Veckan som gått

Jag trodde vi skulle börja kurs i onsdags, men den var framflyttad pga tidigare snöoväder och inställd kursdag. Nästa vecka, då startar det. Ska bli riktigt kul och som sagt tror jag det passar Dizza som handen i handsken. Härligt att se henne i fartgrenar! Swisch.....

Vad har vi gjort då denna vecka? Ja, inte många knop... Det har varit mkt att fixa hemma och hundarna har fått små och korta träningspass då och då. Men i torsdags när det var Tysons tävlingslydnad så fick Dizza oxå göra ett litet gästspel medans T tog en liten vatten- och vilopaus.

Hon är alltså riktigt duktig på bakdelskontroll. Jag är imponerad, men det är nog också för att jag aldrig riktigt fått den farten på Tysons bakdel.

Vi körde lite förflyttningar på stället, fot i korta sträckor, ställande, läggande, inkallning och hopp.

Förflyttningarna och fot i korta sträckor gick jättebra. Hon var vaken och fullt ös men ändå fokuserad på mig. Hon är även lätt att bryta om hon får för sig nåt annat. Nöjd som få var jag.

Läggandet säger smack i backen. Hon har dock lätt för att poppa upp igen kort efter, så det jobbar vi vidare på. Just nu är jag jättenöjd med farten i utförandet. Ställandet har vi kört väldigt lite, men hon är kanonduktig och fattar snabbt. Efter 2 korrekta utföranden från sitt så stoppade vi med det. Måste sluta med vinst!!

Inkallningen har hon kommit in i lägre fart än vanlig Dizza-speed. Så jag har fått tänka om och jobbat för enbart högre fart, ej helt korrekt utfört. Och det har hjälp avsevärt. Man hamnar nog lätt i samma gamla banor, men denna lilla filur utmanar mig att tänka efter! Det är bra för matte.

Inkallningarna kom hon nu rusande och nästa kasade på rumpan sista metern i framför matte. Åhhh vad hon är härlig!

Hoppet. Ja, vad ska jag säga?! Det är typ klart, redan. Hon kan även hopp, sitt, hopp. Hon hoppar gladeligen denna tjej, och klättrar. Säger jag klättra, så klättrar hon upp på höga grejer. A-hindret (ett litet), var ju ingenting sa Dizza när vi provade det en gång. Så roligt faktiskt så hon tog en egen runda över den och kom leendes tillbaka och sa: visst är jag duktig, matte?!

I morgon är siktet inställt på Saxtorpskogen och sök.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp... hihi ja de där A-hindrena är skitkul! :D Det kom Nixa på idag...

Kul att det går bra för er.. Härlig bild där Dizza ser "tannalös" ut oxå *asg*.

kramar

2007-03-17 @ 16:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback