Tråkiga dagar...

I torsdag hade vi i o för sig liiite kul, enligt Dizza. Först var Lotta förbi med sina BC's, med lille 9-veckors Kevin i spetsen. Bild finns på www.lifeoftyson.com i loggboken. Sååå söt.

På kvällen var vi o kollade in träningen där Lotta tränar. Tyson fick lov att köra lite, men Dizza tog jag bara in i ridhuset för ren miljöträning. Hon var cool lugn o la sig själv ner när hon testat att gräva lite i underlaget hihi. Det kom även en av de tränande som själv har en Grönis o frågade om det inte var en liten malle. Jajemän!! Dizza charmade o pussade lite på henne. Måste säga att hon hoppar inte upp som hon gjort innan, utan mer sätter försiktigt tassarna vid magen på en för att nå upp o nosa o pussas lite. Mysfian.

Jag vet, det är oförskämt att hoppa. Men i o med Dizzas olyckliga episod som gjorde henne lite osäker på folk som ska hälsa så har jag inte velat gå på henne med hennes försiktiga hoppande, ifall det skulle öka osäkerheten.
Men nu är det ingen fara, o hon har kommit över läskiga tanten och nu ÄLSKAR hon alla igen!! Jag var själv helt olycklig efter den händelsen o ringde helt förtvivlad till Annie, och trodde att jag hade "förstört" henne genom att inte skydda henne fr såna människor.
Men Annie, med sitt vanliga lugn, sa: "det är ingen fara Jeanette; fortsätt som du gjort o du ska se att hon kommer över det. Hon behöver bara några positiva upplevelser så är hon på rätt köl igen" . Och vad rätt hon hade!!  Nu är hon iofs i lite spökålder/inför löptid men jag tycker att överlag så reagerar hon aldrig på människor på ett negativt sätt utan tvärtom. Det kan vara saker som är läskig en dag för att vara jättespännande en annan dag... Jag är ju helt ny/ofärgad med att leva med tik, så det blir spännande att se vad man har att vänta.

Igår var det sååå trist väder. Det blåste o ösregnade från o till. Vi hade tur att hamna i uppehåll just när vi var iväg med hundarna till "Ruinen". Vattnet hade även sjunkit liiite granna, så vi kom över första diket utan att vara dyngsura. Hundarna for omkring som kalvar på grönbete. Dizza for omkring med en tjockare gren i munnen o svansen rätt upp o retade Tyson med den. Titta vad jag har!!! haha du kan inte ta mig, verkar hon säga.
Shit vad damen blivit snabb, hon springer ifrån Tyson för det mesta, dock inte på raksträckorna då inhämtar han lite. Men då kör hon några snabba zig-zag manövrar o så har hon försprång igen.

Jag funderar på att inhandla en Binakärra av min bror till sommaren/hösten för att träna lite mer givande fysträning med mina hundar... Har ju även några gamla mc-däck för att dras till våren... Planer har jag, nu gäller det att genomföra dem!

Matte väger "lite" för mkt så nu sätter matte-ska-få-bättre-kondition-och-gå-ner-i-vikt-period igång. Efter att ha tävlat på "elit-nivå" (dvs SM-nivå) i Taekwondo och gått ner sig kondition och muskelmässigt som jag har gjort är pinsamt... känns som jag har gett upp min kropp fullständigt.
Självklart kan man inte se ut som o väga som man gjorde när man tävlade i sm-finalen, men som jag ser ut nu är bara för dåligt mot mig själv. Märker att jag börjat känna av i min vänstra armbåge o fasar för när nya systemet tas i bruk på jobbet i dec 2007 för det innebär att använda datormusen mkt mer än nu...

Idag däremot, är det kanonväder!! Härligt! Klarblå himmel o plus 7 grader, rena vårvädret. Så sittandes här på jobbet, frustrerad, har jag bestämt mig för att köra förbi en statoil på vägen hem o sedan stanna till o lägga ett par spår till mina älsklingar för att sedan köra vidare hem o hämta dem för en tur vid ruinen och sedan spår.

I morgon kommer den efterlängtade sökträningen!! Yihooo, säger både jag o hundarna. Det är verkligen ett härligt gäng som hjälper varandra med tips o glada tillrop. Höggravida Kajsa som vägrar vara hemma utan följer strongt med o peppar oss andra från stigen. Du är verkligen en tillgång för gruppen Kajsa! Tack för peppningen förra söndagen, jag behövde en spark i röven. Nu har jag t o m en plan för hundarna inför de kommande träningarna. Önskar bara vi hade haft fler dgr i veckan eftersom det är så himla kul att se hundarna klura ut o jobbar så fint o självständigt i skog o mark.

/Jeanette, liite uppgiven på sig själv, men samtidigt med en massa framtidstro o glädje för hundarna

Kommentarer
Postat av: Annie

Du e en toppen tjej J, och jag har helatiden trott på dej!!

men du jag måste erkänna att jag tycker du e supersnygg i figuren, jag vet hur det är när man själv inte e nöjd o man blir besviken på sig själv, men jag ville att du skulle veta att första gången jag såg dig så tänkte jag "åh så där skulle jag vilja se ut" handen på hjärtat du är en kalaspingla bruden.
massor av Ilöv us
Annie

Postat av: Jeanette

Annie, tack!Första gången du mötte mig var jag ca 8 kg lättare, och nöjdare med mig själv.

Jag tror stort om mina hundar, jag ska bara lyckas rycka upp mig själv oxå!!

2007-02-04 @ 13:06:43
URL: http://www.dizza.se
Postat av: Elin

euhmm.. ja läsningen om att du kände dig nere var ju inte så rolig alltså :).. haha jag läste inte hela inlägget utan bara det om att dina vovvar varit duktiga (även i Tysons loggbok) och så. Jag håller iaf med Annie, du är skitsnygg :D..

stor kram

2007-02-04 @ 16:53:17
URL: http://eloz.tk
Postat av: Linda

Inte ska du klaga på hur du ser ut tös!!! Som Annie skrev, du är supersnygg!! Jag däremot har all rätt att klaga på mig hehe.

Nu är snart våren här och man är igång mkt mer och känner sig piggare när ljuset återvänder :)

Kramar Linda

2007-02-05 @ 09:19:11
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Jeanette

Tack alla för peppningen. Men ni får allt skaffa glasögon ;-) . Så bra är det inte, o min spegel ljuger inte!!

Men det värmer att ha vänner som kan peppa en när man känner sig lite nere... kram på er!!

2007-02-05 @ 10:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback