Besök på Tysons favvoställe, och matte bara syr o syr

I går fick Dizzelizz följa med när Tyson skulle träna på Treadmillen på Malmö Djursjukhus. Jag hade pratat med Marie innan och hon tyckte det var en lysande idé att ta med henne, dels för att smittas av Tysons glädje över att vara där och för att vänja sig vid stället för att senare få testa att simma lite.

Dizza tyckte det var riktigt intressant och inspekterade stället ordentligt. Hon skulle var med hela tiden, även när Tyson skulle duschas av inför träningen. Hon var även upp och gick inne i treadmillen, när den inte var påslagen givetvis. Sen, när Tyson väl börjat sin träning, så försökte hon då och då pussa på honom genom glaset, eller var det för att försöka ta hans dummy som han hade...

Det har varit en del träning, speciellt nu inför helgens tävling på Skurup. Det blir lite träning för Dizza oxå, eller mest lek och kontaktövningar. Testar då och då med apport, det ska ju börjas i tid ;-) . Den är så pass rolig, att hon lyckats ta ner en gammal apport som vi har hemma från sin hylla och kommit med den till matte. *duktig tjej*

Hon är fortfarande en grymt kontaktsökande tjej, och kommer nog fortsätta vara rolig att jobba med. Det jag gillar är att mina hundar är så olika, och att jag utmanas att lära mig nya sätt att lösa "problem" på. Med Tyson fick jag verkligen jobba för att få honom att söka kontakt, och det kan fortfarande vara så när jag inte varit tillräckligt vaken.

Som tur är har jag  kunnigt folk i min bekantskapskrets som har kunskapsbanker utan dess like, som kan få mig i nya tankebanor och vara min idéspruta.

Jag har även hunnit sy lite nya tecken, vilket har varit riktigt kul, och har fått trevliga kommentarer och glada mottagare vilket är det roligaste!! Jag har även sytt ett vintertäcke till Dizza, och kommer att försöka sätta upp nya bilder så fort som möjligt, ev fixa ett speciellt galleri där jag uppdaterar då jag gjort nåt nytt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till i helgen.. klarar nog ni galant. Ja ett galleri med tecken och täcken m.m. vill vi se :D..kramar från en nöjd mottagare

2006-11-22 @ 13:28:17
Postat av: Linda

Du, jag tänkte på en sak nu när jag läste om Dizzas vintertäcke. Skulle du vilja sy Lucas namn på hans täcke??
Givetvis bara om du har tid :)

Härligt att Dizza tar allt med sådan ro. Wille är likadan :)

Kramar Linda

Postat av: Lotta & Basse

Hejsan!
Ja ännu ett täcke blir det till att sy snart, hehehe! Men ingen brådska, som jag sa!

Helt underbara bilder har ni på er sida!!! Underbara vovvar också för den delen!

Ha det gott, och vi hörs!
Lotta & Basse

2006-11-22 @ 18:14:43
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Malin & C:O

Halloj!
Här har du några till som är sååååå möjda med sina täcken! Har tyvärr kommit på lite fler "projekt" till dig... (stackare, du kommer få jobba hårt nu - vet inte hur många förfrågningar jag fått i vår blogg ang. din sykunskap!!).
Men det tar vi via mail och det är iiiiingen brådksa alls! :D

Ja, galleri vill vi se! Så att man kan sitta och sukta lite ;o)

Kram och pussa på den sötaste mallenosen!

2006-11-26 @ 22:29:09
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: AK&Kråka

hej!!
underbara bilder, jag myser och fnissar mig igenom gallerierna!!
jag vill också se dina syalster!! Ett täcke till kråkfröken för kalla bilstunder skulle nog behövas så småningom....
välkommen att besöka oss i vår AHblogg!

2006-11-27 @ 15:54:49
URL: http://bacillen.aktivhund.se
Postat av: Allan

Pfffsst, Malin, du vet väl vilken "stackare" som tvingas till att göra alla dessa grejer på nätet eg.?
Just det, jårs truli.

Ok, denna bloggen fixade J själv. ;)

2006-11-27 @ 17:03:10
URL: http://www.allanbank.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback