Testing testing

Vi ville testa hur intresserad Dizza skulle vara av att spåra lite. Så jag la upp ett spår med näring/godis i varje fotspår och la två stycken ca 7-8 m långt spår i vår trädgård, som var klippt dagen innan.

Första spåret blev hon lite störd av att ngn hund började skälla precis när hon skulle starta och hon kände att hon var tvungen att göra sin "vackra" röst hörd. När det var avklarat så visade matte med handen ner mot spåret och näsan slogs på "ultra-on". Jäklar, vad hon hennes nos gick i högvarv. Lugnt och metodiskt letade hon sig vidare och vi förstod att hon snabbt förstått vad det hela handlade om.

Vi gick direkt till nästa spår och hon behövde knappt påvis av spåret. Hon var fokuserad och gick fint i kärnan och verkade analysera fint. I slutet var det en "hög" med godis som avslut, men hon ville fortsätta spåra och gick där jag hade gått vidare från spåret... hihi. Vi tryckte på "spårning-off" knappen genom att leka istället.

Annars försöker vi umgås och leka och allmänt bara vara med henne. Tyson leker fortfarande bra med henne, men kan bli lite avis när andra kommer hem till oss och de vill gossa med henne istället för med honom. En tillsägning så skärper han sig, för han älskar ju sin systeryster!Dizza spårar


Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin sida hon har fått nu.. :) Kul att läsa om vad ni gör.
kramar

2006-08-21 @ 17:28:58
Postat av: Annie

VÄRLDENS BÄSTA DIZZA, som verkligen inte dissar att jobba *fniss*

dom e duktiga med näsan grimlockarna, men så har dom duktiga ägare oxå...
söt som jaaa vet inte vad...
kramisar från mig, morsan o dom galna syrrorna

Postat av: Woffe

Tjabba syrran! Vad fint du spårar! Det ser ut som att du kommer att bli lika duktig som jag på att spåra! Jag får komma och pussa på dig snart!
Hälsningar brorsan woffe

2006-08-22 @ 20:03:21
Postat av: Elin

har ni ingen gästbok :)... eller är det jag som inte tittar tillräckligt noga? Härlig bild på Tyson och Dizza! duktiga vovvar.. kramar

2006-08-25 @ 09:37:44
Postat av: Jeanette

Du har tittat ordentligt, Elin! Dizza har ingen gästbok, än så länge... Vi får se om det blir någon senare, men inte för tillfället.

Kram

2006-08-25 @ 10:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback