Kastrering o snöstorm är ingen bra kombo.

Vintern har då kommit med besked till Skåneland :-). Jag älskar snö, dock inte i kombination med blåst. Vilket det har varit senaste veckan. Spännande varje dag att ta sig ut på prommisar med hundarna o även till o från jobbet.
Igår var det så dags för Morras operation. Kastreringen var nödvändig iom hennes långa löp/blödningar. Hoppas även hennes allergi blir lugnare, även om den inte är hemsk så visar den sig mest inför o vid löp.
-
Igår morse körde vi så till Veterinärgruppen i Tygelsjö. Normalt tar det 40 min ca, igår 1.5 timme... vägarna var fina, men tyvärr många förare som inte borde köra var ute o var allmänt farliga när de panikbromsade o sen smög fram i 30 km/h på finfina vägar.. nåja, vi kom fram iaf.
Morra sprang in med svans som gick i 190 knyck.. Yihooo, här är alla som äääälskar mig! Hallåååååå!!! Nu e jag här!
Underbara varelse! Hon fick hälsat på alla, o jag tyckte även jag hörde hot om att jag inte skulle få tillbaka henne ;-).
-
Lämnade henne i goda händer o efter ett snack med Henrik, veterinären som skulle operera henne, så styrde jag hemåt igen. Väl hemma vilade jag kort, sen mötte jag upp med Malin o Rocky vid Gabeljung för en promenad i skogen. Plumsade dryga 3 km. Var sååå skönt att komma ut lite o låta hundarna rusa omkring utan att det tokblåste. Det är fördelen med skogen, inte samma blåst som på mina öppna marker hemmavid.
-
När vi är på promenaden så ringer Henrik o berättar att Morra är opererad o att det gått bra. Däremot var livmodern allt annat än normal. Den var liten o hård. Vid vänster äggstock så var där en cysta eller nåt liknande. Även livmoderhalsväggen var tjock o inne i livmodern så var det infekterat. Så det var bra/tur att det blev gjort.
-
Hämtade lillfia strax efter halv 3 o satte oss i bilen o styrde hemåt. Stannade till på apoteket för att få Rimadyl till henne.
-
Sen började helvetesresan hemåt. Strax innan Smygehamn så är det tvärstopp... CRAP!!!! Visar sig att det var ett bilhaveri och sen så satte sig även bärgaren tvärs över vägen... Efter många om o men så gick det sakta men säkert vidare, men vi stod nog där 20-30 min. När jag svängde vänster mot Lilla Beddinge så tänkte jag: ÄNTLIGEN snart hemma!
-
Skulle jag inte gjort.... När jag kom halvvägs så ser jag mötande bil. Och det var inte möjligt på denna väg. Det hade drivit så mkt så det var på gränsen att jag kunde ta mig fram... och mkt riktigt så sätter sig den bilen fast..
Han kommer så till mig o tycker att jag som har en 4wd kan dra loss honom...
-
JAg måste ju få undan honom för att ta mig hem, så jag gjorde det. JAG fick visa honom o berätta var han hittade öglan som skulle fästas för att jag skulle kunna dra loss honom... Han var helt nollställd. Drog loss honom o sen började jag koppla loss. Då frågar han om jag kan dra honom liiiiite längre fram. Dum som jag är så gör jag det, men sen går det inte längre. Hans bil formligen plogar snö framför sig o det blir för tung till slut för min bil. Det som irriterade mig som mest var att han gick in o satte sig i bilen o värmde sig medans jag fick kämpa därute... för att han satt fast!!! Sen, som tack, ställde han min spade mot lacken på min bil.... I D I O T!!!
-
Då visar det sig att han ringt en snubbe med traktor, o istället för att den snubben skottar lite så jag kan köra in på Filip o Mia's (Carras uppfödare) uppfart som var precis där, så får han mig till att flytta bilen framåt så han kan köra fram o dra loss Audin... O jag har en nyopererad hund i bilen.... Jag var så irriterad o tätt på gråtfärdig o ville bara hem med min älskade Morra.
-
Det slutade med att jag fick ge upp hoppet om att ta mig hem, för den stunden (1 h) det tog att få loss Audin så hade det blåst igen helt o det var snö upp till halva låren på vägen på vissa ställen. Så Filip o dottern Kajsa var snälla o bjöd mig på glögg o Morra på stugvärme. Fick lindat in Morra i filtar o rusade in med henne. Sen låg hon o skakade stackaren...
-
Efter en dryg halvtimme eller nåt så kom en plogbil förbi. Jag formligen rusade ut för att starta bilen o få in Morra i bilen igen... Skottade bort drivan framför o sen gasade jag järnet hem. Home sweet home!
-
Hämtade Morra strax innan 3 o vi var hemma vid åtta... Fy faaaan vilken dag.
Nu är jag ledig 2 dagar o jag lovar, vi ska inte någonstans!!! Hemma o vila o ta det lugnt.
-
Too much adventure for my taste!! Om jag suttit själv i den situationen så hade jag inte stressat så, men när ens älskade hund är nyöppnad o är med i bilen.. då får det fasen inte hända min hund nåt.
---
Närmaste tiden blir det en del körning fram o tebax.
Har bara 6 pass kvar, sen har jag julledigt fram till nyårsafton då jag ska jobba natt. Då bär det av norrut med stopp i småland på dit o hemvägen. Ska bli sååå himla härligt! Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback