Dizza, mattes supermalinutt!

Nu har det gått en stund sen vi sist bloggade.... orsakerna är många: jobb, hålla styr på hantverkarna som ska fixa badrummet, jobba och nu då äntligen semester!!!

Tyson fick en välbehövlig massage igår, vilket han tackade o bockade för. Liv, massören, var kanonduktig med honom och fick löst en hel del spända muskler. Fick även hem lite hemläxa till nästa gång.

Dizza då?! Jo, henne är det myror i byxorna på. Hahaha. Hon är för rolig. När hon fått sitta i bilen en stund och man släpper ut henne lös, så springer hon några racerundor som för att få bort det värsta springet som laddats i benen. Hon drar öronen bak och rusar lite och ser så j-a glad ut.

Nå, till "träningen". I onsdags var det Evas kurs för Dizza. Än en gång sök i ladan. Denna gång började vi med en figge i en låda som var 50-60 cm djup, utan lock dock. Släppte in henne, och hon visste direkt vad hon skulle göra. Hon sprang ut i ladan, drog en cirkel runt lådan och så tog hon figgen i lådan. Himla snabbt gick det. Kanonbra!

Nästa gång fick vi ju utmana henne lite mer. 2 figgar. En i det äckliga svarta tältet, och jag tror den andra var i en annan avlång, lägre låda (som hon låg i). Tältet tog hon nästan direkt, och gick in i tältet!! Inga skall eller undvikande som förra gången, och då låg ändå figgen längst in i tältet. Så det blev lite hångel inne i tältet för Evas del hihi. Nästa figge. Jag sa var är busen till henne en gång så satte hon igång att söka vidare. Det gick också relativt snabbt. Man ser när hon hittat nån hur hela kroppen går i självsving som svansen viftas.

Tyson fick oxå söka, och denna gång letade han inte "sprängdeg". Han var kanonduktig och tog 3 figgar. Jobbade jättefint och koncentrerat hela tiden.

--------------

Eftersom Tyson fick massage och hade duktiga muskelknutor vid manken, så fick han vila och Dizza fick gå på tävlingslydnaden igår.

Hur gick det då? Hon var självklart jätteduktig!! Det var en sak som var läbbig, och det var Reja som skällde precis bakom henne när vi skulle köra i grupp med kommendering och vi gick på led, med Reja bakom oss... ingen bra start. Men det släppte hon sen, tack och lov.

Hon gick kanonfint, körde även inkallning genom grupp som hon klarade galant.

Testade även att lägga hundarna i en cirkel, kommendera "stanna kvar". Gick runt om alla hundarna 2 varv och sen tillbaka till hunden. Hon låg så fint kvar, höll koll på var jag var men visade inga som helst tecken på att studsa upp. Hon låg t o m kvar fast jag kom till utgångsposition. Hon brukar ibland studsa upp i sitt innan jag kommenderat sitt. Men inte då. *klappar*

Sen körde vi "sitt" o "stanna kvar", gick in i mitten o lade hundens belöning, i form av kampskinn för Dizzas del. Gick tillbaka till hunden. Sen körde vi möte, gick över grejorna utan att hunden fick doppa näsan och så tillbaka igen. Inga problem där heller.

Resten av träningen körde vi själva. Jag gick igenom hoppet, som hon kan tätt på klockrent nu.

Sen körde vi förflyttningar. Även där alert som alltid och följde med bra. Har börjat testa sidförflyttningar nu och rumpan börjar följa med bra.

Läggande under gång. Smack i backen. Nu jobbar vi vidare på att hon inte ska poppa upp när jag kommer in till henne. Blir bättre och bättre.

Krypet. Shit pommesfrites! Hon kryper som jag vet inte vad. Och kul är det sa hon!! Vi har testat det ett par ggr, jag går fortfarande lite böjd ner mot backen, men kan nog snart börja räta på ryggen. Hon fattar saker så otroligt snabbt, min lilla bus.

Jag var kanonnöjd med kvällens träning, och inser att det endast är jag själv som kommer att begränsa henne, hon kommer aldrig kännas som att hon begränsar mig och mina hopp o mål med henne... *lycka*

I morgon är det spår för storebror. Dizza får sök på söndag och Tyson massage.

Njut av vårvädret, för det gör vi!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt med massage för T :) Kanske var välbehövlig? :)
Mina får massage om en veckas tid.

Det är så kul att läsa om Dizzas träning. Man har ju träffat henne sen hon var en liten skit :D Hon är så glad och positiv alltid :)

Njut av din semester tös.

Kramar Linda

Postat av: Elin

Låter som ni haft härligt träning igen :D... Kul att läsa och få ideér. Krypet måste du visa hur du lär in sen..

kramar

2007-03-30 @ 19:48:28
URL: http://eloz.tk
Postat av: Annie

Wow
det e nog du som får hålla lydnads uppvisning för oss 08or
å vad sköjjigt det ska bli
kram

2007-03-30 @ 21:14:53
Postat av: Lotta

Härligt när det går så där "oförskämt" bra ;o)!!!
Det verkar, precis som du skriver, vara en väldans tackam liten tjej du har. Och inte att förglömma så har hon ju en väldans duktig matte också, som lär henne allt :o)!
Krypet är ju inte en stor Bassebuses bästa kan jag ju säga, och det har gått väldigt upp och ned under åren. För tillfället "upp" dock (peppar peppar). Hoppas det stannar där nu!
Ha en trevlig helg i vårsolen!

2007-03-30 @ 23:51:32
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Jeanette

Annie, det tror jag inte! Bara för att jag tycker är bästigast i min värld så kan ju andra tänka: öh, ok... det där var väl inte sååå bra...

Men i mina ögon är hon bra, och det är det som räknas i min värld.

Jag räknar däremot med hjälp från dig o så ska Helen visa dirigeringsövningarna på Maxa!! Det har jag bestämt *försöker låta bestämd*

2007-03-31 @ 07:19:11
URL: http://www.dizza.se
Postat av: Mirjam

Låter som att det går strålande för er! :-) Kram

2007-04-03 @ 13:03:57
URL: http://www.mirjamshundliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback