Miniuppdatering

Jag går mest o fixar hemmavid efter "renoveringen". Allt blev inte gjort, utan jag skulle göra en del själv, och så var det vissa saker som jag fått göra om pga att puckona inte kunde göra det ordentligt.

När jag kom hem från Norrland, så rusade jag nästan upp på övervåningen för att se hur det blivit och för att börja bära upp sakerna som varit i matsalen a la lager-stil med min säng o mig o hundarna.
Meeeen, så blev det ju inte. När jag kommer upp för att beundra det lackade framtagna originalgolvet, så inser jag att vi inte kan flytta upp på några dagar.
När jag drar handen efter golvytan så känns det som sandpapper. Det har rest sig, så att en handslipning av 35 kvm golv krävdes av mig. För ni kan fethaja att dessa hantverkare inte kommer in i mitt hus igen!!

Så dagen efter en 13 timmars bilresa så var det bara sätta sig i bilen o köra till Danmark o köpa lacken (som inte är godkänd i Sverige... förstår nu oxå varför... *hänga ut genom fönstret för att få frisk luft*).
Väl tillbaka var det bara att gå ner på alla fyra och handslipa detta golv för att sedan noggrant städa bort dammet och sen lacka. Det var ren ilska som fick mig igenom denna dag.

Så de sista dagarna av min semester, som jag tänkt piffa och puffa övervåningen, blev till att tillbringa i matsalen med alla mina saker och hundarna. ALDRIG mer!!

Men jag ska säga att det annars blev fint och jag är jättenöjd med lösningen jag gjorde i hallen nere.

Före och efter bilder kommer så fort jag fixat golvet i hallen nere och tagit bilder som duger.

Här är lite blandade bilder som jag tagit under de 2 senaste månaderna...

image87
Så här tackar Tyson matte för den nya roliga bollen...  detta händer medan matte städar i bilen

image88
En av många älskade bollar i Tysons liv... finns en boll i närheten så är den i Tysons käftar..

image89
Min brorsdotter, charmtrollet Lova

image90
Behöver jag säga att hon är ett busfrö?!
image91
Tyson i vinterlandet i Tornedalen
image92
Prinsessan på toppen, nu även godkänd på inträdesprovet till räddningshund

Kommentarer
Postat av: Elin

Härliga bilder! grattis till det godkända inträdesprovet! Vi är så stolta över er.. kramar

2008-04-11 @ 20:52:16
Postat av: Helen

Kul med hantverkare ibland! NOT! Grattis från oss med igen:)Kram

Postat av: Prinsessan i Norrland

Stort super Grattis till Inträdesprovet i Räddning. Nu blir det många timmars träning i veckan antar jag. Stora Kramen från oss alla.

2008-04-15 @ 07:37:15
Postat av: Jossan

Får passa på att gratulera samtidigt som jag tackar för gratulationen! Ska bli spännande och föja er i räddningen, det kommer gå hur bra som helst för er!!

2008-04-21 @ 22:49:28
URL: http://www.bolteus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback