Gott nytt hundår med härliga upplevelser

Så är det snart ett nytt år. Jag ser verkligen fram emot träning och utveckling tillsammans med mina 2 älsklingar! Det är som dem säger om barn, man är först rädd inför barn 2 att man inte kan älska 2 barn lika mkt. Men det kan man!!! I alla fall när det gäller hundar, för de är ju 2 helt olika personligheter och jag jämför faktiskt inte de 2 med varandra. För det kan jag ju inte, de är sååå olika.

Jag ser fram emot träning med Dizza hos Eva, där vi kommer att gå en kurs. Kommer nog att fokusera mkt på störningsmoment i grundläggande träningen typ vid inkallning och kontaktövningar. Vi har ju inte haft så mkt sånt än så länge.

Vi kom hem från norrland i torsdags och på fredagsmorgonen var det dags för årets sista sökträning.

Dizza var såå duktig. Jag ville testa med endast första figgen som Dizza fick se springa ut, resten gjorde en lite pop-up. Näst sista figgen gick ut på längre djup än vi gjort innan, vet inte om det var typ 30-35 m,  och det var liiite läskigt men hon klarade det iaf och fick hångla en massa. hihi Line kommenterade nåt om leverpastej i hela ansiktet...  förstår inte alls vad hon menade med det... hrmmm          
Igår var det dags för träning med Eva. Ulrika skulle egentligen följt med tillsammans med sin Briardvalp Frasse för att komma igång med träning, men blev tvungen att jobba pga sjuk kollega... synd

Men så fick ju jag träna båda mina älsklingar. Med Dizza gjorde vi kontaktövningar som gick så lysande att Eva utbröt: "tja, jag kan ju säga som så att ser ngn annan er på kursen senare så hade de varit lyckliga om de bara hade hälften av vad ni har!!!"

Jag har fått sååå mkt gratis med Dizza, som jag kämpat/kämpar med Tyson för att få. Resterande tiden fortsatte vi med lite följsamhetsövningar och störningar för att se var vi stod och för att se vilken kurs vi skulle hamna på till våren.

Nu har jag kommit hem... det blev en härligt kort dag på jobbet. Normalt har vi nästan 900 "rörelser" per dag på Kastrup. Idag: 193!!! Så jag drog vinstlotten o fick åka hem strax efter kl 10!! yihooo!!! Så då stack jag till Bauhaus o handlade spots till badrummet, färg till mitt kontor o lite annat smått o gott. hehe

Sen möttes vi vid "ruinen", ett ställe där vi brukar vara med hundarna så de får springa av sig och leka. Under sommaren är det kossor överallt, men nu är de i ladan igen så då var det bara att släppa galningarna loss. Dizza lyckades hoppa igenom ett taggtrådsstängsel utan att skada sig, men matte hade hjärtat i halsgropen och lyfte henne tillbaka med hjälp av Allan som höll undan taggtråden så hon fick plats igenom. Puh! Inga skador. Den tjejen har många skyddsänglar omkring sig.

Nu ligger mina ögonstenar o sover gott i soffan, utan en aning om vad som väntar: bad/dusch efter turen ute vid ruinen som var ett gyttjebad! Dizza gjorde en ofrivillig dykning i ett dike, där hon trodde att det inte var djupare.. de såg såååå roligt ut. Hon såg mindre nöjd ut... *surar*

Gott nytt!!


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får ett underbart 2007 med massor av hundträning!! stor kram!!

2006-12-31 @ 14:44:53
Postat av: Linda

Jaså det är fler som ska få sig ett Nyårsbad haha :)
ja tyvärr får inte se stora hundarna plats i duschen så det var bara Wille som fick sig en omgång, och det tack vare bajsrullning.


Ni hade varit hjärtligt välkomna hit idag :) Hade bara varit roligt.

Vi ses snart hoppas jag.
GOTT NYTT ÅR till hela familjen Laine/Bank :D

Kramar Linda

Postat av: Marina

Gott nytt år på er! Hoppas att du kommer att skörda många framgångar på tävlingsbanorna 2007!

2006-12-31 @ 16:46:10
Postat av: Lotta

Vilken härlig kommentar du fick av Eva! Härligt :o)!
Ett riktigt Gott Nytt HundÅr med härliga upplevelser önskar jag er också!

2006-12-31 @ 22:48:53
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta

God Fortsättning
Ja Greta vill bli storasyster o pyssla om dom små.... Hmmm vi får väl se hur det blir med det.

2007-01-01 @ 13:32:52
URL: http://ww.myslya.se
Postat av: Lennart

Hallå. Har äntligen hittat tillbaka till din blogg.
God fortsättning. Hoppas på framgångar under året.

Busa m.fl

2007-01-01 @ 17:55:41
URL: http://mallekraft.blogg.se/busa/
Postat av: Elin

Oj min komentar hade visst inget namn.. skriver en till :D.. Det ska bli superkul att följa er i år. Både den store hjälten och den lilla prinsessan. Längtar till maj då jag får träffa er alla igen.. om det inte blir tidigare då :P.. Jag kanske kommer ner till er nåt tag. Vem vet? :D

kramar

2007-01-01 @ 21:18:53
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback