Dags för nästa tävling :-)

Jepp, på söndag är det dags igen att pröva våra vingar...
Har även kommit med på tävling i Borås nästa lördag o DM:et nästa söndag.
Men en dag i taget!
Efter förra tävlingen bestämde jag mig för att åka upp till norrland, med bas i Luleå hos mina päron. Var även i stugan o bara njöt av dagen o vädret och hann träffa mommo. Hon är en riktig krutgumma, dryga 86 år o bor kvar i sitt hus i en liten by i Tornedalen o helt klar i huvudet. :-)
Var även i Kiruna några timmar och hann äta lunch med V, vän sen mellanstadiet, sen även hundträff med Lotta o hennes buse Abby, en irländsk setter. Sen en snabbvisit på Björkis, o sa hej till Lisa innan jag körde till Luleå igen för att träffa brorsan o hans barn. Världens goaste ungar :-)

Hann även en "träning" på fredagen med Linda o hennes busar. Blev inte speciellt strukturerat då jag kände att Dizza inte var sig själv. Tyson o Morra fick leka lydnad oxå så klart.
Bilder (tagna av Linda Körlén)
Tyson o jag :-) kolla, han har ju kontakt!!
Killen kan!! "Rutan"
Värsta freestyle-ämnet :-)
Lill-Morra har vuxit "litta" :-) . Stor tjej nu.

Sen vi kommit hem har det blivit ett par spår, för att kolla av var vi står.
Även kört upptag, o har sett en trend att ifall jag kör fler än ett så tar hon bakspår,
som om hon blir osäker för att vi kör fler ggr efter hon gjort rätt.. Nåja, nu kör jag bara ett upptag
i taget. Testar av olika vindriktningar för att se om det är skillnad.
Även varit noga med att gå en bit rakt mot upptagspunkten så att hon inte hamnat i ett
detta-är-även-spårets-riktning-spår.. Verkar funka bättre.
Metallen är nåt hon inte gillar.. hade den tejpad ett tag, fick tips om att ta bort tejpen o att
hon kommer över det förr eller senare. Men det har bara blivit sämre, så nu har jag tejpat
den glest igen för att få upp det mot det positiva igen. So far so good.
Vet att det inte är en långvarig lösning, o att det inte är så på tävling. Men jag måste känna
att hon tycker det är ok igen o börjar om igen för ett bättre slutresultat.
Lydnaden har jag inte kört speciellt mkt, men den känns ok. Inget lysande, men helt ok. Och
jag känner att spåret är det jag vill klura ut o lägga energi på just nu. Uppletandet har funkat
fint o jag ser fram emot att testa av det på en tävling :-)

Idag åkte jag till Björka-fältet med en plan :-)
Lade ut ett spår till Dizza på ca 800 m.
Sen tog jag dogsen ut på en promenad. Dizza fick ha på sin klövjeväska med lite vikt i.
Vi stannade även till och körde lite uppletande-övningar o alla 3 var sååå duktiga *ler stolt*
Min lilla Morra tvekade inte utan stack rakt ut på fullt djup o hittade föremålet o fullt ös in igen till
mig!! Dutti kicka!
Tyson är grym med nosarbete, och han tycker verkligen det är sååå kul med uppletande.
Dizza fick även ett tomskick och sen ett nytt skick o höll samma fina tempo då vilket var nice att se!
Väl tillbaka vid bilen, dryga 6 km senare, så fick Dizza en kort vila innan hon fick ta spåret.
Var noga med att få en lång raksträcka rakt mot upptagspunkten. På med selen o hakade på linan,
och sen "sök spår". Fint tempo ut, hittade spåret, analyserade (såg det ut som iaf :-) ) o sen åt rätt håll!!
JAAAAA!!!
Spåret gick finfint, missade en pinne i ett område med höga grästuvor, men de andra in. Skönt!
På vägen hem fick jag bytt 2 av mina sommardäck som var olagliga.. o jäklar vad olagliga de var!!
Sömmen syntes! oops..
Väl hemma blev det vila i ett par timmar, sen iväg till Malmö bk för att få hjälp av Christine
o blev kommenderad i lydnaden. Kändes ok, även om vissa saker kan vara bättre. Min glädje var
Dizzas metallapportering!!
Överlag helt ok lydnad, inte hennes bästa men helt ok. En del saker som måste bli bättre, men inget
vi fixar med innan tävlingarna. Men i sommar har vi "lite" att jobba med.

kram på er därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback