Kiropraktorbesök för Tyson

Så har matte äntligen fått ändan ur vagnen.

Jag pratade med kiropraktor förra veckan, för att få en tid till Tyson. Han har varit varm vid ryggmuskulaturen och varit lite stel i nacken. Dizza och han leker väldigt fysiskt. Dizza framförallt är en riktig bulldozer när hon känner för det, och det är då Tyson som står som provdocka för hennes nyuppfunna attackförsök.

När vi kom dit pratade vi om olika saker angående Tyson och jag sa då att han är rätt skarp, och kan mycket väl markera om han får ont eller känner obehag och då fick vi en munkorg för säkerhetsskull. Den var rätt intressant tyckte Tyson, för den hade baconost i sig. Mums!

Och det beslutet visade sig rätt. När hon använde en grej som klickar till som en pistol ungefär, som hjälper att skjuta kotorna på plats antar jag, så tände han till duktigt. Så när hon klickat honom i nacken så vände han sig och visade garnityret. Slutade dock snabbt, och sen var det över. Så det är positivt iaf; även om han tar fram aggression så är det inte kvarvarande aggression.

Nästa vecka är det återbesök som gäller och sen även "vibratorträning" på Powerplate. Vi får se med den delen, men kanske värt att pröva som komplement till simning och löpning.

Nu ska jag snart gå o nanna. Är så himla trött. Har varit uppe halv fem i morse, och ska även upp så tidigt i morgon. Hade några snubbar förbi hos mig, som ska fixa och pimpa upp mitt hus. De var här för att kolla hur mycket arbete de ska göra och så vidare. Kul att få det fixat här hemma, men jobbigt att ha folk springandes  i veckor. Före och efter bilder kommer senare.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Stine

Hej och god fortsättning på 2008!
Hoppas att kiropraktorbesöket gör nytta för Tyson. Om det är en riktigt bra kiropraktor så får du gärna tipsa om vem det är, alltid bra att veta...
Lycka till med 2008 och hoppas det blir riktigt framgångsrikt!!

/Stine & co


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback