Spår för 2 trötta virrpannor

För att ge Allan lite lugn och ro medans matte är på jobbet, så åkte jag ut för att spåra med mina älsklingar. Planen var att för Tyson lägga ett rätt långt spår, om inte ett lägre-längd så tätt på. Och till Dizza lite kringelikrok med 2-3 föremål för att se intresset.

Gick först T's spår på "ängsmark" som var torrt som snus i jorden/sanden. Ok, detta kan bli tufft tänker jag... Jag gick nog tätt på 1 km. En hel del vinklar, 2 olika gräsiga underlag 6 el 7 apporter inkl slut.

Dizzas spår lade jag mellan rader av höbalar och sen olika vinklar när vi kommit bort fr höbalarna. Det blåste lite "fel" så det blev en del motvind, så det skulle bli intressant att se hur hon tog det. 3 föremål inkl pipis i slutet.

Efter jag lagt spåren åkte vi till ruinen så de fick gjort nr1 o 2 ordentligt. De sprang o busade en del, men ville heller inte gå in o stoppa det för de hade ju så kul. Det riktigt spritter i benen nu när vårvädret är här. Strålande sol och 12-13 grader.

Dizza fick börja ta sitt spår. Hon satte av i en j-a fart och klockrent med nosen i backen hela tiden. Vinkel där höbalarna tog slut, tog hon finfint, och en vinkel kort därefter igen. Inga problem. Jag tänkte redan ut rubriken för dagens blogg: Dizza spårar som en gudinna!! . Skulle jag inte gjort *asg*. Hon hittar första föremålet, en minipipis, som var väl gömd under gräs. Yihooop! lekte lite med den som belöning och avslut med godis som byte. Hon startade fint därefter, men efter nästa vinkel åkte nosen upp och sen kom motvinden. Då blev det jobbigt. Hon kämpade som få, men hon var trött. Hon hittade däremot de 2 andra (inkl slut) föremålen och jag var ändå so so nöjd. Hon gick ju kanon i början. Ska göra ett "enklare" spår nästa gång, ngt kortare. Hon var verkligen trött efteråt... och det är inte ofta man får se det.

Jag har börjat fundera om ovanan för "varmt" väder också ställer till det lite. De får vatten i burarna och jag har välfläktat när de sitter i bilen.

Så var det Tysons tur. Han startade kanonbra!! Så säkert och fint i kärnan. Första vinkeln, en kort koll och så vidare. Första apporten kanonbra!! Ger boll som belöning och så lade han in en extra växel! Då börjar jag drömma igen om en annan rubrik : Tysons dag även idag!!  Big mistake... Att jag aldrig lär mig.

Han kämpade som få, men fick det jobbigt i den torra jorden. Han missade en apport som jag såg. Han markerade att han hade nåt i nosen, men när han inte hittade den efter lite letande så valde han att fortsätta. Sen har han ev missat en till, men jag är inte säker. Jag hade glömt en vinkel jag gjort, men det visade Tyson mig. Jag styr ingenting, men när jag ser att han "inte spårar" så stannar jag tills han får spåret i nosen igen. Han kämpade som få, men han var helt klart trött när han hittade slutet. Jag är glad att han fortsatte kämpa som han gjorde, även om det inte var det "snyggaste" spårningen han gjorde.

Nu sitter jag på jobbet, och ser fram emot träningen på onsdag hos Eva. Ska bli kul att se hur Tyson o Dizza jobbar/utvecklas denna gång. På onsdag börjar en minisemester t o m påskdagen. Härligt!! Hundträning hemma och förhoppningsvis med Elin o co i Göteborg oxå, sy tecken, fixa hemma blir det massor av.

Vi höres!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp.. jag känner igen det där med att man tänker vad man ska skriva i bloggen *asg*. Det är livsfarligt hahaha.. Uscha men ängsspår är inte lätta heller så jag tycker det lät som de jobbade kalasbra iaf.

kramar

2007-03-26 @ 21:42:58
Postat av: Malin

Tycker hundarna verkar ha varit jättedukiga! :D
Och visst är det väl härligt med trötta hundar!? ;o)
Skulle våra komma ner och spåra på lite "Skänemark" och med all den blåst ni har (fördomar eller?!) så tror jag att det skulle bli ganska så jobbigt för dom.

Åååh, så skönt med lite långledigt!! Vill också!
Ha det så trevligt så kanske vi hörs någon kväll!

Kramar!

Postat av: Louise

Åhh, ska du komma hit?! Va roligt!
Hoppas vi kan ses då :)
Kram från oss!

2007-03-28 @ 10:03:02
URL: http://www.caseydior.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback