Bättrat på duktighetsfaktorn...

Jorå... så är det... i min bok iaf.

Igår tyckte min rygg att det var ok att springa. Yihooo!!! Så det blev en tur med hundarna, sprang ca 4 km. Grymt skönt var det att äntligen kunna springa utan att ryggen skriker stopp. Håller tummarna för att det börjat vända nu.

Så där blev det ett plus i kanten för mig.

Idag är jag ledig. Nice...... Tog en sovmorgon o hade hundar som njöt lika mkt av att ligga i sängen en extra stund.

Sen bestämde jag mig för att ta tag i den irriterande högen med brädor o skräp från renoveringen av övervåningen o hallen. Sagt o gjort. Stack iväg o hyrde ett släp. Väl hemma släppte jag ut galningarna som kunde fara omkring medan jag lastade släpet full. Jisses vad mycket det fyller.

Gick in, tog en lunch o väntade på att sopstationen skulle öppna. Iväg dit, lastade av allt skräp. Släpet var helt proppfullt, fick dock hjälp av snubbarna som jobbar där; en av dem körde fram stora traktorskopan så jag bara kunde slänga i alla brädor i den isf att gå från släp in till stora containern. Snällt!! *ler tacksamt*

Frågade ut dem lite om hur mkt folk det kom på lördagar, för jag började känna mig hungrig o inte såååå peppad att köra hem för att ta ett lass till. Men... det visade sig att det är normalt riktigt mkt folk där på lördagar, speciellt om det är fint väder... CRAP!!

Hem igen, ut med odjuren och fortsätta med att fylla släpet åter igen. Det värsta är.... att det är kvar till ett till lass... CRAP, igen.

Tillbaka igen, tömmer återigen i skopan så det tog inte sååå lång tid. Städade efter mig och sen körde jag hemåt.

På vägen hem bestämde jag mig för att ta hundarna på var sin cykeltur när jag kom hem. Och det gjorde jag!! Damn, vad impad jag är av mig själv!

En liten parentes:

Dizza är duktigt skendräktig och har tom fått mjölk i tuttarna... Stackaren... Så nu ska jag öka konditionen ännu mer för att se om hon kommer snabbare ur det... Hon har löpt tre ggr, och hon har varit skendräktig... hmmm vänta nu *räknar på fingrarna*.. 3GGR!! Så nu får det vara nog. Hon mår inte bra av det och jag orkar inte se henne gå igenom det varje gång trots att jag testat Galastop och även extra fysträning och mindre mat... Tur i oturen har hon 8-9 månader mellan löpen.

Dizzas systrar... hmmmm.... också skendräktiga vid varje löp. Storasystrarna? Jooodå, de jag har kontakt med ialla fall...

Ska se när hon kommer ur detta och är på rätt köl, när det blir rätt tid för en tid till veterinären.

Nåja, nog om det.


Satan i gatan vad det blåste när jag cyklade med dem. (Intressant med skåne... det känns som om det alltid blåser motvind.. nåja.. kanske bara jag...)
Ok att jag inte har samma kondition som när jag tävlade Taekwondo men.... Det blåste riktigt mkt, i Danmark hade dem sagt: Det blæser en pelikan. Roligt uttryck tycker jag hihi.

Dizza fick en cykeltur på 5 km och så ca 1 km uppvärmning och nedvarvning. Tyson fick ca 4 km. Jag kände att Dizza var den som behövde mest springa-väck-mjölken-distans...  Hemma igen o dags för stretching, dusch och nu slappa i soffan!! Nice! OCH vi har förtjänat det, alla 3!

Så; over and out!! Sisten i soffan är en..... !!

Kommentarer
Postat av: Larsson

Uuuu - nu blev jag AVIS!!

"Cykla..." å tänk den som kunde cykla ändå...suckar



Ja alltså, cykla kan jag ju men inte just nu och just här. Vi har ömsom is och ömsom snösörja på vägarna suck igen



Svejsan!

Postat av: Nina

Hrmff ... Ont i ryggen, kan inte springa yada-yada ... å så springer du 4 km bara så där - POFF. Otroligt irriterande läsning en lördagsmorgon surar.



Vi ska snart oxå till tippen :) - börjar dra ihop sig till renovering så smått ... Kan du komma och hjälpa :)? Ha en härlig helg! //Kramar

2009-03-07 @ 08:54:01
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Helen

Låter härligt att cykla. Kanske inte att cykla i motvind men ändå. Här är det alldeles för isigt och slaskigt för att ens kunna fundera på att cykla nu. Från förra inlägget; känner igen det där med att se allt i hundträningsperspektiv:) Det är ju bra att hitta bra ställen att till exempel träna uppletande för när man väl ska göra det så brukar jag ha jättesvårt att komma på bra ställen... Stackars Dizza som ska ha valpar. Jobbigt! Maxa börjar bli lite konstig så det är nog lite skendräktighet på g. Kul när man har anmält till tävling:( Ha det! Kram

2009-03-08 @ 14:52:29
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Blondinhenke

Läste att du kommenterat i någons blogg att du fått problem med försäkringsbolaget rörande premien på bilen? Jag undrar vad mitt försäkringsbolag skulle säga om de visste att mina vovvar har en egen hundlucka som de springer ut och in igenom dygnet runt... Visserligen måste dem gå in i hundgården med två schäfrar så jag tycker att det borde vara tillräckligt. Kräv annars av försäkringsbolaget att dem bevisar för dig att ditt skydd inte är tillräckligt. Jag skulle vilja se mitt försäkringsbolag försöka något liknande hemma hos mig bland vovvar och övervakningskameror.

2009-03-11 @ 16:30:59
URL: http://www.metrobloggen.se/henrikolsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback