I väntan på att kunna logga in för uppdatering...

Bloggen har jag inte kunnat komma in på pga nåt med servern, därav inga uppdateringar på ett tag...

Nu, när  ni vet det så ska jag försöka uppdatera er i Dizzas liv.

I måndags for bara jag o Dizza till Linda (
www.rottislyan.com ) för träning och lek. Vädret var inte som jag hade beställt, utan regn och iskalla hårda vindar. Hur som helst så la jag ett spår till Dizza på ca 60 m. Det blåste rejält, så jag lade ett medvindsspår endast, utan vinklar. I slutet kampläder på snöre=roligt till tusen. Jag ville att spåret skulle ligga iaf 2 timmar, och sedan testa utan större förväntningar. Vi hade ju inte spårat på veckor....

I väntan övertalade jag Linda (dock inte sååå svårt) att åka till TEBA en sväng. Man hittar alltid sånt man tycker att man definitivt behöver och det nu! Och som vanligt blev det många pengar.... men många användbara grejer till ett bra pris. 

När vi kom tillbaka så fick Dizza ta spåret. De första 10 metrarna var det ngn tvekan, men arbetade intensivt hela tiden, sen blev det ordentlig dragning i spåret och hon gick klockrent med ett självsäkert och bestämt drag framåt i spårkärnan! Oj då, vad man är duktig! Linda tyckte oxå det såg bra ut! I slutet väntade ett stycke dränkt kampläder och det var roligt!!! Tjejen min kampar som en äkta Grimlock's nu när tänderna är på plats! Ujujuj

Sen var det dags för Wille att lära sig hyfs kring damer speciellt. Han har nämligen börjat dominera resten av vovve-familjen hos Linda, inklusive tik. Och det satte Dizza stopp för snabbt. Tjong sa det bara och Wille låg på backen med öronen bakåt. Han fick nog sig dagens chock! Sen i slutet började Dizza o Wille leka lite, men jag tror det blir bättre till nästa gång, om Linda låter bitchen Dizza komma i närheten av Wille.

I tisdags blev det bara Tyson som fick träna och då i form av Treadmill hos Marie på Rehab.

Onsdag så fick jag abstinens och ville ut o träna. Jag ringde Eva när jag skulle iväg o klippa mig för att höra om hon hade tid över för oss trots sent ute. Och det hade hon!! Yihooo!!! Efter ett julklappsinköp efter klippningen bar det av till Eva. Vi hade bestämt att vi skulle testa lite lek i form av Freestyle. Jag tog med både Dizza o Tyson, men det var Tyson som fick testa Freestylen. Han var sååå på G när vi kom fram och han gick grymt bra i fritt följ, som ett frimärke vid sidan o med grym kontakt.  T o m Eva skrattade gott åt hans engagemang. Vi testade lite slalom mellan benen och snurr och backa och att gå mellan mina ben. Den sista övningen var klart den roligaste tyckte Tyson, svansen gick hela tiden och han såg faktiskt ut att le!

När vi gjort det så fick Dizza träffa Diesel, Evas BC-valp som är lika gammal som D. Och oj vad Dizza blev utskälld! Hon blev lite ställd och visste inte riktigt vad hon skulle göra. Men det hela slutade med att de lekte och rusade omkring. Då o då skulle Diesel valla Dizza. hihi, det såg för roligt ut!

Efter igår så har jag tränat/lekt lite med dessa övningar med vovvsingarna, även Dizza. Shit pommesfrites, vilken fart! Och hon har lärt sig jättesnabbt! Kul, detta ska jag spinna vidare på som en rolig kontaktskapande/teambuilding övning!  Ska även testa lite rallylydnad för skojs skull, för grunden till allt detta är för att skapa en ännu bättre kontakt och samtidigt ha roligt. Dizza satt o pep utanför kompostgallret när jag o Tyson körde lite i köket.... Jag vill oxå!! sa hon

Till helgen så blir det avslutning med miljögruppen och skojlekar med vovvarna och då är det Tyson som är med. Fest fredag OCH lördag, så i helg är det mest "akta mattes huvud" som gäller. På måndag är det dags för ännu en simtur/treadmilltur för Tyson, innan vi drar upp till norrland.

Kram på er! Och ha en underbar julhelg med god mat och roliga/mysiga hundstunder!

Kommentarer
Postat av: Linda

Sjävklart får Dizza leka med Wille fler gånger. Jag lånar gärna Dizza några dagar ;)
Han behöver som sagt bli satt på plats. Tikar dominerar man INTE.
Och nej, såå svår var jag inte att övertala att åka till TEBA. Jag ska dit snart igen. Foder till Wille... tror du jag kan hålla mig till att bara köpa foder? NEJ!

Jag håller tummarna för att jag får min Bende-väst på söndag hehe :)

Kramar Linda

Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta

Vi önskar er en God Jul o Gott Nytt År!

2006-12-15 @ 09:28:24
URL: http://ww.myslya.se
Postat av: Marina

Guud vad ni har varit aktiva! Jag blir ju trött bara jag hör det! ;-) Nejdå, jag blir nog allt lite avis på att du kan vara ute och härja med de fyrbenta när mina bara ligger och hostar eller, om tillfälle ges, jagar en kanin eller två...
Än en gång tack för det fina täcket till Tilda. Hoppas att Camilla gillar det!

2006-12-15 @ 12:23:43
Postat av: Lotta

Här tränas det flitigt ser jag, och bra går det ju också! Då är det skojigt;)!
Själva sliter vi på tecknet, och det sitter alldeles utmärkt. Lite skitigt har det blivit bara, men det är väl lite meningen :D!
Ha en trevlig helg och en alldeles underbar jul & nyår (ifall vi inte "hörs" innan dess)!

2006-12-15 @ 20:06:35
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Elin

Låter kul med freestylen tycker jag! :).. kan nog vara en bra grej.

kramar och GOD JUL!

2006-12-15 @ 22:13:38
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback