Spårat lite, dock ej på lägret snyft

I och med flytten o grejer att fixa ett tag fram över, så fick jag ta beslutet att stanna i skåne isf att åka upp o ha kul med alla andra Grimlockare. Det är tyvärr ibland såna tråkiga beslut man får ta.... Nog om det snyftandet.

I helgen spårade jag med Eva o gänget. Denna helg vid Bokskogen, där det finns många motionsspår o massor av spårmarker!! Dizza har ju inte spårat i skog mer än ngn enstaka gång. Och senaste veckorna har Dizza inte spårat alls. Hon har mest lullat omkring... Så nu j-ar skulle matte klura ut varför... Visst kunde ev (förhoppningsvis) löp som är på väg vara orsaken, annars visste jag verkligen inte varför...

Efter gårdagen, då hon gick lite bättre, men fortfarande utan fokus, så började jag klura mer o mer på om selen var problemet.... Jag bytte till en nomesele för ett tag sen, och det var ungefär då hon började gå sämre nu när jag tänkt efter. Så jag fick åka o inhandla en likadan sele som hon hade innan fast större eftersom hon växt ur den andra. För att reta ngn så köpte jag en rosa sele, moahaha.

Och vad händer idag? Jo, DIZZELIZZ GÅR KLOCKRENT!!!. Hon var så himla duktig, och hittade grejerna i spåret oxå!! Shit vilken helomvändning, och en mkt lättad matte. Jag började ju fundera på om jag gjort nåt annorlunda som fått henne till att sluta spåra. Noskvalster var oxå en fundering, men hon ju inte fnyst o frustat nåt...

Sen körde vi en kort intro till uppletande. Vi trampade först upp en ruta på 15x30 m. Eva gick sen ut med en av hennes grejer (sockar eller nåt liknande) och kastade den i luften så Dizza kunde se, och sen kastade hon in den i rutan rakt framför Dizza ca 25 m ifrån henne. När Eva var tillbaka vid vår sida så skickade jag Dizza och hon stack mer eller mindre rakt ut o hittade den snabbast av alla!! och fullt ös in till matte!! Titta vad jag hittat, lös hela hennes ansikte. Åh, min plutt!! Beröm fr Eva om hur snabbt o fint hon jobbade.

Jag har verkligen varit rädd att börja, för att jag inte vill göra fel o behöva börja om igen... jag kan ju inte detta.

Tyson fick oxå en tur och han tyckte det var skitball o han hittade oxå den snabbt. Båda mina älsklingar var sååå duktiga.

Efter lite fika o pauserande, så fick Tyson ta ett spår som var lagt åt Dizza egentligen, men eftersom hon lyckades så klockrent så ville jag stoppa efter det.  Så Tyson fick ta det istället. Han gick jättefint, även om det var kortare än han är van vid så var han nog rätt nöjd ändå!!

Sen var det dags för sidopåsläpp, spårupptag. Har aldrig gjort det med Dizza, men hon tog den klockrent. Jag stod o gapade av förvåning. Hon har det bara i sig, den lilla skiten!

Vi avslutade med budföring. Dizza sprang jättefint mot mottagaren, som tog i o gav henne ett kraftigt mörkt "FOT"... då nitade Dizza o tyckte att där stannar jag inte utan fortsatte tillbaka till mig direkt i stället. Vi fick dock till det sen.

Tyson gjorde det som alltid fint! Inget hjälpkommando, ingenting.

Nu är vovvarna på inskolning hos Eva, eftersom de ska börja vara där när matte är på jobbet.  Får väl höra sen hur det verkligen gått.. hehe.
.
Sätter in lite foton på en underbart söt Wilma från spårkursen. Tror rasen var Welsh (springer) spaniel. Glömde nämligen bort att jag hade kameran med mig... Försökte mig på lite huvudbilder på mina älsklingar oxå...

102042-39
Wilma trött efter dagens äventyr
102042-38
Wilma sötnos, vaken.
102042-37
Tyson bus, alltid stilig på bild.

102042-36
Dizza, min lilla sockertopp!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jättefina kort J! :D Har inte hunnit läsa om vad ni gjort än för jag fixar med bilder.. men ska läsa sen. Kramisar!

Postat av: Helen

Hej! Synd att ni inte kunde komma på lägret. Vi saknade er!!! Men ni verkar ha haft kul ändå;) Vi får väl träffas nåon annan gång:) Lycka till med flytt och uppackningen:) Kram från Helen

2007-05-21 @ 10:49:42
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Malin

Vilka fina bilder Jeanette! :D
Kul att ni börjat lite med uppletande, det är en superskoj grej tycker både jag och hundarna!
Kika in i våg blogg och kolla igenom alla inläggen från vårt läger... finns lite bilder där på en liten supersöt mallenuttvalp ;o)
Kram kram!

2007-05-22 @ 02:40:32
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback