ZONA STULEN!!!uppdaterad: återfunnen!!!!

Zona är återfunnen!!! Jisses så skönt.

Mamsen ringde och berättade att de fått Zona tillbaka. Jag började gråta av lättnad... jag vet hur mkt Zona betyder för framförallt Kattis. Känslorna och oron och tankarna som far i ens huvud vad som hänt ens älskade hund.... måste dock säga att detta är värra än när en hund sticker iväg... för här är det ngn som tagit hunden och gud vet vad de gjort med den...

Det var några av ett "icke så populärt folkslag" som tagit hunden samtidigt som de tagit däcken. De hade kommit in i hundgården på nåt sätt och krupit in genom hundluckan och tagit med henne...
Tror inte brorsan var så lugn som han normalt är när han fick se snubben som gjort det.....

Huvudsaken är att Zona är hemma igen hos sin familj!!

Kram på er!!

--------------------------------------

Tysons syster Zona har i natt blivit stulen från sitt hem. Alltså en schäfertik stulen från Vallen, utanför Luleå.


Här är deras mail som de skickat ut:


Idag/natt har någon brutit sig in på vårt hundpensionat och stulit min hund Binagårdens Arizona med öronmärkning 56013T.
Man har även stulit 4st alu-fälgar med däck men lämnat kassan med ca. 8.000kr i?!?
Polisen är inkopplad.  
Ni får gärna skicka detta meddelande till alla ni känner, jag vet att oddsen för att få tillbaka hunden är minimal. Men man måste ju försöka....
Skulle ni få nys om nåt så hör av er.  

Mvh Katarina Tano
Binagårdens hund- och kattpensionat i Luleå
http://www.binagarden.se/
0920- 330 17


---------------------------------

Hör ni något ang detta så hör av er!!! Det är rätt uppenbart vilken hund de skulle ta, för det fanns andra hundar i samma byggnad...

Jag är så jävla förbannad, frustrerad över allt detta. Att bo i skåne när detta händer min familj uppe i norrland. Jag hade velat vara där för att hjälpa dem få hem Zona igen.... Hur kan ngn göra nåt sånt här?!

*håller tummarna*


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad jobbigt men så himla skönt att de fick tillbaka henne så snabbt! Nu får man väl inte ha åsikter om folkslag men de bättrar ju inte på sitt rykte direkt....

Postat av: Elin

Shit vad skönt att de fick tillbaka henne!! usch vilka puckon!! tack för dina snälla ord och jaaa hehe.. jag knuffade ner de två andra från bryggan. ^^

2009-06-20 @ 22:23:44
Postat av: Lotta

Men herre gud, så hemskt Zona! Men ååååh vad underbart att hon är tillbaka!!!!! Vilken oro under tiden, och vilken lättnad nu. Jag ryser! Så skönt att hon är tillbaka hemma.

Jodå som sagt, snat är Gilda-monster hemma ;) Längtar! Tiden går sen så hiskelens fort, och snart kommer beställningen på tecknet ;)

Kram på er!

2009-06-20 @ 22:45:56
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Nina

Hej hopp! Här har det hänt grejer vill jag lova :). Härligt att Zona kom hem ordentligt och att du slapp köraforträkning :). Kul med lydnads-SM och mindre kul med Tysons smärtor :(. Usch! Hoppas att han får hålla sig ganska fräsch iaf med rehab och så. //Kram kram

2009-06-22 @ 07:59:24
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

Oh vad skönt att hon är hittad igen,, Alltså jag har full förståelse för att din bror inte var så lugn jäkla idioter kram

2009-06-22 @ 20:44:08
URL: http://retrivrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback