Stockholmsturen

Vi åkte upp i torsdags, kom iväg vid ettiden så vi slapp den värsta trafiken. Puh...

Jag var så peppad inför träning och tips  med Tomas. Men det var först på lördag. På fredag körde vi lite sök med valparna, och Tyson fick testa på lite. Vi ska ju börja träna sök med båda så det var kul att se. Ska fixa hem min sökbok så jag kan läsa på lite, så jag inte känner mig helt rudis bland sökfolket....

Senare på kvällen så blev det lydnad med valparna (o svarta trollet Virus). Med Dizza ville jag köra stadga i "ligg", att hon inte sätter sig upp förrän jag gett frikommando osv. Hon snappade det hela snabbt och var jätteduktig *matte stolt* Hon fick beröm för det snabba läggandet.

På lördag morgon träffades vi kl 10 hos Annie för att åka till markerna vi skulle köra spåret på. Allt var väldigt välplanerat med klara spår och med karta och allt. Tummen upp för Annie o Åsa som fixat allt detta!

Jag körde totalt 2 spår på Tyson och ett på Dizza. För att hålla oss till Dizza så var det Allan som gått spåret, ett rakt på ca 50-60 m. Hon KRÖP under en liggande stam med frigång på 20-25 cm under, för att fortsätta spåret på andra sidan stammen. *matte jublar* . Tomas berömde hennes spårarbete, såsom de andra i kullen.

Jag har skrivit mer i Tysons loggbok, om ni vill läsa mer...
www.lifeoftyson.com under loggboken.

Det var jättekul att träffa en del av syskonen till Dizza och de andra bonusvovvarna. Också härligt att se fam Moberg med Annie i spetsen, som håller fanan högt trots sina smärtor. Jag tyckte alla vovvarna skötte sig exemplariskt i helgen och jag önskar att jag haft tid och stanna på söndagens bravader också, men tjänsten kallade och jag fick gjort det arbete jag hade kvar inför måndagens prov på söndag kväll..

Kommentarer
Postat av: Malin

Halloj!
Vilket trevligt och kul läger ni verkar ha varit på! :D
Har läst både här inne och på Tysons sida.
Vacker bild på förstasidan, som vanligt! :D
Kram!

Postat av: Annie

Lilla Dizza är en STJÄRNA, bara synen av henne fick mig nästan att böla..
Jag vart nästan lite rädd när bjässen tyson kom ut ur bilen, hjälp han kommer mangla mej tänkte jag o höll i mej i rullen, men inte då han var en riktig gentleman som bara ville jobba..

Du ska vara stolt o glad över dina fina hundar, för de är verkligen jätte trevliga, med matte framför sina ögon..
stora kramar A9 som e så glad att ni e så ambitiösa att ni bjuder på en blixt visit av er. TAAACK

2006-10-25 @ 09:13:02
URL: http://www.grimlocks.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback