Vaddå understimulerad???

Har tränat ett par ggr nu och jisses vad roligt vi har! Hundarna är som yrväder, men de kan ändå samla sig så pass att de fokuserat utför momenten. Duktiga vovvar!!!

Apporteringen blir bättre o bättre för båda vovvarna. Testade Hopp-apport, och där gick det ännu bättre *klia sig i huvudet*.

Har börjat lite smått med rutan igen med Dizza. Vi får se när det blir värt att prova på tävling hihi. Matte hatar rutan o har därför undvikit den. Tyson blir bättre o bättre med platsliggningen, och inte alls lika "stissig".

Trots att jag springer med dem små djuren o motionerar allmänt mer än innan (för att matte ska gå bli av med sin stora röv) så upptäcker jag att de känns mer understimulerade än innan... och detta trots att jag tränar deras hjärnceller oxå... nåja.

Detta visade sig speciellt då jag kom på Tyson ståendes över en fd chokladkaka a la Lindt Excellence= mörk choklad. *svordommar* Hundskrutt!! Han fick sig en ordentlig avblåsning dels för att denna matte blev livrädd. Tänk om han blir dålig... En timme eller två efter det inträffade så verkade han fortfarande må prima... så vi gick o la oss.

I morse mådde han lika bra så det var ju skönt. Det visade sig under långpromenaden att båda vovvarna hade misstänkt samma avföring med lite annan färg... så Dizza är nog hjärnan bakom operation-Choklad-smaka och var smart och lät Tyson smaka på det sista så han fick skulden. Åhhh, vad hon är smart den lilla rackaren...

Nog om det!

Vi hörs!

ps Extra kul grej är att Mirjam o Coffee ska vara med på samma spårläger som oss i Ystad i sommar!!! Kul-kul! ds

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad skönt att det gick bra med chokladen. Det var säkert Dizza som käkat det mesta och när hon hörde dig komma överlät hon det till T ;). De är smarta de småa prinsessorna. Vad roligt att hundarna är så taggade och att träningen går så bra. Det är så det ska vara. :D kram

2008-01-23 @ 06:47:43
Postat av: Ullis

Hihi, bushundar som stjäl choklad!
Jag har faktiskt varit här inne och smygkikat massor av gånger men inte gett mig tillkänna, har fått smak på malle på senare tid och tror nog att det kommer testas i framtiden.
Visst är skylthållarna härliga, så roligt att få skriva nåt eget i stället för att åka runt och göra gratisreklam för nån nån trist bilfirma! ;)
Roligt också att du hittade tips på min sida, alltid skoj att höra att det ger folk positiva vibbar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback