Tyson fick gå första av mina 2. Han var inte alls lika stressad/uppjagad i ren förväntning som han brukar. Bra!!! Han fick gå 3 skick. Jag kör rulle på honom. Vi testade pop up för raka slag och speciellt på första figgen. Sprang ut jättefint och tog rullen och tillbaka till matte. Påvis med matte slängandes/hängandes efter och kamp med boll på snöre med figgen! Kanonkul, tyckte Tyson. Efter 3:e skicket var han rätt trött. Blandning av nya människor och miljö tillsammans med laddandet i bilen och dålig kondis är nog orsaken. Jättenöjd är jag iaf. Vi avslutade med förstärkning hos gruppen efter sista skicket, vilket var trevlig enligt Tyson som fick MASSOR av gott godis.

Dizza då. Vi körde med godis hos figgen tills jag kom ut och jag agerade väldigt neutral så figgen var det mest spännande. En figge sprang ut till vänster och Dizza stod fint och ville ut. Satte sig och väntade med full koll mot figgen. Men det var inte den figgen vi skulle ta först utan nästa figge som sprang till höger istället. Dizza sprang i fullt ös och rakt på figgen, jättefint!
När det var dags för den andra så fick hon en extra förstärkning av pop up. Den figgen var nog en 35 m ut i rutan, men det var inga som helst problem, sprang i fullt ös ut och smaskade godis och myste med figgen. Eftersom det gick så bra så körde vi en till figge och sen avslutade vi med förstärkning i gruppen och det gillade hon skarpt!!! Salami fick hon, vilket är mumma!! Hon fick t o m ha på sitt fina nya tecken. hihi  (ska be Allan ta foto så jag kan sätta upp en bild på den...) Annie håll för ögonen!

Jag är jättenöjd med dagen och tycker sökgruppen är ett riktigt trevligt gäng med bra idéer och tips till en rudis som jag är. Kul att jag o vovvarna fick komma med. Och det var trevliga hundar resten i gänget hade!! Kul! Jag ser fram emot vidare lärdom inom söket.

Woffe o Marina var oxå med. Jag hann tyvärr inte se ngt av Woffes jobb eftersom de körde direkt efter Tyson, men Marina var nöjd så jag tror det gick bra för dem oxå!!

Dizza stå!!
Dizzas fina tecken hihi

Kommentarer
Postat av: Annie

Japp det blir så Jeanette när man som dej är ödmjuk, lyssnar o gör sitt bästa för hunden.
då lyser dom som stjärnor
kram

Postat av: Anonym

JÄTTEFINT tjänstetecken Jeanette!! jag är döimpad!! jag komemr definitivt beställa ett sånt sen.. kanske skickar ner ena av Ozzys så du får brodera det oxå.. :D.. Nixa vill oxå ha ett roa *asg*.. Annie kommer gråta..

Kul att det gick så bra för er..

massa kramar

2006-10-29 @ 18:30:44
URL: http://eloz.tk
Postat av: Linda

Superfint tjhtecken på Dizza :) Hon passar fint i rosa. Tror Bella får ha något liknande hehe. Nicklas kommer gå i taket.

Roligt att ni haft en sådan givande dag.
Har du tid att träna lite med mig och mina dogs någon dag?

Kramar Linda

2006-10-29 @ 19:34:22
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Jeanette

Tjena Linda! Visst är hon söt, min prinsessa!

Klart jag har tid för sällskap med träning med dig och dina vovvsingar!! Jag mailar.

Kram

2006-10-29 @ 20:42:14
Postat av: Annie

Jättefint, vad duktig du e, men jag låssas att jag e färgblind hehehehe
snygg passform och jätte fin brodyr, tycker om när det står GRIMLOCK'S på duktiga hundar ( blink)
mmmmm man kanske skulle beställa ett i svart o buteljgrönt. mmmmmmm
massa kramar

2006-10-30 @ 08:09:35
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Helen

Vikket tjusigt tjänstetecken fast jag måste nog också låtsas vara färgblind:) Gillar inte rosa så mycket:) Maxa har nästan växt i sitt jag köpte så nu kan hon också ha sitt. Kram från Helen och monstersystern...

2006-10-30 @ 12:20:18
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Malin

Åh sicket snyggt tjänstetäcke, tycker det var supersnyggt med rosa! :D
Tror att jag ska ta och maila dig lite... ;)

Tack för grattiset i vår blogg förresten! :D
Tacka din Allan också.

Härligt att ni trivs så bra i sökgruppen! Det är verkligen toppen om man kan komma med i en ambitiös och trevlig grupp!

Kram till er alla, speciellt till lilla Dizza!

2006-10-30 @ 16:50:48
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Jenny

Men vilket underbart sött Tjänstetäcke! Det har du lyckats väldigt bra med :D

2006-10-31 @ 22:49:18
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Carro & Virus

Ojojoj, vilket läckert tjänstetäcke lilla söta Dizza har fått. Virus är hyfsat avundsjuk =)
Du, vad kostar det att beställa ett sådant tjänstetäcke av dig? Och om du nu tar emot beställningar från Stockholmsnördar, hur ska jag mäta Virus för att det ska bli rätt?

Hoppas att livet leker med er och att ni alla mår bra och har hälsan. Här uppe har vi det toppen, bara lite blåsigt hihi.

mvh
Carro och litet Virrus
ps. Har Allan spanat på bilderna från helgen i Sthlm? Undrar om det blev nåt på Virrus i tvättstugan eller om det bara blev svart burr. ds

2006-11-01 @ 09:03:45
URL: http://www.callenco.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback