Bus med vovve.

I ren frustration över att inte ha hittat ny kurs/nytt gäng att träna lydnad med på vardagar, så har jag hoppat på en skoj-kurs hos Eva. Skoj kan man aldrig få för mkt av.

Sagt o gjort. Jag fick veta att några som jag träffat innan under deras rallylydnadsinstruktörs-kurs skulle vara med. Kul, tänkte jag. Ibland hamnar man bland folk som "bara" vill aktivera sina hundar men inte tränar annat, men denna grupp är kul o de andra som är med verkar ha en del hum om hundar.

Första gången var det dags för sök i lada o stall. Ville se hur Dizza jobbade när matte för en gångs skull håller käften. Jag har lovat mig själv, o bett Eva sparka mig på smalbenet när jag ska in o styra upp för mkt. Nu ska damen lilla klara sig själv o lösa saker o ting på egen hand. Och det måste jag säga klarade hon finfint! Jobbade fint med nosen o hittade figgarna, dock var det lite spring som skulle ur benen första rundan hehe.

Hon fick nya figgar o rumpan gick som en propeller. Ngt lång i kroppen när hon skulle nå en figge bakom mkt bråte, men annars tycker jag hon verkar vara tillbaka i sitt vanliga jag. Ett ställe löste hon kanonbra, även om hon tyckte det var lite jobbigt att krångla sig förbi metallbråte o genom smal gång. Hon pep till lite, men jobbade vidare o löste det hela utmärkt. Konklusion: matte ska låta Dizzelizz jobba mer själv o inte lägga sig i som hon är så himla bra på.

Tyson fick inte plats/tid att köra idag, men nästa vecka hoppas jag på att han får jobba lite (läs: mkt). Men han verkade rätt nöjd ändå o sov sött i bilen.

De andra hundarna var; en borderterrier, en  blandning golden-labbe, en annan blandning (vet ej vad), en galen boxer o så grymtande labben Atlas. Nästa gång kommer även Marita med sin schäfertik Pava. Kul blandning är det iaf!

Jag har även lärt mig nåt nytt: när du är figge för en galenglad boxer o sitter ner: Var beredd på slemmiga pussar o ANDAS INTE in genom näsan när detta händer för då riskerar du få boxerslem in i näsan...  Detta har jag då hört hände en vän till mig *host, host* ... nädå, helt självupplevt ! *asg*

Vi hörs efter helgens bravader!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej & Hå!!
Snart ska vi ner till södra sverige för att göra Mentaltest samt Exteriörbeskrivningen på Prinsessan. Gud så nervös jag kommer att vara, kommer väl kräkas någonstans på väg in på banan.
Ser att du har fullt upp, tänkte höra om du har tid för oss & det efterlängtade halsbandet!???Jag håller alla tummar & tår för att ni kommer med på något MH snart. Det är så kul att följa er här på bloggen. Du måste höra av dig ifall du kommer upp..
Många varma kramar från Prinsessan med matte

Postat av: Elin

Haha vaddå boxerslem.. vad är det??? :) Kul att det gick så bra för Dizzelizzen... kram kram

2007-10-07 @ 23:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback