Spårträning i stället för storebror

I går lördag, så hade egentligen storebror spårträning med matte. Men pga tävling på söndag så vill matte att Tyson ska vara ordentligt peppad och redo att skrapa ihop ett 1:a pris tillsammans med matte. Och då fick Dizza spåra istället. Tyson fick stanna hemma och mysa med husse.

Jag lade 2 spår till henne. Båda på en ca 50 m. Första var rak, men i en nedförsbacke i slutet och kraftig medvind. Hon hade lite bråttom de första 10 metrarna, men sen gick hon i bättre fart. I stället för att lägga mat i nästan varje fotsteg´, eller typ var 3-4 steg, så la jag dem i stationer istället var 10:e meter. Det kändes som om det fungerade mkt bättre, fick henne ner i lägre fart och fortfarande i kärnan. Hon börjar vänja sig vid selen. I slutet låg en stor hög mat och senare en boll, så att hon ska förstå att spåret är slut och att få ett avslut. Hon vill gärna spåra vidare, vilket i och för sig är bra men vill att hon ska förstå när det är slut.

Andra spåret blev i skogen och det gick oxå bra, men där hade hon lite väl bråttom... Men hon tog den lilla båge som jag gjort finfint och hittade slutet men struntade i det och fortsatte spåra.... knasbollen...

Idag är det upp till bevis för mig och Tyson och hoppas ni håller tummarna för oss.

Vill oxå gratta Elin och Ozzy för det finfina 237 p och titeln korad!!! Grattis till Elin med en härlig Ozzy!

Kommentarer
Postat av: Annie

Hejja hejja ( klapp klapp)
klart det å kommer gå bra, ni äger planen eller hur!

hehehe jag tror minsan det e små nos maskiner de små grimlockarna...
flitiga mattar har dom oxå
kramisar

Postat av: Elin

Dutti Dizza.. :) Håller tummarna stenhårt nu...

2006-10-08 @ 07:55:29
URL: http://eloz.tk
Postat av: Linda

Vi håller alla tummar och klor här hemma för er idag :)
Jag hoppas jag hinner förbi innan ni tävlat :)

Kramar Linda

2006-10-08 @ 08:56:48
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback