Letar fortfarande efter träningslusten...

Måste ha lagt den någonstans... men var, det är frågan.

image77

Pga flytt till nya tornet o nytt system på jobbet under mellandagarna, så har december varit en hård månad jobbmässigt. Mycket jobb och lite ledigt. Men måste samtidigt säga att jag tycker att det är kul med ett nytt och uppdaterat system och nya tornet ska vi inte prata om. Det är som natt o dag; det nya mot det gamla tornet.
Nu har vi 240 kvm stor yta i nya tornet. Luftigt och fräscht med mkt bra arbetsredskap. Ser verkligen fram emot att jobba där många år framöver.

Nog om jobbet.

Är på sista dagen ledigt och ska börja jobba igen i morgon, så klockan ringer klockan halv fem i morgon. Piiiip!!

Har inte tränat på riktigt på lääänge. Vädret har varit kasst, och min motivation har varit låg. Jag har kört lite aktiveringsövningar med dem under promenaderna, inne och i trädgården.

Har även  börjat springa lite smått, främst pga mina överflödiga kilon som retar mig varje gång jag ser mig i spegeln. Just nu känns det knappt fattbart att jag faktiskt tävlat TaeKwonDo på sm-nivå och var då riktigt vältränad. Springa 3 km var rena uppvärmningen. Tränade som mest 8-10 pass i veckan, TKD och styrke o löpning blandat.

Men, man kan inte leva på gamla meriter så därför har jag bestämt mig för att ta mig i kragen o gå ner de överflödiga kilona! Så det så. Och nej, det är inget nyårslöfte!

Nu till våren ser jag fram emot mer träning med mina hundar, och senare tävlingar. Lägre klass spår med båda mina älsklingar. Tvåan ska jag klara med båda hundarna också. Sen är det ren bonus att klara mer iår, tävlingsmässigt.

Träningsmässigt så ska jag försöka vara med på några läger, för att samla på mig mer kunskaper. Ystadlägret hade varit kul, och har även kollat upp lite ang läger i Stockholmstrakten, men då med inriktning på Lydnadsklasserna.

Landskronalägret, ska jag bara vara med på i år igen. Denna gång på spåret, då jag känner att jag har lättare att komma ut och träna ute i spårmarkerna än att lyckas vara ledig så jag kan vara med sökgruppen så mkt som jag vill och för att komma någonvart....

Jag känner att det verkligen spritter i mina vovvars ben för att få komma ut och träna. Och det ska dem få göra. Jag ska försöka sätta upp mål för varje månad, så jag har något att träna inför/mot. 

Något som jag hoppas på är att Elin o vovvarna kommer ner i vår för att tävla, så jag kan följa med som support och för att få lite inspiration. Jag har även tänkt att jag skulle ta mig ut och titta på tävlingar i vår så fort jag är ledig för att se hur "det ska se ut". Jag känner att jag står på en platå för att jag inte riktigt vet hur jag ska träna, och har ingen definierad målbild. Ska ev ta kontakt med en domare för att få följa med och lära mig ur en domares synvinkel. Vad vill dem se, och hur kan jag nå det med min träning.

Nog svamlat för denna gång.

image78
Lite bling så här i vintermörkret...


Kram på er där ute!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka förnuftiga funderingar du har :) Behöver du sällskap på någon tävling eller så så hojta till :)
Hänger även med ut och tränar om du vill det! Jag behöver en spark i ändan!!

Kramar Linda

Postat av: Elin

Hoppas vi kommer med i Simrishamn så vi akn häls apå er! :) annars får jag pallra mig ner ändå så kan vi ta en tärningshelg istället.. söta bilder på dina bebisar! kram kram

2008-01-08 @ 22:27:08
Postat av: Helen

Hej! Du kan få lite träningslust av mig; jag har massor men ingen tid. Jobbigt! Kul med läger i stockholm;) Jag funderar också på vart jag ska åka på för läger i år. Kram från Helen och Maxa

2008-01-09 @ 00:25:37
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback